Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 06 tammikuu, 2026, 23:01Jos on painoa niin paljon, että ei lähde tuulen mukaan, pitää sitoa painon puolesta. ja kevyemmä ettei tuulen mukaan lähde. Lavakate jos on, niin noita kevyitä ei tarvii käytännössä sitoa, kun kyydissä pysyvät.

Vaikkapa vanha kiuas kestää varmasti lavalla 50 rajoituksella viedä muutama kilometri romulavalle. Poliisin mukaan ei kestä, päiväsakoille meni tutulla, vanha maksoi enemmän kuin uusi.
Painavammat nyt pitää kaikissa autoissa sitoa, kevyemmät voi laittaa vaan jollain kevytliinalla kiinni, missä menee ehkä minuutti. Ei nyt ole hirveä ongelma. Sitomispaikkojakin kuorkki-pickupissa pitää lavalla olla, ja on jo vakionakin esim. lavan reunoilla takaosassa lavaa.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Pande - 06 tammikuu, 2026, 22:17Yksi hyvä syy ostaa monien mielestä järjettömän oloinen auto on tietysti se, että muut pääsevät taivastelemaan että eihän tuossa ole mitään järkeä.  :)) Ostakoon kukin mitä huvittaa. Tuo Ram mistä tämä keskustelu lähti on kuitenkin jossakin määrin käyttökelpoisen oloinen ajoneuvo. Yksi sortti mitä en oikein oivalla ovat amerikkalaiset ylikokoiset pick upit, millä nimellä niitä pitäisi kutsua. Jokunen on Suomessakin ilmoituksissa ollut ja olisko joku Ford ollut minkä olen joskus nähnytkin. Siis tämäntyyppiset, ei kai näiden olemassaololle mitään varsinaista järkisyytä ole muuta kuin että on isompi kuin muiden avolavat? Vai osaako joku sanoa mihin oikeaan tarpeeseen tällainen olisi tehty?


Tossa on pelleilty, ei taija olla vakioa paljon mikään, mutta yksityiskäytössä joskus hyvin harvakseltaan näkee näitä F650-750 sarjasia vetämässä jotain waltawaa asuntovaunua.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 06 tammikuu, 2026, 22:56Yleensä meilläpäin tavara lastataan lavalle eikä lavan reunojen päälle :))
No ei noille pienille terveisten ajoon käyville lavoille mitään mahdu.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: rb - 05 tammikuu, 2026, 19:50https://www.nettiauto.com/dodge/ram/15497671

Dodge Ram TRX 6.2 V8 HAVOC-Edition
2023




Tommonen tuhatheppanen versio löytyy tästä kylältä.

https://tekniikanmaailma.fi/viikon-kaytetty-vuoden-2022-ram-trx-hennessey-1000-suomessa-myytavan-yli-1-000-hevosvoimaisen-voimanpesan-myynti-ilmoitus-ihmetyttaa-maailmalla-tuo-ei-ole-kirjoitusvirhe/


Raju peli, kelpaisi. Väri sais itselle tietysti olla mieluummin vaikka harmaa ja lavaan pikkusen lisää pituutta. Noin töpöön ei saa edes fillaria kyytiin. Eri juttu jus korimalli olis suburban tyyppinen niin sillon kokonaisuus taas toimii.
Pääasiassahan nää on ihmisten kuljettimia joka tapauksessa, ei mitään kuorkkeja. Sisätilat on upeen hulppeita.
Nostokorkeudessa ei tollasella alustalla ole mitään probleemaa ellei oma pituus ole 150cm.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: LPR - 06 tammikuu, 2026, 22:53Ei tuohonkaan edes 10" korotuspaloja tarvii laittaa, kun ollaan kattoja korkeammalla.


