Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

samiralfey

Lainaus käyttäjältä: LPR - 01 joulukuu, 2024, 21:27Eli valtaosa rodeista roviolle. Sitä mieltäkö olet?
Kyllä. Osoittaa lauma-ajattelua eikä mitään uniikkia jos joka rodiin tai kikottimeen tungetaan Chevyn 350 tai nykyään LS. Miksei voi laittaa vaikka Fordin 302:sta tai Coyote-konetta? Tai Moparin hienoja tuotoksia? Liian geneerisiä jos lähes joka on laitteessa se iänikuinen 350.

Tämä on toki vain minun mielipide ja katsottu vahvojen Ford-lasien läpi. Ja nykyään vähän Pontiacinkin.
.

sämpy

No riippumatta moottoreista niin onhan koko autonrakentelu aika geneeristä hommaa jossa erot on marginaalisia. Varsinkin rodipuolella ei kauheasti irtiottoja viimeiseen 50 vuoteen..
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

Vaniukko

näin gm-lasien läpi katottuna voi olla että se haluaa välillä käynnistää autonsa,ja jos startti särkyy niin ostaa kaupasta käypäsen tilalle...🤣🤣vitsi vitsi ei herneitä😁

rb

Lainaus käyttäjältä: LPR - 01 joulukuu, 2024, 21:26Mitä väärää Chevroletin moottorin asentamisessa Fordiin on? Aika moneen Fordin rodiinkin on näin tehty, eikä sitä pidetä lainkaan huonona asiana.
Siitä vaan Rodin konehuoneeseen Letukan pikkulohkoa, tai 1972 uudempiin tuotoksiin Lässyä keulalle, mutta ihan oikeet  muskeliautot merkistä riippumatta kuuluu mun mielestä olla sillä tehtaan omalla tehopakkauksella.

Gary Grand

Eihän tuossa "väärän" valmistajan koneen vaihdossa ole mitään muuta etua, kuin saada halpa ja hyvä.
Jos jonkinasteista erikoisuutta laittaa rodiin tai uudempaan rakennelmaan, niin saa ykeensä maksaa aika paljon enemmän, eikä saavuta mitään muuta.

Rodiin kuuluisi ehdottomasti rautahemi ja kantavammissa vehkeissä sitten ajomäärien mukaan pumppuisolohko tai turboLässykkä.
Kenen perse enää kestäisi ajella pitempiä reissuja yhtenään isolohkolla.. :'(

Jos puhutaan viimeisen päälle harvinaisesta ja hienosta pelistä, niin tykkään orkkiksesta.
Joku Imperial toki vähän vaikea.. Se ei tarjoa alkuperäisellä tekniikalla oikein mitään moottoripuolella. Se kaipaa jotain erikoisuutta liian formaalisuuden poistoon. Valtava lotja vaatii valtavasti tehoa liikkuakseen yllättävästi. O0

Siihenkin toki saisi kivasti munaa jo stroukatulla pumppukoneella.. :P
Jos Moparin isolohkoihin olisi osat edes liki samoissa hinnoissa kuin Chevyyn, niin valinta olisi helppo. Nyt sanelee rahapussi sen mitä konehuoneesta löytyy.. >:(

Fordin 460 oli muutama vuosi sitten jo aika lähellä tulla Impiin.. ;D
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Carillo

Tuo "vieraan" motin laittaminen on monesti tehty edullisuuden ja kestävyyden takia. Myyntitilanteessa se saattaa vetää hullusti joitain ostajia puoleensa ja toiset lähtee juosten karkuun. Itse en kyl välttämättä olisi tuota swappia tehnyt kun kyseessä ei ole se ns. Everyday Shitbox johon kone tuli... :thinking:

sämpy

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 joulukuu, 2024, 07:54Nyt sanelee rahapussi sen mitä konehuoneesta löytyy.. >:(

Rodi Cedricin koneella?
Poikkeus kaikkiin sääntöihin.

samiralfey

No ehkä vähän liian ehdoton tässä mutta ei Mustangiin oikein istu Corveten kone. Rodithan toki aikanaan rakennettu niistä osista mitä ollut helposti saatavilla mutta niihin vähän jo kyllästynyt kun hienoja kamppeita, tuhansia työtunteja ja sitten bulkkikone konehuoneessa. 
.

pantera

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 joulukuu, 2024, 07:54Eihän tuossa "väärän" valmistajan koneen vaihdossa ole mitään muuta etua, kuin saada halpa ja hyvä.
Jos jonkinasteista erikoisuutta laittaa rodiin tai uudempaan rakennelmaan, niin saa ykeensä maksaa aika paljon enemmän, eikä saavuta mitään muuta.

