Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:33En ole vielä nähnyt tarvetta moiselle epäkäytännölliselle autolle. Comanchen voisin ostaa jos järkevä löytyy, ja lavakate ehdottomasti pitäis olla. Enkä edes muista, milloin mulla olis ollut yli kahta matkustajaa. Ja sekin hyvin harvoin. Jeepissä on ollu takapenkki kipattuna varmaan kolme vuotta.
ei sitte kannata hirveemmi esittää tietävää, jos ei mitään tietoa tai kokemusta edes kyseisestä autotyypistä ole.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 01:21Nuo kun nykyään yleensä on vähintään 10 m pitkiä ja 2,5 m leveitä ja kääntöympyrä tuskin alle 20 m, niin oikein näppärä on jouluruuhkassa Prisman pihalle ajaa parkkiin. Joku sun auto on vielä pieni, mutta nykyiset on mitoiltaan kaksinkertaisia.
tämmöseen kannattaa asentaa noin satasen webasto

LPR

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 tammikuu, 2026, 01:29Eihän tää keltanen ole mitenkään valtava, toki ihan auton kokoinen. Näkyvyys ulos myös hyvä.
Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 tammikuu, 2026, 01:30lyhkäsellä lavalla oleva auto miehistöhytillä on n. 6m pitkä. Pitkälavanen miehistöhytillinen on ehkä 6,5m pitkä.
Yhteenkään parkkiruutuun ei mahdu. Kiitolinjan terminaalista saattaa löytyä parkkipaikka kaupungin ulkopuolelta.

rb

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 06 tammikuu, 2026, 21:51Nelivetoisuus paikassaan lie lava-auton suurin etu sen lisäksi, että lavalle/lavalta on helppo mättäö tavaraa.
No mulla on ihan vaan kevyt alusta ja takaveto.
Ja lyhyt hytti, kun meitä on vaan kaksi, mutta just toi tavaran kuljettamisen helppous on se juttu, miksi tykkään pitää pikappia käyttöautona.

Pertti K

Jotenkin vaikee nähdä miten pikapilla tavaran kuljettaminen on oleelliesti helpompaa kuin umpipakulla, paisti tilanteissa joissa tavara tulee laitojen yli. Aika monta tilannetta tulee mieleen missä se on vaikeampaa, sitomisen, säältä tai varkailta suojaamisen jne. suhteen. No se tietysti että monesti rakenne on semmoinen että umpipakua ei oo niin helppo letkuttaa puhtaaksi vaikka multakuorman jäljiltä mutta kaitpa sekin olis vaan järjestelykysymys. Ei ilmeisesti ole kauheesti kysyntää tuollaiselle, kun en muista edes nähneeni umpipakua jonka tavaratilan pohja olisi niinkuin pikapissa. Ei kyllä ole tullut tämän vuosituhannen pakuja sillä silmällä kateltuakaan.

Mutta en lähde enmpää väittelemään, jokainen saa mun puolesta hommata ja ajaa semmoisia autoja kuin ite haluaa, niin minäkin teen. AIka ikävää olis jos kaikki haluais samaa kuin minä, hinnat pompsahtaa ja ei löydä omaansa parkkikselta.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 07 tammikuu, 2026, 09:28Jotenkin vaikee nähdä miten pikapilla tavaran kuljettaminen on oleelliesti helpompaa kuin umpipakulla, paisti tilanteissa joissa tavara tulee laitojen yli. Aika monta tilannetta tulee mieleen missä se on vaikeampaa, sitomisen, säältä tai varkailta suojaamisen jne. suhteen. No se tietysti että monesti rakenne on semmoinen että umpipakua ei oo niin helppo letkuttaa puhtaaksi vaikka multakuorman jäljiltä mutta kaitpa sekin olis vaan järjestelykysymys. Ei ilmeisesti ole kauheesti kysyntää tuollaiselle, kun en muista edes nähneeni umpipakua jonka tavaratilan pohja olisi niinkuin pikapissa. Ei kyllä ole tullut tämän vuosituhannen pakuja sillä silmällä kateltuakaan.

Mutta en lähde enmpää väittelemään, jokainen saa mun puolesta hommata ja ajaa semmoisia autoja kuin ite haluaa, niin minäkin teen. AIka ikävää olis jos kaikki haluais samaa kuin minä, hinnat pompsahtaa ja ei löydä omaansa parkkikselta.
Minäminäminä väittelen!

Polttopuita ym mitä voi vaan heitellä kyytiin on helpompi lavalta ottaa pois jos lava on fiksulla korkeudella. Jos se on 2metrissä niinkuin lprrän havainnoissa niin karsii vähän käyttöä.

Nelivetoa kun en tarvinnut niin kuljetusten puolesta kun pickup vaihtui transittiin ei kyllä tullut kun plussaa. Aika usein sattu vielä olemaan huono keli niin siinä lava vaatii omat suojauksensa. Lavakate yleensä matala ja jos ei ole mikää sivulle/kokonaan ylös aukeava malli niin tekee kuormauksesta huonomman kun paku.

