Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sössö

eikö se väärän levunen raitakin nyt ole ihan virhe siinä missä kohokirjaimetkin, et missä se raja sitte menee jos nillittämään ruvetaan.

Poke

Lainaus käyttäjältä: sössö - 14 kesäkuu, 2025, 22:15eikö se väärän levunen raitakin nyt ole ihan virhe siinä missä kohokirjaimetkin, et missä se raja sitte menee jos nillittämään ruvetaan.

Onhan se. Tavallaan. Kun '65 laittoivat 18mm raidat. Nyt on hankalaa löytää niin kapeita raitoja, vaan on niitä olemassa ja saatavissa jos haluaa.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: sössö - 14 kesäkuu, 2025, 22:15eikö se väärän levunen raitakin nyt ole ihan virhe siinä missä kohokirjaimetkin, et missä se raja sitte menee jos nillittämään ruvetaan.
Minun mielestä siinä onko niitä ollut kaupasta saatavilla kun po. auto on ollut uusi.

'59 Kingswood

Lainaus käyttäjältä: Poke - 14 kesäkuu, 2025, 22:14No, mielipiteet renkaista on kuin /c-reikä, jokaisella omansa. en minäkään pidä noista kohokirjaimista. Tuossa tulisi olla valkoraidat max 1,6". Ei siis miljonäärit vaan raidat. Mutta noilla vanteilla taas ei tarte raitojakaan. Peltivanteet, alkuperoiset kapselit, ja valkoraidat. Se on muns /c-reikä.
Mutta ei todellakaan museorekattuun mitään neekeriblingejä. Eijei ei. Siihen vedän rajan, mikä kyllä museotarkastuksessaKIN on olemassa. Saahan sitä harrasteajoneuvoon laittaa sitten mitä haluaa kun ei ole pakko pitää sitä museorekisterissä. Museorekisteröinti on vapaaehtoista ja siihen on sääntönsä.
On pakko myöntää, etten tunne ihan 100% tarkasti  ko. aikakauden mopareita, mutta vahvalta gm-pohjalta epäilisin, että perusvarustuksena on ollut ihan vaan mustakylkiset kumit ja valko- tai punaraidat on olleet optiolistalla? Näillä perusteluilla väittäisin, että se pari tuuma orggista isompi mustakylkinen kumi on visuaalisesti lähempänä oikeaa, kuin valkotekstinen? Anyway, ei voi mitenkään tietää, minkälaisilla pyörillä noi em. ajoneuvot on käyneet "leimalla" ja pyörien lisäks kuvissa ei taida olla nähtävissä isommin muita rikkeitä mr-statuksen suhteen
..




LPR

Juu, ei jotkut pyörät paha ole ja aikakautensa lisävarusteet on jopa suositeltavia. Mutta kun näkyy museoajoneuvoja nelilinkillä ja ilmapusseilla ja vierasmoottorilla, niin ei enää olla museoajoneuvon syvimmässä ytimessä. Ja jos jostain korinvaihto kutos Barracudasta tehdään "aito" HemiCuda mr-kilpiin, niin silloinkin ollaan vähän hakoteillä. Saattaapa tällaisessa olla tapahtunut jonkunlaista auton identiteetin väärentämistäkin ja joku tekee sillä ison tilin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

ääripäät on toki erikseen mutta jos 2010 luvulla on valmistunu katsuriksi eikä ole harrastuneisuutta, voiko olettaa että tunnistaa ilmanputsarin alta sniperin thermoquadista ja stroukkimotin tavallisesta, tai sevyn koneen oldsista. Tai edes 2000 luvulla valmistunut.

Poke

Lainaus käyttäjältä: '59 Kingswood - 14 kesäkuu, 2025, 22:49On pakko myöntää, etten tunne ihan 100% tarkasti  ko. aikakauden mopareita, mutta vahvalta gm-pohjalta epäilisin, että perusvarustuksena on ollut ihan vaan mustakylkiset kumit ja valko- tai punaraidat on olleet optiolistalla? Näillä perusteluilla väittäisin, että se pari tuuma orggista isompi mustakylkinen kumi on visuaalisesti lähempänä oikeaa, kuin valkotekstinen? Anyway, ei voi mitenkään tietää, minkälaisilla pyörillä noi em. ajoneuvot on käyneet "leimalla" ja pyörien lisäks kuvissa ei taida olla nähtävissä isommin muita rikkeitä mr-statuksen suhteen
..


