Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

leivonharri

Goliath, Peel, Maico sanoo Wikipedia.
Vielä on eilinen jossain.

leivonharri

Vielä on eilinen jossain.

Carillo

Juu ton Retroitti Diisselin tiesinki. Mut autoissa se tais olla enempi       "itäjuttuja" Saabia lukuunottamatta.

Smirkelimies

https://www.nettiauto.com/plymouth/barracuda/15119904

"Tarjousten perusteella osien hinnalla"

Paljokohan nuo osat maksaa? Tuskin tuota alle 25te saa?

rb

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 28 kesäkuu, 2025, 10:32Tuskin tuota alle 25te saa?
Kerrot kahdella, niin aletaan olla lähellä..

LPR

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 28 kesäkuu, 2025, 10:14Juu ton Retroitti Diisselin tiesinki. Mut autoissa se tais olla enempi       "itäjuttuja" Saabia lukuunottamatta.
Sakemannithan niitä 2-tahtareita teki. DKW ehkä suurimpana. Nuo itäblokin 2-tahtarit on pääosin neuvostoliittolaisten varastamilla laitteilla tehtyjä DKW-kopioita, kun eivät parempaankaan kyenneet. Tuotekehitys pysähtyi sotaa edltävään aikaan, autojen pintapeltejä vähän pyöristeltiin rumemmaksi, mutta tekniikka oli samaa huonosti kopioitua ennen sotaista tekniikkaa loppuun asti. DKW jatkoi kaksitahtisen kehitystä Länsi-Saksassa ja niitä tehtiin 60-luvun puoliväliin, kunnes DKW nimi muuttui Audiksi. Erilaisia kokeiluja on myöhemminkin 2-tahtareilla ollut, viimeinen Mazdalla vuoden takaa, mutta tuotantoon ei ole mikään päässyt.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Pande

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 kesäkuu, 2025, 13:12DKW jatkoi kaksitahtisen kehitystä Länsi-Saksassa ja niitä tehtiin 60-luvun puoliväliin, kunnes DKW nimi muuttui Audiksi.
Joo. Viimeinen kaksitahti-DKW:han oli F102 joka ulkonäöltään on lähes sama kuin sitä seuranneet ekat sodanjälkeiset Audit.



Saab oli markkinoinut autojaan kaksitahtisten hyvillä puolilla. Niinpä käsillä oli vähän dilemma kun saivat nelitahtiset myyntiin, mitenkäs tässä pitäisi takkia kääntää että ei se kaksitahtinen niin hyvä ollutkaan. Niinpä asia tuotiin esiin siinä valossa että nelitahtinen vain laajentaa mallistoa, kyllä kaksitahtisia edelleen saavat ne jotka niitä pitävät parempina. No ei sitä kestänyt kuin pari vuotta, kaksitahtisen myynnit kutistuivat niin olemattomiksi että vuonna 1968 valmistettiin viimeiset kaksitahtiset. Vuonna -67 Ruotsissa rekisteröitiin 24 266 Saabia joista viitisensataa oli kaksitahtisia. Vuonna -68 rekisteröitiin 30 620 Saabia joista vain 28 oli kaksitahtisia (lähde: kirja Saab - bilarna de första 40 åren) ja siinäpä se sitten oli. Kiiltävämaskisia suorakaiteenmuotoisilla umpioilla olevaa -69:ä ei enää kaksitahtisena saanut.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 28 kesäkuu, 2025, 10:14Juu ton Retroitti Diisselin tiesinki. Mut autoissa se tais olla enempi       "itäjuttuja" Saabia lukuunottamatta.
Vidal oli leebensraum juttuja, onko se sitte itäjuttu :o