Tavarat tulee lavalta helposti yli kun suurin osa lavoista kovin lyhyitä. Pakussa saa tietyssä tavarassa hyödynnettyä ohjaamon tilan tai saahan sitä katollekin tavaraa.


Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 07 tammikuu, 2026, 09:28Jotenkin vaikee nähdä miten pikapilla tavaran kuljettaminen on oleelliesti helpompaa kuin umpipakulla,
Ei tule katto vastaan.

On monta kertaa tullut hiluxia ikävö.
Erityisesti kun oli vielä se farmikate, aukeaa perästä ja sitten kippaa tarvittaessa kummallekin sivulle tai saa kokonaan pois. Se oli moneen käyttöön toimiva laite.
Ja pitkällä lavalla. Ainut mikä olisi ollut parempi oli ollut Xtra cap, koska hyttiin ei mahtunut juuri mitään. Joskus olisi hyvä ollut saada vaikka kauppakassit penkin taakse.

Mutta saattaahan se olla, että muilla ei ole samnlaisia kuljetustarpeita:
https://photos.app.goo.gl/eoeJiCBSxUhk1gJj8

rb

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 07 tammikuu, 2026, 09:28Jotenkin vaikee nähdä miten pikapilla tavaran kuljettaminen on oleelliesti helpompaa kuin umpipakulla


Koitappa pakun kanssa. :driving:

Kyrpov


Toyopet

On tämä kyllä autoharrastajien palstalle ihan absurdi väittely, onko jossain laitteessa järkeä vai ei.

1000hv lava-auto tai joku ferrarin lättänä, ei niitä varmaan kukaan tosiaan järkiperustein ostakaan.
Toisia voi kiinnostaa pelkästään se, että sillä näytetään omaa menestystä tai ainakin luodaan mielikuvaa siitä. Toisia voi kiinnostaa itsessään se tekninen puoli, 1000hv tai muu tekniseen suorityskykyyn liittyvä seikka.

Ne on aikansa erikoisautoja, ei ne tarvitse järkiperustetta tai käyttötarveperustetta. Ne ostaa, ketkä pystyy.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 tammikuu, 2026, 11:54On tämä kyllä autoharrastajien palstalle ihan absurdi väittely, onko jossain laitteessa järkeä vai ei.

1000hv lava-auto tai joku ferrarin lättänä, ei niitä varmaan kukaan tosiaan järkiperustein ostakaan.
Toisia voi kiinnostaa pelkästään se, että sillä näytetään omaa menestystä tai ainakin luodaan mielikuvaa siitä. Toisia voi kiinnostaa itsessään se tekninen puoli, 1000hv tai muu tekniseen suorityskykyyn liittyvä seikka.

Ne on aikansa erikoisautoja, ei ne tarvitse järkiperustetta tai käyttötarveperustetta. Ne ostaa, ketkä pystyy.
Veit jalat suustani.

rb

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 tammikuu, 2026, 11:54On tämä kyllä autoharrastajien palstalle ihan absurdi väittely, onko jossain laitteessa järkeä vai ei.
Joo.... Ja niiku Pertti totesi:
Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 07 tammikuu, 2026, 09:28Mutta en lähde enmpää väittelemään, jokainen saa mun puolesta hommata ja ajaa semmoisia autoja kuin ite haluaa, niin minäkin teen. AIka ikävää olis jos kaikki haluais samaa kuin minä, hinnat pompsahtaa ja ei löydä omaansa parkkikselta.
Eli jokainen meistä päätyy sellaiseen käyttikseen/harrasteeseen mikä itseä miellyttää.
Voi toki järkeilläkin jos haluaa.
Mut ei oo mikään pakko..  8)



Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 07 tammikuu, 2026, 12:09Joo.... Ja niiku Pertti totesi:Eli jokainen meistä päätyy sellaiseen käyttikseen/harrasteeseen mikä itseä miellyttää.
Voi toki järkeilläkin jos haluaa.
Mut ei oo mikään pakko..  8)



Kunhan se on halpa.. :-*

Pertti K


pantera

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 tammikuu, 2026, 11:54On tämä kyllä autoharrastajien palstalle ihan absurdi väittely, onko jossain laitteessa järkeä vai ei.

1000hv lava-auto tai joku ferrarin lättänä, ei niitä varmaan kukaan tosiaan järkiperustein ostakaan.
Toisia voi kiinnostaa pelkästään se, että sillä näytetään omaa menestystä tai ainakin luodaan mielikuvaa siitä. Toisia voi kiinnostaa itsessään se tekninen puoli, 1000hv tai muu tekniseen suorityskykyyn liittyvä seikka.

Ne on aikansa erikoisautoja, ei ne tarvitse järkiperustetta tai käyttötarveperustetta. Ne ostaa, ketkä pystyy.
Se on 24/7/365 perseraiskausta kun teeärräkxällä hinkkaat 90 kmh rajotinta vasten.
Jos ferrarissa olis sama, kukaan ei ostais sellaista.
Se kertoo vaan trxdyydeistä että pitää olla fläshi ja look ät mii nou mutta pinkka ei riitä päästä rajoittimesta eroon, rahallahan siitä kyllä pääsee.