Rodiin kuuluisi ehdottomasti rautahemi ja kantavammissa vehkeissä sitten ajomäärien mukaan pumppuisolohko tai turboLässykkä.
Kenen perse enää kestäisi ajella pitempiä reissuja yhtenään isolohkolla.. :'(

Jos puhutaan viimeisen päälle harvinaisesta ja hienosta pelistä, niin tykkään orkkiksesta.
Joku Imperial toki vähän vaikea.. Se ei tarjoa alkuperäisellä tekniikalla oikein mitään moottoripuolella. Se kaipaa jotain erikoisuutta liian formaalisuuden poistoon. Valtava lotja vaatii valtavasti tehoa liikkuakseen yllättävästi. O0

Siihenkin toki saisi kivasti munaa jo stroukatulla pumppukoneella.. :P
Jos Moparin isolohkoihin olisi osat edes liki samoissa hinnoissa kuin Chevyyn, niin valinta olisi helppo. Nyt sanelee rahapussi sen mitä konehuoneesta löytyy.. >:(

Fordin 460 oli muutama vuosi sitten jo aika lähellä tulla Impiin.. ;D
Mun -34 plymariin tulee nortti, köykämiinihemi.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: pantera - 02 joulukuu, 2024, 09:14Mun -34 plymariin tulee nortti, köykämiinihemi.

:coolsmoke:
Ihailtavan ennakkoluuloton valinta. Ja liikkuu varmasti riittävästi.. :hiphopcar:

Projektitarinaa? Kuvia? :iwantit:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Kustom STW

Lainaus käyttäjältä: pantera - 02 joulukuu, 2024, 09:14Mun -34 plymariin tulee nortti, köykämiinihemi.


Mun rodiin 6.2 DSL, valitettavasti ei 350D(X).  ;D
On jo kii rungossa, ei vielä käynnistelty.

LPR

Kaveri teki jo ysärillä Mustangin Chevyn 400:lla ja modatulla Bemarin eturipustuksella. Pahoitti silloin monen mielen eikä maailma ole näköjään miksikään muuttunut. Tuollaisia massatuotanto bulkkiautoja on entisöity kaiketi satoja tuhansia, niin ei maailma siihen kaadu, jos joku ei ole mr-kilvissä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 02 joulukuu, 2024, 07:16No riippumatta moottoreista niin onhan koko autonrakentelu aika geneeristä hommaa jossa erot on marginaalisia. Varsinkin rodipuolella ei kauheasti irtiottoja viimeiseen 50 vuoteen..
Lainaus käyttäjältä: samiralfey - 02 joulukuu, 2024, 08:53No ehkä vähän liian ehdoton tässä mutta ei Mustangiin oikein istu Corveten kone. Rodithan toki aikanaan rakennettu niistä osista mitä ollut helposti saatavilla mutta niihin vähän jo kyllästynyt kun hienoja kamppeita, tuhansia työtunteja ja sitten bulkkikone konehuoneessa. 

Nyt kun alan lehdistä lukee näitä rodijuttuja, niin niiden rakentelu alkaa vaikuttaa jo museokuntoon entistämistä tiukemmalta. Kaikissa on olevinaan jotain omaperäistä mutta silti kaikki '32:t on samalla kaavalla tehty. Ellei ole oma v8 lätyskä, niin sbc. Mutta se sbc:ään ei ole se ongelma vaan ne kaikki on melkeinpä väriä lukuunottamatta samaa.
Kai siellä alkuaikoina oli vaikka mitä, mitä romikselta halvalla sai.
No tietysti Suomen nykypäivän realismissa se sbc on jokseenkin ainut, mitä näkyvästi liikkuu.

Tylsällä linjalla ollaan meilläkin, '39:n keulalla on sbc.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Carillo

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 02 joulukuu, 2024, 08:32Rodi Cedricin koneella?

Vähintään mielenkiintoinen yhdistelmä  ;D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 joulukuu, 2024, 09:53Kaveri teki jo ysärillä Mustangin Chevyn 400:lla ja modatulla Bemarin eturipustuksella. Pahoitti silloin monen mielen eikä maailma ole näköjään miksikään muuttunut. Tuollaisia massatuotanto bulkkiautoja on entisöity kaiketi satoja tuhansia, niin ei maailma siihen kaadu, jos joku ei ole mr-kilvissä.
Eikai tässä alunperin sitä entisöintiä tai museostatusta kritisoitu vaan sitä iänikästä sbc/ls mottia keulille.
Sinä vain