Maahantuoja Berner vaihtoi mopareihin 15" vanteet 14" tilalle. 5,5" leveät eli kapeat. Tuossa omassa alkuperoiset renkaat olivat 195/75/15 puolivyöt 18mm etteivät vain olleet 6mm raidoilla. No, koska sellaisia ristikudosrenkaita ei laiteta niin vähimmäis leveys on 205 teräsvyörengas. 5,5" vanteelle maksimi 215.

En nyt löydä etes kalleimmista näin äkkiä tehtaan alkuperoisia kapearaitoja. 6.00 - 15, tuo seisoo vielä rekisteriotteessa. Sirkkelinterät.


LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 15 kesäkuu, 2025, 00:06ääripäät on toki erikseen mutta jos 2010 luvulla on valmistunu katsuriksi eikä ole harrastuneisuutta, voiko olettaa että tunnistaa ilmanputsarin alta sniperin thermoquadista ja stroukkimotin tavallisesta, tai sevyn koneen oldsista. Tai edes 2000 luvulla valmistunut.
Ei tarvitse tunnistaa. Jos epäilee muutosta, voi katsuri määrätä valvontakatsuksen ja siihen oletettavasti vaaditan museoajoneuvotarkastajan lausunto.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Jussi

Rengas ei minusta ole se ongelma, oli millanen vaan teksteillä tai ilman, mutta jo 17" bling- vanne museoautossa on.
En varmasti oo.

jariha

hyvän näkönen se on.... ;)
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-97 Volvo V70 2.5Tdi paku
-82 Pontiac Firebird
-04 opel combo 1.3cdti -98 Renault Laguna 1.8rt -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

LPR

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 15 kesäkuu, 2025, 02:16Rengas ei minusta ole se ongelma, oli millanen vaan teksteillä tai ilman, mutta jo 17" bling- vanne museoautossa on.
Aikakautensa varusteet on ihan ok ja ioikein suotaviakin. Jos Halibrandtit on alla, niin mikäs siinä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 15 kesäkuu, 2025, 01:58Ei tarvitse tunnistaa. Jos epäilee muutosta, voi katsuri määrätä valvontakatsuksen ja siihen oletettavasti vaaditan museoajoneuvotarkastajan lausunto.
kuka maksaa valvvontatarkastuksen?

Poke

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 15 kesäkuu, 2025, 02:16Rengas ei minusta ole se ongelma, oli millanen vaan teksteillä tai ilman, mutta jo 17" bling- vanne museoautossa on.

Rengashan kuuluu niihin osiin, joita saa turvallisuusteknisestä katsantokulmasta parantaa, mutta ei huonontaa. Kulloiseenkin keliin hyväksytty ja tieliikennekelpoinen ajoneuvokohtaisestikin - kulutuspinta, kantavuus. Turvavyöt saa lisätä ja silloin niitä pidetään ajaessa. Jarrut saa päivittää nykyaikaan. Ajovaloja saa päivittää nykyaikaan, mutta eihän niitä saa lisätä ylenmäärin eikä ledejä asennella pitkin kattoja, kylkiä ja pohjia. Kylkiputkia ei saa laittaa vaikka niitä olisi ollut jo silloin kun auto oli uusi. Eikä muovisia pölykapseleita jos niitä kerran ei ollut uutenakaan edes olemassakaan ko. merkkiin. Eikä toisen automerkin, mallin, osia ollenkaan. Saa laittaa tehtaan omia optioita ko. merkkiin/malliin. Verhoilu on se mistä voi tulla kinaa jos ei ole just orkkis materiaalit.

Muistinko kaikki mainita?

Poke


sössö

Lainaus käyttäjältä: Poke - 15 kesäkuu, 2025, 03:29Sinä.
tätä vähä hain takaa. Ei ne löysin perustein läpi päässeet alasaja museosysteemiä vaan se mitä täälläki nyt vaaditaan että aletaan lätkimään jotain tarkastuksia á 150 euroa missä ihmetellään oliko nyt vuoden 66 vannemallistossa tälläisiä vanteita vai ei ja onko tämä eeberspärsser ollut tässä alunperin vai ei ja onko ristikudosrenkaan tilalla vyörengas nyt turvallisuusvaruste vai ei ja saako 50 luvun autossa olla uudet wilwoodin ratajarrut, ja saako olla halogeeni vai onko sealedbeam vai mikä umpio ja onko tommonen nyt joku reuisku vai termoguad vai mikä ihme kaasari vai häh.

ei voi ymmärtää tämmästäkään.