Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

signet

Lainaus käyttäjältä: LPR - tänään kello 14:10Hyvinkin voi olla käyttöönotto loppuvuodesta -63, sehän Suomessa ilmoitetaan rekisteritiedoissa. Ja vanhoissa autoissa näkyy otteessa käyttöönottopäivämäärä 00.00.1963, vaikka olisi käyttöönotettu 31.12.1963.

Toisinkin päin on noita poikkeamia. Vaikkapa pikku Corollan (E20) valmistus päättyi 1974, niin silti uusimmat Suomessa on käyttöönotettu vasta 1978. Jonkun tiedon mukaan jopa 1979 olisi aivan viimeiset myyty.

No toihan on niin totta kuin voi olla.Mulla on ollut V100-64 joka oli rekisteröity -63.Mut ei se siitä kuuskolmosta tee.
Mulla oli myös KE20,joka oli rekisteröity -79,Rek.oli REE-571,ajelin intin aikana sillä ja purkasin paloiksi kun leima loppui keväällä -91.Eihän se ollut silloin edes vanha,mut mätä oli...
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

LPR

Lainaus käyttäjältä: signet - tänään kello 14:47Mut ei se siitä kuuskolmosta tee.
Nykyään näyttää olevan tapana myynti-ilmoituksissa ilmoittaa käyttöönottovuosi, eikä mallivuotta. Eipä monikaan edes tiedä autonsa mallivuotta. Ero saattaa olla jossain mallissa joku listan väri tai vastaavaa. Itseasiassa sillä ei ole niin hirveästi merkitystä edes, onko se nissan mallivuodeltaan 2022 vai 2023, kun käytännössä mitään eroa ei ole. Muutoksia tapahtuu pitkin vuotta ja joka huollossa päivitetään uudet softat, milloin laitteiden toiminta muuttuu.

Ehkä suurin ongelma on noissa netin myyntipalstoilla, kun käyttävät monelle hyvin epäselvää ja jopa asiantuntijoillekin vaikeasti määritettävää nimitystä vuosimalli, vaikka loogisempi olisi käyttöönottovuosi.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Lainaus käyttäjältä: signet - tänään kello 14:47No toihan on niin totta kuin voi olla.Mulla on ollut V100-64 joka oli rekisteröity -63.Mut ei se siitä kuuskolmosta tee.
Mulla oli myös KE20,joka oli rekisteröity -79,Rek.oli REE-571,ajelin intin aikana sillä ja purkasin paloiksi kun leima loppui keväällä -91.Eihän se ollut silloin edes vanha,mut mätä oli...
mun lincoln on 71 vuoden puolella tehty muttei ole 71 vaan 72. 96 saabissakin oli jotain outoa, oliko 79 papereissa malli ja tyyppikilvessä 80.

LPR

Oman mönkkärin vuosimallia/mallivuotta en tiedä. Käyttöönotto on 12/24, en tiedä onko malliltaan -23, -24 vai -25. Valmistettu se on kaiketi -24 tai ehkä jopa -23. Mitään eroa en noiden välillä kuitenkaan ole.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

signet

Noissa early Valianteissa on kuitenkin joka vuosi eri maskit,takavalot yms.
Ja vaikka pohjalevy on  sama,kori ei ole täysin sama eri vuosikerroissa,vaikka se etäisesti samalta vaikuttaakin
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...