Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 01 helmikuu, 2024, 15:33Kai se neliöratti ja läpinäkyvä kehän yläpuoli oli etupäässä sen takia, että näkisi mittariston, kun suunnittelija unohti ratin olemassa olon.

Silleen kiva, kun joutuu maksamaan extraa, että näkee mittariston, jos toi on optio.
Vaatii melkoista röntgenkatsetta tuon neliön kehän läpikin näkeminen.. ::)

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 01 helmikuu, 2024, 16:06Mites -60 fury? Muistaakseni siinä oli pyöreä ratti? Tuli 2001 käytyä Oulun näyttelyssä semmoisella.
Jotenkin oletan että neliöratti on ollut optio.
Vai olisko toisinpäin näissä kalliimmissa malleissa? Että lisähinnasta on saanut pyöreän ruorin.. :thinking:

LPR

Blmc:n suunnittelijat olivat jo 70-luvulla varmaan päässeet 50-60-luvun Mopsin kyytiin, kun Austin Allegroon keksivät laittaa kantikkaan ohjauspyörän.

rb

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 01 helmikuu, 2024, 16:06Mites -60 fury?
No mun kuusikymppisessä Suomi Furyssä on toi neliöratti.
Ryppyreuna ja automaatti siihen on ruksattu.
Nii.... Ja tehostajat, mut siinä ne sitten taitaa olla..

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: rb - 01 helmikuu, 2024, 18:52No mun kuusikymppisessä Suomi Furyssä on toi neliöratti.
Ryppyreuna ja automaatti siihen on ruksattu.
Nii.... Ja tehostajat, mut siinä ne sitten taitaa olla..
Samat mausteet suomiauto oli sekin mutta en kyllä muista enää sitä ratin muotoa vaikka vajaan 1000 kilsaa sillä kurvailin.

Esmi

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 01 helmikuu, 2024, 16:06Mites -60 fury? Muistaakseni siinä oli pyöreä ratti? Tuli 2001 käytyä Oulun näyttelyssä semmoisella.
Kyllä kaverin '60 Furyn ratti kanssa neliskanttinen,"Suomiauto".

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 01 helmikuu, 2024, 20:21Kyllä kaverin '60 Furyn ratti kanssa neliskanttinen,"Suomiauto".
Pakko kait siltä reissulta on joku kuva koitettava ehtiä. Häirihtemään rupesi.

LPR

Kantikas ratti tuli ohjaustehostimen kylkiäisenä, kun tehostin ruksattiin varusteisiin. Tehostamattomat oli pyöreällä, että oli helpompi väännellä hartijavoimin.

puu

Tuossa on nuo Plymouthin rattivaihtoehdot jossa on tuossa ekassa sarakkeessa 60. Ei näy ainakaan tuossa kohtaa mitään muita vaatimuksia. Siitä alla alkaa Dodgejen vaihtoehdot joita onkin enemmän. Polarassa on aivan omansa mutta Seneca, Pioneer, Phoenix ja Matador on silleen jotta pyöreän ratin sai kaikkiin mutta ovaalin ratin vain jos oli automaattivaihteisto. Tuo Dodgejen jatkuu vielä pitkälle seuraavalle sivulle tuossa kirjassa.




Kalu

Lainaus käyttäjältä: Esmi - 01 helmikuu, 2024, 20:21Kyllä kaverin '60 Furyn ratti kanssa neliskanttinen,"Suomiauto".
Tää tais olla Savoy, johon vuosia sitten jouduin hitsaamaan pienen paikan. En ainakaan muista et ois ollu kantikasta rattia, et lieneekö niitä enemmän just noissa kalliimmissa malleissa.



Esmi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 01 helmikuu, 2024, 22:17Tää tais olla Savoy, johon vuosia sitten jouduin hitsaamaan pienen paikan. En ainakaan muista et ois ollu kantikasta rattia, et lieneekö niitä enemmän just noissa kalliimmissa malleissa.



Sellainen käsitys mullakin on ja muistikuva.

LPR

Meillä oli tallin kimppa-autossa, -62 Newportissa pyöreä ratti, vaikka ainakin joissain 300:ssa on sellainen ylhäältä pyöreä ja alhaalta vähän litistetty ovaali. Suomiauto oli, alunperin automaatti, mutta ei ohjaustehostinta.

35830_man

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 helmikuu, 2024, 02:09Meillä oli tallin kimppa-autossa, -62 Newportissa pyöreä ratti, vaikka ainakin joissain 300:ssa on sellainen ylhäältä pyöreä ja alhaalta vähän litistetty ovaali. Suomiauto oli, alunperin automaatti, mutta ei ohjaustehostinta.

Ovaali ratti taisi Chryslereissä olla vaan 63-64.  :thinking:

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poju - 02 helmikuu, 2024, 20:48Ovaali ratti taisi Chryslereissä olla vaan 63-64.  :thinking:
Eikös -62 300:ssa ollut  pyöreä, mutta alapuolelta vähän typistetty soikeaksi? Ei sellainen perinteinen Mopsin ovaali.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 01 helmikuu, 2024, 20:27Pakko kait siltä reissulta on joku kuva koitettava ehtiä. Häirihtemään rupesi.
Illalla koitin kuvia ehtiä vaan ei ainakaan vielä löytynyt kuvaa missä ratti näkyisi.

35830_man

Lainaus käyttäjältä: LPR - 03 helmikuu, 2024, 05:46Eikös -62 300:ssa ollut  pyöreä, mutta alapuolelta vähän typistetty soikeaksi? Ei sellainen perinteinen Mopsin ovaali.

https://www.chrysler300club.com/tech/steerwheel/all.html

Näyttää aika pyöreltä.