Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Poke

Pande

Lainaus käyttäjältä: Poke - 23 heinäkuu, 2025, 21:24Ahhh... Tuo menee melko heti.

https://www.nettiauto.com/triumph/herald/15172212
Siinä on ulkoasu ja ilmoitettu vuosimalli ristiriidassa keskenään, no ehkäpä siihen on vaihdettu vanhemman mallin konepelti/keulapala. -69 oli jo uudemman mallin ilmeellä.

Mikä pakko niistä kaikista on ollut avoautoja askarrella. Tässä olisi varhainen Herald ilmoituksen ja kuvien perusteella arvioituna hyvin kohtuulliseen hintaan.

Triumph Herald 950 -60 hintapyynnillä 3 900 euroa, maalattu 2017.

Poke

Lainaus käyttäjältä: Pande - 23 heinäkuu, 2025, 21:31Siinä on ulkoasu ja ilmoitettu vuosimalli ristiriidassa keskenään, no ehkäpä siihen on vaihdettu vanhemman mallin konepelti/keulapala. -69 oli jo uudemman mallin ilmeellä. Mikä pakko niistä kaikista on ollut avoautoja askarrella. Tässä olisi varhainen Herald ilmoituksen ja kuvien perusteella arvioituna hyvin kohtuulliseen hintaan.

Olin siinä käsityksessä, kun noita ilmoja olen selannut jo pitkään, että Heraldin naama oli tuo vielä 1970 mikä oli viimeinen vuosi. Herald Vitesse oli sitten se toinen naama. En löytänyt heti tietoa joten tämä ei ole varma tieto vaan oletuskani.

Juu olen noita mr vehkeitä katsellut kuola valuen. Minusta vain Heraldissa pitäisi olla puinen kojelauta. Puinen tuli myöhemmin taisi olla '64?

Pande

Lainaus käyttäjältä: Poke - 23 heinäkuu, 2025, 21:36Olin siinä käsityksessä, kun noita ilmoja olen selannut jo pitkään, että Heraldin naama oli tuo vielä 1970 mikä oli viimeinen vuosi. Herald Vitesse oli sitten se toinen naama. En löytänyt heti tietoa joten tämä ei ole varma tieto vaan oletuskani.
Eikäku -68 vuodeksi malliksi muuttui 13/60 jonka ilme on Vitessen kaltainen mutta yksillä valoilla. Myytävissäkin löytyy yksi.

Herald 13/60 vuosimallia -70.

Poke

Lainaus käyttäjältä: Pande - 23 heinäkuu, 2025, 21:39Eikäku -68 malliin tuli 13/60 jonka ilme on Vitessen kaltainen mutta yksillä valoilla. Myytävissäkin löytyy yksi.

Kyllä sitten on kuluttajaa viilattu, koska eräs möi wanha naamaisen Heraldin ilmoituksella 1970 viimeinen aito Herald. Luulen, että siihen oli vaihdettu keulapellit. vaan liekö mahdollista sekään jos mr. Tuskin.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Poke - 23 heinäkuu, 2025, 21:36Minusta vain Heraldissa pitäisi olla puinen kojelauta. Puinen tuli myöhemmin taisi olla '64?
Mun mielestäni puinen kojelauta tuli 1200-malliin eli jo -61, mutta pulamalleissa kuten Courier-pakussa oli peltikojelauta myöhemminkin. Suomessahan käytännössä kaikki farmarit olivat oikeasti Couriereja eivätkä oikeita Estate-farmareita.

Poke

Minkään muun automerkin kanssa en ole törmännyt tuohon ilmiöön, että auton myyjä ei tiedä mitä myy. Vitessenä myyty noita uudemmalla maskilla. Ja vuosimallit heittelee miten sattuu. Tai, oli kerran sinnikäs myyjä kun ei tiennyt myyvänsä '63 Imperialia vaan kauppasi '62:na.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Poke - 23 heinäkuu, 2025, 21:57Minkään muun automerkin kanssa en ole törmännyt tuohon ilmiöön, että auton myyjä ei tiedä mitä myy. Vitessenä myyty noita uudemmalla maskilla. Ja vuosimallit heittelee miten sattuu.
En oikein tiedä onko se ollut hyvä vai huono juttu että Heraldista saa helposti avoauton. Ehkä se toisaalta on edesauttanut niiden säilymistä, toisaalta on syntynyt kaikenlaisia epämääräisiä rakennelmia. Oikeassa avo-Heraldissa on muunmuassa kapeampi takapenkki jotta katto laskostuu suht nätisti alas.

Eräs pöljimmistä tietämistäni korinvaihdoista on Suomi-Vitesse josta oli tehty Spitfire. No saihan siten kuusisylinterisen Spitfiren, mutta ehkäpä alkuperäinen Vitesse kuitenkin tänä päivänä olisi mielenkiintoisempi harrasteajoneuvo. Olen nähnyt auton molemmissa olomuodoissaan. Ei ole valitettavasti kuvia, rekisteritunnuksen kyllä muistan lähes varmasti.

Tällaista huutelen täältä Heraldin (1200 -64) kyydistä.  :) Kuva helluntailta 1967.

leivonharri

Voi olla myös sellainen perinteinen, katsastettu ylivuotisena, kun maahantuoja ostanut "varastoon".

Carillo

Pande

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 27 heinäkuu, 2025, 13:36https://www.nettiauto.com/dodge/dart/15180483

Darts  :driving:
Olikos tämä aikaisemminkin myynnissä kun muistelen ennenkin keskustellun? Tämä oli pitkään vakituisesti ympärivuotisesti Urheilukadulla Helsingissä parkissa. Tämä kuva on vuodelta 2019.

Gary Grand

Kun edellisen kerran A-bodyyn sekaannuin, ne oli vielä kalliita. >:( ..ja nyt ne on taas. :(

@signet in raadot alkaa kovasti houkuttaa kun ajossa olevien hintoja näkee.. :oushit:

Poke

Myyjä myy MR Heraldia vm. 1970. Kuten näkyy wanhalla maskilla.

https://www.nettiauto.com/triumph/herald/15181328

Poke

Lainaus käyttäjältä: Pande - 23 heinäkuu, 2025, 21:39Eikäku -68 vuodeksi malliksi muuttui 13/60 jonka ilme on Vitessen kaltainen mutta yksillä valoilla. Myytävissäkin löytyy yksi.

Ossaatko selittää tuon edellisen? Wanhalla maskilla MR vm '70? Minä en. Aivot loppuu kesken. Oletan vain että niitä on valmistettu yhtäaikaa sekä uudella että wanhalla maskilla. :dontknow:

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Poke - 28 heinäkuu, 2025, 17:23Ossaatko selittää tuon edellisen? Wanhalla maskilla MR vm '70? Minä en. Aivot loppuu kesken. Oletan vain että niitä on valmistettu yhtäaikaa sekä uudella että wanhalla maskilla. :dontknow:
Britit. ::)