Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Vuokralainen

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Vuokralainen - 02 elokuu, 2025, 11:35Elä nyt saattana...
Kyllä mä luulen että alusta sen kestäisi... :shitfan:

Vuokralainen

Mutta miten mielenterveys? Ku ei oo ku jämät jälellä

LPR

Lainaus käyttäjältä: Pande - 02 elokuu, 2025, 11:26Mun käytössäni ei olisi bensakoneen kulutuksella mitään väliä
En varmaan monellekaan nykypäivänä olis nerkitystä. Eikös dieselvero ole monta tonnia, niin bensakone on halvempi liki poikkeuksetta.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 elokuu, 2025, 11:58En varmaan monellekaan nykypäivänä olis nerkitystä. Eikös dieselvero ole monta tonnia, niin bensakone on halvempi liki poikkeuksetta.
Paisti jos on mr tai on ne 360 päivää poistettuna liikennekäytöstä.

Carillo

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 02 elokuu, 2025, 11:39Kyllä mä luulen että alusta sen kestäisi... :shitfan:

Ef niinko Freedom (tai Fläski)  :o

1320

Lainaus käyttäjältä: Kodez - 02 elokuu, 2025, 04:02Suomessa helposti sotkee se että vuosimalli=ensirekisteröintivuosi. Myydäänhän aspeneitakin monesti 82-vuotisina ellei uudempinakin vaikka valmistus loppui jo -80. Mallivuosi,valmistusvuosi ja ensirekisteröintivuosi kun voi olla kaikki eri samassa autossa

Kaveri, Ramblerharrastaja myöskin, joskus kertoi, oli ollut US Partsissa hakemassa jotain osia ja viereisellä tiskillä joku oli kysellyt osia olikohan '71 vai '72 Rambler Americaniin. Myyjäkin oli ollut ihmeissään, kun Americanin valmistushan päättyi 1969.

Olivat menneet pihalle katsomaan niin auto oli '69 American, mutta papereissa vuosimalli oli juuri '71 tai '72 jolloin auto oli ensirekisteröity ja maahantuoja oli vielä asentanut kylkiin joitain erilaisia kylkilistoja kuin mitä tuollaisessa pitäisi tehtaalta tullessaan olla.

Olisi aika mielenkiintoista tietää, kuinka paljon noita on ollut, ja onkohan yhtään enää hengissä. Voisi olla mielenkiintoinen laite tapahtumissa, kun ihmiset yrittää arpoa että mikähän auto on kyseessä. :))

Pande

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 02 elokuu, 2025, 12:23Voisi olla mielenkiintoinen laite tapahtumissa, kun ihmiset yrittää arpoa että mikähän auto on kyseessä. :))
Entäs sitten tällainen

Saati tällainen

American-harrastajat varmaankin tietäisivät mistä kyse, mutta hiukan vähemmän asiaa tuntevia voisi ihmetyttää. Ei varmaan Suomessa moisia ole, mutta oletko @1320 nähnyt tai kuullut onko muualla Euroopassakaan kun olet AMC-tapahtumia käynyt?  :)

LPR

Tämä käyttöönottovuosi taitaa olla useimlissa maissa käytössä. Vuosimalli ja valmistusvuosikaan kun ei ole sama, niin sekaannuksia varmasti tapahtuu. Eipä vaikka varaosia tilatessa kannata käyttää muuta tunnistetta kuin auton valmistenumerosta löytyvää automallin koodia. Monesti vielä valmistenumeron juokseva numerokin vaikuttaa, kun osia on vaihdettu kesken tuotannon.

Aalto

Lainaus käyttäjältä: Pande - 02 elokuu, 2025, 12:30Entäs sitten tällainen

Saati tällainen

Ylemmän keulan ilme muistuttaa 65 Dodge Dartin keulaa hyvinki paljon. Oli joku eurooppalainenki auto samoihin aikoihi ku oli just sama naama värkki. Ei ny tule mieleen mikä se oli.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Aalto - 02 elokuu, 2025, 14:57Ylemmän keulan ilme muistuttaa 65 Dodge Dartin keulaa hyvinki paljon. Oli joku eurooppalainenki auto samoihin aikoihi ku oli just sama naama värkki. Ei ny tule mieleen mikä se oli.
Simca.

Noi on joko Brasiliasta tai Argentiinasta, en muista kummasta.

Pande

Argentiinasta joo, IKA Torino tai myöhemmin Renault Torino on nimi. 80-luvulle asti siellä tuollaista Rambler-kehitelmää valmistettiin.

Kustom STW

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 02 elokuu, 2025, 12:23Kaveri, Ramblerharrastaja myöskin, joskus kertoi, oli ollut US Partsissa hakemassa jotain osia ja viereisellä tiskillä joku oli kysellyt osia olikohan '71 vai '72 Rambler Americaniin. Myyjäkin oli ollut ihmeissään, kun Americanin valmistushan päättyi 1969.

Hande?

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pande - 02 elokuu, 2025, 15:39Argentiinasta joo, IKA Torino tai myöhemmin Renault Torino on nimi. 80-luvulle asti siellä tuollaista Rambler-kehitelmää valmistettiin.
IKA = International Kaiser Argentina?

palontie

Lainaus käyttäjältä: Pande - 02 elokuu, 2025, 11:26Jos ylipäätään olisin matkailuautoa vailla ja olisi säilytyspaikka, niin tuollainen olisi just hyvä erottuen mukavasti tavanomaisista. Mun käytössäni ei olisi bensakoneen kulutuksella mitään väliä, kun käyttö olisi kumminkin että kaksi kertaa kesässä ajelisin johonkin musatapahtumaan.  :)
Vähän kummastuttaa tuo että kun päällä on noinkin pieni ja lyhyt koppi niin kuitenkin on paripyörät ja kuorma-automallin vanteet joten vissiin jykevämpää alustaakin. Kai tuollaiseen ratkaisuun on syynsä joita en itse osaa arvella.

Jos erottua tahdot osta multa Dethfless Ducton alustalla.