Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Tuolla sanotaan, että tuo bel air on kilvissä mutta liekö se leiman loppuminen sitten sen syytä, että tuolla akselilla sitä ei saa.

Sitten on myös kilvissä se yksi tuoreempi '62-'64 belair/impala gasseri, musta-violetti, jossain sitä katselin, että miten lie leimattu sen jäykän etuakselin kanssa.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 kesäkuu, 2025, 20:53Onnistuu vain, jos vertailumallia on ollut kovalla akselilla.
Esim kanttikoppa-Suburbanin saa muuttaa takavedosta nelikoksi jäykällä akselilla, samoin Hilux 110-kopan, kun 105 oli jäyällä akselilla.

En tiedä kenenkään tehneen mutta vastaavalla periaatteella esim. Landcruiser 100:n saattaisi pystyä muuttamaan jäykälle aksulalle kun 105(kehitysmaaversio) oli HDJ80:n jäykällä akselilla. Sama kori, mutta en tiedä kelpaisiko Suomessa vertailumalliksi.

Jostain King Cabista tai GMT400:sta ei jäykkäakselista saa tehdä.. Olen asiasta vääntänyt parikymmentä vuotta sitten. >:(

Kuvan Kinkkukaappi liittyy asiaan vahvasti.



FSJ akselit alla ja ajokuntoonkin laitteen tein, mutta ajatus blokattiin täysin katsastajan soiteltua ajoneuvohallintokeskukseen.

Samat ehdot akselimuutosten suhteen on voimassa tänäkin päivänä.
Akseliston downgrade ei ole luvallista, eikä poikkeuslupakaan pitäisi asetuksen tuon kohdan takia mennä läpi. Pari esimerkkiä tosin tiedän että on onnistunut..
Vitaran olen nähnyt jäykällä etuakselilla, en tiedä miten oli leimattu.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 12 kesäkuu, 2025, 20:09saattaapi olla vaikeeta tuollaiseen saada leimaa enää nykyään.. kun eikös tuommoset jäykät etuakselit olleet täysin kiellettyjä suomessa kadulle. (semmosilta ne ainaki näyttäisivät minusta) akselistojen "huonontaminen" kiellettyä jne.
jos katsastaja on transit mies ja muistuttaa miten transiitit menivät ihan piloille kun niihin tuli erillisjousitus

Poke

Museorekattuja upeita autoja kovaan hintaan. Mutta, museokelpoisuus on sitten rikottu oksattavilla vanteilla. En jaksa uskoa, että katsuri hyväksyy muita kuin tehtaan alkuperoista vastaavia. Tai sitten kaikilla ei ole samoja sääntöjä. Montako ja mitä osia saa museovaunuun laittaa ennenkuin museostatus kärsii? Miten lienee?


https://www.nettiauto.com/plymouth/fury/15012119


Poke

Tässä taitaapi olla tehtaan omat maalattuna MR rekatussa.

https://www.nettiauto.com/plymouth/fury/15084292



Pertti K

Eipä taida katsuria vanteet kiinnostaa. Tai kovin paljon muukaan MR-juttu noin keskimäärin. Onko tiedossa että oikeasti olisi määrätty uudelleentarkastus katsastuksessa?

signet

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 kesäkuu, 2025, 08:48Eipä taida katsuria vanteet kiinnostaa. Tai kovin paljon muukaan MR-juttu noin keskimäärin. Onko tiedossa että oikeasti olisi määrätty uudelleentarkastus katsastuksessa?
Pitäisi kiinnostaa,ja jos ei ymmärrä, niin pitäisi määrätä uudelleentarkastukseen.
...kun sai niin  halvalla...meissä jokaisessa asuu pieni sulo vilen...

