Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 07 tammikuu, 2026, 07:29Yhteenkään parkkiruutuun ei mahdu. Kiitolinjan terminaalista saattaa löytyä parkkipaikka kaupungin ulkopuolelta.
Ok, tietänen ensikerralla ajaa vajaa 6m (siis 10m pituisen) mittaisen käyttöhenkilöautonikin kiitolinjan terminaalille kun tietäjät tietää nämä parkkeerausjututkin jotain nettikuvia kattomalla paremmin mitä käyttäjät. ;D

leivonharri

Piti vielä noista super/hyperautoista ja niiden käytännöllisyydestä. Eli siis nämä jotkut Koeniggsegg Jeskot, Bugatit jne...

Ei ole hyvä ajaa kadulla, kun on matala ja leveä, jää kiinni epätasaisuuksiin, hidastetöyssy on saavuttamaton ja normaali kehä kolmosen routavaurio kohtalokas. Ei mahdu kujille, ei taivu parkkihalliin. Vaikka asuisi Stelvion päässä ja kävisi toisessa päässä töissä, niin sekään pikkutie ei ole niin hyvässä kunnossa, että pystyisi ajaa "nälkäisesti".

Jos haluaa ajaa radalla mahdollisimman lujaa, niin pitäisi ajaa jollain monopostolla, eli sellaisella formulan näköisellä laitteella. Superautossa on liikaa katuauton mukavuuksia ja liian vähän turvakaaria, riittääkö jarrut tai renkaatkaan?

Sellaisia suoria, jossa saa kokeilla 400km/h kovin pitkää matkaa ei ole maailmassa montaa.

Statusarvo on vähän niin ja näin: Seiskaan riittää "öky-urheiluautoksi" mikä vaan kaksiovinen mersu, joten miksi laittaa miljoonaa euroa johonkin, jonka periaatteessa saa tehtyä jo sadalla tonnilla.

Oon silti tosi iloinen siitä, että JOKU MUU kokee nää laitteet ostamisen arvoiseksi. Parempihan se on miljardista käyttää miljoona turhaan leluun kun ostaa uusi corolla kaikilla rahoillaan.

Ja sit näistä rikkaiden kotkotuksista pääsee myös nauttimaan pienemmällä budjetilla. Esim toi oma Eldorado: ei mahdu työpaikan parkkihalliin, mahtuu kotiruutuun, muttei sieltä pois. Vandaalit pelottaa, on houkuttelevat pölykapselit ja keulamerkki pöllittävänä. Vie 30litraa satasella ysikasia, joka ei varsinaisesti mene kaikki suorituskykyyn.

Mutta helvetin hauskaa on aina kun sillä ajaa. Kun se pysyy kasassa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 07 tammikuu, 2026, 11:54On tämä kyllä autoharrastajien palstalle ihan absurdi väittely, onko jossain laitteessa järkeä vai ei.

1000hv lava-auto tai joku ferrarin lättänä, ei niitä varmaan kukaan tosiaan järkiperustein ostakaan.
Toisia voi kiinnostaa pelkästään se, että sillä näytetään omaa menestystä tai ainakin luodaan mielikuvaa siitä. Toisia voi kiinnostaa itsessään se tekninen puoli, 1000hv tai muu tekniseen suorityskykyyn liittyvä seikka.

Ne on aikansa erikoisautoja, ei ne tarvitse järkiperustetta tai käyttötarveperustetta. Ne ostaa, ketkä pystyy.
Se on kanssa outo ilmiö, että Taron tai King capin kanssa ei ikinä ollu kukaan kertomassa että ei tee mitään, ei pääse mihinkään, ihan turha jne. vaikka takaveto hiluxilla eteneminen oli semmosta sutimista vaikka lukkoperä siinä nyt oli, king capissa oli neliveto ja siltä osin jo ihan eri peli mutta aika lussu kone mikä lisäksi vielä tyyppivikanen ja laatu jotain aivan hirveetä sisustassa sekä varustus askeettinen. Sitten kun se vaihtui amerikkalaiseen niin johan kuulee kaikilta guruilta kuinka ei voi ajaa umpimetsään, lavalle ei mahdu mitään kun muu auto on niin iso, ja sitä ja tätä. Kaikkee sellasia kriteereitä mitä jollekkin 90 vuoden hiluxvolkkarille tai vastaaville ei nyt kukaan täyspäinen asettaisi. Mut amerikkalaiselle lava-autolle on eri arvostelukriteerit. 8)

Jsmartti

Ihan kun lukis joidenkin "penttiperusmies corollakuskina koko elämän" kommentteja jenkkiautoista  ;D

rb

https://www.nettiauto.com/jeep/cj/15502186

Jeep CJ5
1959

10 800 €



Sota Jeeppihän toi ei ole, mutta kai toi hinta on reilassa?

Poweri

Lainaus käyttäjältä: rb - 08 tammikuu, 2026, 19:40https://www.nettiauto.com/jeep/cj/15502186

Jeep CJ5
1959

10 800 €



Sota Jeeppihän toi ei ole, mutta kai toi hinta on reilassa?
Hm. Joo. Hintahaitariahan näissä riittää ja aika tappiin se on kai vedetty, mutta silti mä haluun ton.
Voittaa mönkijät mennen tullen kaikin puolin.
Monta käyttöä ja hupikäyttöä.

rb

https://www.nettiauto.com/lincoln/town-car/15502961

Lincoln Town Car
2000




Ihan helvetisti ollu Limoja kaupan.
Tienny edes, että niitä on noin monta Suomessa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 09 tammikuu, 2026, 10:32https://www.nettiauto.com/lincoln/town-car/15502961

Lincoln Town Car
2000




Ihan helvetisti ollu Limoja kaupan.
Tienny edes, että niitä on noin monta Suomessa.
Kätevä kauppakassi L-positiiviselle. 8)

Turre11

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 09 tammikuu, 2026, 10:36Kätevä kauppakassi L-positiiviselle. 8)

Long-positive

Ja laskettelureissulle hyvä, katolle mahtuu koko suvun sukset

Asmo

Lainaus käyttäjältä: rb - 09 tammikuu, 2026, 10:32Ihan helvetisti ollu Limoja kaupan.
Tienny edes, että niitä on noin monta Suomessa.

Varmaankin romut myydään kilohinnalla kehittyviin maihin (= Suomeen) kun ensin on pari vuotta laulettu ja ryypätty Jenkeissä sekä kitti alkaa murentua.

Poweri

En keksi mitä sillä tekis. Ajaa ei ainakaan huvittais, eikä oikeen istua kyydissäkään.

Carillo

Tommottinen Limu on oikeasti semmonen ettei kannata kokeilla parkkihalliin eikä mihinkään ruutuun. Vois sanoo et on epäkäytännöllinen  :wc:

Smirkelimies

https://www.nettiauto.com/dodge/st-regis/15497073

Oikeestaan aika kiinnostava tommonen perus-dodge ku on wanha Suomi-edustusauto. Miksei menis kesän puoli-käyttöautona. On MR.

Kyrpov

Oi aikoja kun noita ja vastaavia newportteja sai puoli ilman ja sillonkin kelpasivat heikosti.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 10 tammikuu, 2026, 11:21https://www.nettiauto.com/dodge/st-regis/15497073

Oikeestaan aika kiinnostava tommonen perus-dodge ku on wanha Suomi-edustusauto. Miksei menis kesän puoli-käyttöautona. On MR.

Joo mulla oli paljon tuon oloinen 1981 Buick Electra muutama vuosi sitten. Kiva sillä oli ajella arkiajojakin, semmonen helppo