No näitä näkyy kyllä  :)) . Järkyttävän oloinen viritys ja vielä vitun leveekin usein. No en tiiä kuinka kiikkerä se lopuilleen on, varsinkin jos alusta on semmoselle camperi huussille tehty niin alustassa on isoa vakaajaa summuuta iskaria jo tehtaalta, eikä ole harvinaistakaan. Ei oo kyl hajuu paljonko noi kelkat painaa.
No, jos joku mittari olis se että en ole tommosta nähny ojassa, kun taas niitä campperi huusseja on päreinä pisin penkkoja tämän tästä.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 tammikuu, 2026, 00:08No näitä näkyy kyllä  :)) . Järkyttävän oloinen viritys ja vielä vitun leveekin usein. No en tiiä kuinka kiikkerä se lopuilleen on, varsinkin jos alusta on semmoselle camperi huussille tehty niin alustassa on isoa vakaajaa summuuta iskaria jo tehtaalta, eikä ole harvinaistakaan. Ei oo kyl hajuu paljonko noi kelkat painaa.
No, jos joku mittari olis se että en ole tommosta nähny ojassa, kun taas niitä campperi huusseja on päreinä pisin penkkoja tämän tästä.
Urheilukelkat painaa vähän mallista riippuen 200-250 kg luokkaa kuivana. Joku nelari enemmänkin. Suomeenkin noita on muodin mukana alkanut ilmestymään.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 06 tammikuu, 2026, 23:54No ei noille pienille terveisten ajoon käyville lavoille mitään mahdu.
mahtuu niihin sen mitä sinne tarviikin mahtua. Oletko montaakin isoa amerikan pickuppia käyttänyt tai jotain lava autoa, vai mistä tämä kokemus nyt tulee ettei tee mitään ja ei mahdu mitään?

Tohonkin kelkankuljetusautoon voisi tehdä irtolaidallisen lavan eikä vaan kasata lavan päälle jotain levyä, samalla logiikalla varmaan pakussakin pitäs kattotelineessä kuskata kelkkoja.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 tammikuu, 2026, 00:25mahtuu niihin sen mitä sinne tarviikin mahtua. Oletko montaakin isoa amerikan pickuppia käyttänyt vai mistä tämä kokemus nyt tulee ettei tee mitään ja ei mahdu mitään?

Tohonkin kelkankuljetusautoon voisi tehdä irtolaidallisen lavan eikä vaan kasata lavan päälle jotain levyä, samalla logiikalla varmaan pakussakin pitäs kattotelineessä kuskata kelkkoja.
Otetaan verrokiksi joku saman kokomuokan jakeluauto tai jopa koukkulaittein varustettu, niin kuorman kuljetuskyky on aivan toista luokkaa. Minkä muun syyn kuin tavaran kuljettamumisen takia ostettaisiin kuorma-autoa?

Poweri

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 00:29Otetaan verrokiksi joku saman kokomuokan jakeluauto tai jopa koukkulaittein varustettu, niin kuorman kuljetuskyky on aivan toista luokkaa. Minkä muun syyn kuin tavaran kuljettamumisen takia ostettaisiin kuorma-autoa?
Eihän nuo ole kuorma autoja muualla kuin suolistoliitossa, vaan pikuppeja.

Saahan niihinkin tietysti vaikka minkämoisen lavan tai lavetin, vaikka kippaavan, mitä nyt sitten tarviikaan. Mutta tämä on ny erikoisauto. Näkeehän sen jo hintalapusta.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 tammikuu, 2026, 00:44Eihän nuo ole kuorma autoja muualla kuin suolistoliitossa, vaan pikuppeja.

Saahan niihinkin tietysti vaikka minkämoisen lavan tai lavetin, vaikka kippaavan, mitä nyt sitten tarviikaan. Mutta tämä on ny erikoisauto. Näkeehän sen jo hintalapusta.
Aika tuhti rouva oltava, jos sen kuskaamiseen tarvii tuollaisen kantavuuden.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 00:29Otetaan verrokiksi joku saman kokomuokan jakeluauto tai jopa koukkulaittein varustettu, niin kuorman kuljetuskyky on aivan toista luokkaa. Minkä muun syyn kuin tavaran kuljettamumisen takia ostettaisiin kuorma-autoa?
Kysyin jo kerran mikä sellanen saman kokoluokan jakeluauto sitten olisi? Suomessa liki kaikissa pikapeissa on koukku.