Carillo

Kyllä sen verran pitäis kiinnostaa et blingbling vanteet ja Holley Sniperit huomais... USB-soitinta unohtamatta  :soosoo:

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 14 kesäkuu, 2025, 08:48Eipä taida katsuria vanteet kiinnostaa. Tai kovin paljon muukaan MR-juttu noin keskimäärin. Onko tiedossa että oikeasti olisi määrätty uudelleentarkastus katsastuksessa?
Katsastajan pitäisi puuttua asiaan, mutta nykyään kun ovat tulosvastuullisia yrityksiä, niin eivät puutu, kun pilaisi yrityksen maineen. On ihan selkeät ohjeet, jos on epäily mutoksista, niin ilmoitus Trafille ja määräys valvontakatsastukseen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

WBBC

Miksei tuon valkoisen vanteet estäisi museointia. Alkuperäiset ja sopii hyvin aikakauden tyyliin.
Mä yritin museoida aikoinaan -67 Mustangin. Oli alumiinijäähdytin, peltisarjat ja Flowmaster -pöntöt.
Ei onnistunut, En alkanut muuttamaan niitä.

Smirkelimies

https://www.nettiauto.com/chevrolet/impala/15097521

Iron trapin yhessä jaksossa ostivat ison satsin vanhoja korjauspeltiosia. Joukossa oli tuota vastaava 427 ss Impalan konepelti. Olipa vähä kallis pelti, myivät sitä muistaakseni 6 tonnilla ja joku alan mies ajoi öitä myöten sitä hakemaan. Tuumasivat et tais mennä halvalla.

Hieno on mut 427 klooni pikkulohkolla ehkä jääp vähä vajaaks...

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Poke - 14 kesäkuu, 2025, 02:23Tässä taitaapi olla tehtaan omat maalattuna MR rekatussa.

https://www.nettiauto.com/plymouth/fury/15084292



Tässä pelkästään vanteilla olevien kumien olemus aiheuttaa mulle enemmän oksu-reaktioita, kuin se aiempi kokonaisuus...
Mutta joo, se on vaan se 5 mutteria kulmaa kohden, niin saa ne omaa silmää miellyttävät alle ja tuskin ne pyörät on kuitenkaan katsurin mielestä se eka juttu, jolla nyt yleensäkään lähdetään vaatimaan muutenkaan mutään mr-statuksen uudelleenarviointia...

sössö

on vähä kohtuutonta vaatia että katsastaja tuntisi kaikki 60- luvun alun vannemallistot ja sillä perusteella hylkäilisi. Kuten on kohtuutonta vaatia että joka kerta uusi museotarkastus missä todetaan onko vanteet ajanmukaiset vai ei, kun katsastaja ei tiedä. Se sen mr systeemin tuhoaisi kun kaikki on kohtuuttoman hankalaa.

Toki vielä trafi ansa-autot päälle missä täydelliseen 64 mallin autoon 63 mallisen vanteet ja pisteosa ja luvat pois+konttori kiinni jos ei hylkää ilmeisestä virheestä.

Springer

Jos ne vanteet näyttää auton ajankohdan mukaisilta niin tuskinpa katsastaja siihen puuttuu.

Poke

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 14 kesäkuu, 2025, 22:01Tässä pelkästään vanteilla olevien kumien olemus aiheuttaa mulle enemmän oksu-reaktioita, kuin se aiempi kokonaisuus...
Mutta joo, se on vaan se 5 mutteria kulmaa kohden, niin saa ne omaa silmää miellyttävät alle ja tuskin ne pyörät on kuitenkaan katsurin mielestä se eka juttu, jolla nyt yleensäkään lähdetään vaatimaan muutenkaan mutään mr-statuksen uudelleenarviointia...

No, mielipiteet renkaista on kuin /c-reikä, jokaisella omansa. en minäkään pidä noista kohokirjaimista. Tuossa tulisi olla valkoraidat max 1,6". Ei siis miljonäärit vaan raidat. Mutta noilla vanteilla taas ei tarte raitojakaan. Peltivanteet, alkuperoiset kapselit, ja valkoraidat. Se on muns /c-reikä.
Mutta ei todellakaan museorekattuun mitään neekeriblingejä. Eijei ei. Siihen vedän rajan, mikä kyllä museotarkastuksessaKIN on olemassa. Saahan sitä harrasteajoneuvoon laittaa sitten mitä haluaa kun ei ole pakko pitää sitä museorekisterissä. Museorekisteröinti on vapaaehtoista ja siihen on sääntönsä.