Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

LPR

Se AW4 on ihan hiton hyvä aski käytökseltään.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: LPR - 18 heinäkuu, 2024, 16:36Se AW4 on ihan hiton hyvä aski käytökseltään.
Vanhat öljyt niin alkaa kulmikkaaksi kuten takapotkuvolvoissakin. Japanilainen kyllä osaa tehdä hyvän ja kestävän laatikon.
Sinä vain

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 18 heinäkuu, 2024, 12:25https://www.nettiauto.com/ford/escort/14392589

BDA-Escort

Ostaessa pitää olla paperirahhoo mukana

Ei nyt liity autoon, mutta jotenki huvittavaa ku menee tonne nörttiautoon, ni botti haluaa tietää oletko ihminen...  ::)
1965 Plymouth Valiant, 225+three on the floor.
1979 Oldsmobile Delta 88,  350+350 "Kaljataksi".

Parhaat makkarat on vyötäröllä.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 18 heinäkuu, 2024, 20:46Ei nyt liity autoon, mutta jotenki huvittavaa ku menee tonne nörttiautoon, ni botti haluaa tietää oletko ihminen...  ::)
Ja kohta evää pääsyn jos toteaa että olet.  :oushit:
Kyllä on ihanaa olla viisas insinööri

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 18 heinäkuu, 2024, 20:46Ei nyt liity autoon, mutta jotenki huvittavaa ku menee tonne nörttiautoon, ni botti haluaa tietää oletko ihminen...  ::)
Moparisteja varten.
Sinä vain

pantera

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 18 heinäkuu, 2024, 12:25https://www.nettiauto.com/ford/escort/14392589

BDA-Escort

Ostaessa pitää olla paperirahhoo mukana
Mitä oon noita fia passillisten vanhojen bda eskojen hintoja mantereella nähny niin toi on jopa edullinen.. :-\

Bantam

Oli Marketplacella myynnissä pelkästään nimellä "Astra Bertone", piti googlata minkämaalainen merkki on Astra.

https://www.nettiauto.com/opel/astra/14408903


Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 heinäkuu, 2024, 16:10Jännä että oon samaa kuullu muiltakin.. :thinking:
No, mulla on Aisinia ollu Grand Cherossa, Mitsun Runkerossa ja Tojon HDJ80:ssä ja kaikissa on pelannu niinkuin tomaatin kuuluukin. :thinking:

Talla pohjassa vaihtaa suht jämäkästi, mutta niin tekee jankkilootatkin.. Normikaasulla vaihdot tuntee, muttei ne liian kovia ole. Joka tapauksessa mukavampia kuin shitkitillä jenkkilaatikossa.

Eniten mua on miellyttänyt kuitenkin Aisineissa se, että vaihto on aina johdonmukainen.
Tuohon ei vakio TH700 pääse lähellekään. :))
Kyllä minunkin kaikki aisinit on toimineet eritäin sulavasti ja tarvittaessa jämäkästi. Lexus ls400, surpa turbo mk3 ja tuo 3.0r legacy.
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Ram -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Bantam - 18 heinäkuu, 2024, 21:36piti googlata minkämaalainen merkki on Astra.
- yhdysvaltalainen (5-10 autoa valmistettu vuonna 1920)
- ranskalainen (500-kuutioisia kaksitahtisia valmistettu vuonna 1922)
- britti (nelipyöräinen kääpiöauto jota valmistettiin 1956-59)

Lähde: The Illustrated Encyclopedia of Automobiles.

:D
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

Toyopet

Jeepin aisineissa oli alkuun jännää se, että se lähtee gm:n vehkeisiin verrattuna vähän kovemmilla kierroksilla. Äkkiseltään kuin olisi luistoa tai korkeampi stallinen turbiini.
Nuo gm:t tuntuu vetävän lähes tyhjäkäynniltä.
Mutta kun annetaan enempi kaasua, niin ei se niin löysä loota olekaan.

Leksa lähtee risteyksistä, vaikkei pysähtyisikään, aina pienimmällä mahdollisella vaihteella. GM taas lähtee mielellään suurimmalla mahdollisella vaihteella, jos kevyesti vaan lähtee.
Mutta sekin taitaa olla linjassa koneiden luonteen kanssa.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Vaniukko

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 18 heinäkuu, 2024, 16:10Jännä että oon samaa kuullu muiltakin.. :thinking:
No, mulla on Aisinia ollu Grand Cherossa, Mitsun Runkerossa ja Tojon HDJ80:ssä ja kaikissa on pelannu niinkuin tomaatin kuuluukin. :thinking:

Talla pohjassa vaihtaa suht jämäkästi, mutta niin tekee jankkilootatkin.. Normikaasulla vaihdot tuntee, muttei ne liian kovia ole. Joka tapauksessa mukavampia kuin shitkitillä jenkkilaatikossa.

Eniten mua on miellyttänyt kuitenkin Aisineissa se, että vaihto on aina johdonmukainen.
Tuohon ei vakio TH700 pääse lähellekään. :))
mulla on ollu yks seitensatku mikä vaihto niinku laatikon kuuluu,se oli 350tbi vanissa.muut ollu aika surkeita.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: pantera - 18 heinäkuu, 2024, 21:24Mitä oon noita fia passillisten vanhojen bda eskojen hintoja mantereella nähny niin toi on jopa edullinen.. :-\
Tuli tuosta mieleen. Mulla on ollut käyttis Mersu nettiautossa, vähän sillä ajatuksella että voin vaihtaa uudempaan perheautoon tai sitten johonkin ihan halpaan kotteroon. Kyllä on kaupattu ihan kaikkea muuta kuin näitä, ei varmaan tullut kenellekään yllätyksenä. mm. Opel Kadett 1900 Rallye FIA passitettu
Diesel on puhtaampi

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: pantera - 18 heinäkuu, 2024, 21:24Mitä oon noita fia passillisten vanhojen bda eskojen hintoja mantereella nähny niin toi on jopa edullinen.. :-\

Armeijassa oli tupakaverina yks kova Ford-fanittaja joka ajeli jokkista ja rakenteli esukoita ym. Tyyppi harmitteli jo silloin 30 vuotta sitten kun oli nuorempana ajanut yhden alkuperäsen BDA-Escortin ihan rusinaksi ja hävittäny auton. Jos sillon harmitti, voi olla aika raastavaa myöhemmin seurata hintojen kehittymistä.

Kerran se ajoi jossain kerhon kisoissa johon oli saanu viedä minkä auton vaan. Tyyppi laittoi Angliaan BDA-koneen jonka räjäytti maalisuoralla. Lomilta tullessaan pikkukänässä tuuletteli, selvittyään oli kassun apein mies  :P


Pande

Suomen oloissa harvinaisen vanha, toki jälkituotu, 2CV. Vauhdin hurmaa 9 hevosvoiman turvin.



High techiä: ajonopeuden mukaan muuttuva lasinpyyhkijän nopeus. Tuo pylpyrä on pyyhkijöiden "katkaisin", nopeusmittarin vaijeri liikuttaa tarvittaessa myös pyyhkijöitä. Paikallaan ollessa pyyhkijät saa kyllä liikkumaan myös tuota renkuttamalla. Olikohan vielä -60 mallisessa tms. sama ratkaisu, kaverin perheessä noita aikanaan oli niin heidän vanhimmassa yksilössään oli tuollainen.



Citroën 2CV vuosimallia 1950.

If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.