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 kesäkuu, 2025, 13:12Sakemannithan niitä 2-tahtareita teki. DKW ehkä suurimpana. Nuo itäblokin 2-tahtarit on pääosin neuvostoliittolaisten varastamilla laitteilla tehtyjä DKW-kopioita, kun eivät parempaankaan kyenneet. Tuotekehitys pysähtyi sotaa edltävään aikaan, autojen pintapeltejä vähän pyöristeltiin rumemmaksi, mutta tekniikka oli samaa huonosti kopioitua ennen sotaista tekniikkaa loppuun asti. DKW jatkoi kaksitahtisen kehitystä Länsi-Saksassa ja niitä tehtiin 60-luvun puoliväliin, kunnes DKW nimi muuttui Audiksi. Erilaisia kokeiluja on myöhemminkin 2-tahtareilla ollut, viimeinen Mazdalla vuoden takaa, mutta tuotantoon ei ole mikään päässyt.
Kuitenkin walter kaaden oli itäsaksalainen

sössö

Lainaus käyttäjältä: Pande - 27 kesäkuu, 2025, 21:39Nykyään enää harvoin näkee myynnissä lyhytnokkaisia ysikutosia. Nättikuntoiselta vaikuttava yksilö eikä ainakaan omaan silmääni osu mitään "vääriä" osia - uudemmissa ysikutosissa kun usein on matkan varrella vaihtunut eri vuosimallien osia.

Jotenkin jännä kun tosi moni yksityiskohta on ihan sama kuin myöhemmissäkin vuosimalleissa, jopa aivan loppuun asti, mutta sitten taas paljon on vuosi vuodelta muuttunut kohti nykyaikaa tullessa.



Kymppitonnilla Saab 96 -62. Onneksi Lappeenrannassa on vähäluminen kesä niin on saatu hyvät kuvat otettua.  :)

Lapsuusmuistoja: joskus matkustettiin sukulaisen pitkänokka-kaksitahtisella niin minut laitettiin istumaan keskelle takapenkkiä koska kuljettaja ei olisi mielestään nähnyt kojelaudan päällä olevasta taustapeilistä mitään jos keskellä olisi istunut isompi ihminen. Harmitti koska en voinut kurkkia sivuikkunasta maisemia ja muita autoja.
Aika hankaloita harrastettavia nuo on myöhäisempiin verrattuna.

Carillo

Lainaus käyttäjältä: LPR - 28 kesäkuu, 2025, 13:12Sakemannithan niitä 2-tahtareita teki. DKW ehkä suurimpana. Nuo itäblokin 2-tahtarit on pääosin neuvostoliittolaisten varastamilla laitteilla tehtyjä DKW-kopioita, kun eivät parempaankaan kyenneet. Tuotekehitys pysähtyi sotaa edltävään aikaan, autojen pintapeltejä vähän pyöristeltiin rumemmaksi, mutta tekniikka oli samaa huonosti kopioitua ennen sotaista tekniikkaa loppuun asti. DKW jatkoi kaksitahtisen kehitystä Länsi-Saksassa ja niitä tehtiin 60-luvun puoliväliin, kunnes DKW nimi muuttui Audiksi. Erilaisia kokeiluja on myöhemminkin 2-tahtareilla ollut, viimeinen Mazdalla vuoden takaa, mutta tuotantoon ei ole mikään päässyt.

Ehkä VAG on ottanut tuon 2-tahti tekniikan osittain käyttöön kun jotkut tfsi:t, tsi:t ja tdi:t polttaa öljyä  :pamppua:

LPR

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 28 kesäkuu, 2025, 18:43Ehkä VAG on ottanut tuon 2-tahti tekniikan osittain käyttöön kun jotkut tfsi:t, tsi:t ja tdi:t polttaa öljyä  :pamppua:
Kyllä ne nelitahtisia käsittääkseni on, mutta käyvät n. 2 % öljyseoksella.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Onhan mersussakin 1l/1000km "normaali" öljynkulutus. Jos auto vei 10l/100km bensaa eli 100l/1000km niin siinä se 1% sekotus on :D

Carillo

Menee taas OT:ksi, MUTTA polttomoottorille ei ole normaalia, että se vie esim: VAG:in tapauksessa vaihtovälillä yli 30 litraa öljyä. Tämä siis 30 tkm vaihtovälillä ja päälle 4 litran öljytilavuudella...

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 kesäkuu, 2025, 19:55Onhan mersussakin 1l/1000km "normaali" öljynkulutus. Jos auto vei 10l/100km bensaa eli 100l/1000km niin siinä se 1% sekotus on :D
Jotkut pikkuautot noista öljyruiskuista kuluttaa polttoainetta n. 5 l/100 km, eli 2 %.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20