Verotussyistä rekisteröidään kuorma-autoksi, sekä toisaalta suomen massarajotusten vuoksi. Et saa henkilöautoksi mitään 2500 alustaista autoa vaikka kuinka haluisit. Jos haluut cumminssin koneen siihen lava-autoon niin sillon siinä vaan on alustana tommonen, tai ainakin ennen oli.

Edelleen, onko hirveesti kokemusta noista vai heiluttaako tuuli huulia? Koko mun elinajan on ollu talossa jonkunlainen lava-auto niin jotain niistä ja niiden käytöstä sekä eroista tiedän. Se on vaan erikoinen juttu että tämmäsiä keskusteluja ei tartte käydä jonkun nissan king cabin tapauksessa, mutta sitten kun puhutaan jostain noista amerikkalaisista, mitkä on vähän joka tavalla parempia niin ei kuulemma tee semmosilla sitten mitään.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 tammikuu, 2026, 00:59Kysyin jo kerran mikä sellanen saman kokoluokan jakeluauto sitten olisi? Suomessa liki kaikissa pikapeissa on koukku.

Verotussyistä, sekä toisaalta suomen massarajotusten vuoksi. Et saa henkilöautoksi mitään 2500 alustaista autoa vaikka kuinka haluisit. Jos haluut cumminssin koneen siihen lava-autoon niin sillon siinä vaan on alustana tommonen, tai ainakin ennen oli.

Edelleen, onko hirveesti kokemusta noista vai heiluttaako tuuli huulia? Koko mun elinajan on ollu talossa jonkunlainen lava-auto niin jotain niistä ja niiden käytöstä sekä eroista tiedän. Se on vaan erikoinen juttu että tämmäsiä keskusteluja ei tartte käydä jonkun nissan king cabin tapauksessa, mutta sitten kun puhutaan jostain noista amerikkalaisista, mitkä on vähän joka tavalla parempia niin ei kuulemma tee semmosilla sitten mitään.
Yksinkertaisesti tuollainen yliturvonnut pikappi on täysin turha henkilöauton veronkiertkorvike, mille ei ole olemassa mitään muuta järkiperustetta. Tavarankuljetukseen sekä henkilöiden kuljetukseen tai maastoajoon on kaikkiin olemassa sopivampiakin laitteita.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 00:50Aika tuhti rouva oltava, jos sen kuskaamiseen tarvii tuollaisen kantavuuden.
Kantavuus ja vetokykyhän on varsin vaatimattomia  :o . Niinkun missä vaan 1500 sarjasessa. Kuus tyyppiä sisään retkikamoineen niin ei ole paljoo jäljellä kantavuutta, mahtaako saada yhden kelkan tms. Vetokyky riittää johonkin veneeseen tai autokärryyn muttei mihkään ihmeelliseen.

Puoltonnista ei kukaan osta muuhun kuin ihmisille ja kevyeen työkäyttöön.
2500 ja 3500 sarjassa on sit multakärryä ja bobkattia vedossa



Poweri

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:04Yksinkertaisesti tuollainen yliturvonnut pikappi on täysin turha henkilöauton veronkiertkorvike, mille ei ole olemassa mitään muuta järkiperustetta. Tavarankuljetukseen sekä henkilöiden kuljetukseen tai maastoajoon on kaikkiin olemassa sopivampiakin laitteita.
Ei oikeestaan jos tekee noita kaikkia.

Poweri

Minullakin on nuita ollu viimiset reilu 20 vuotta, pensaa ja kiiseliä, kaikenlaista lavanpituutta, vetotapaa ja hyttiä. Nytkin on 6kpl, ja yksi päivittäisajossa.