Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 tammikuu, 2026, 22:12hirveesti isompi ei uusi pickuppi ole tommosta squarebodyäkään, jos lyhkäshyttinen lyhytlavanen vanha on vähän alle 5m niin uus on vähän yli. Vetokoukutkin on uusissa monissa pikalukolla irrotettavia eli jo sillä että vanhassa on se kiintee aikansa koukku ne onki jo melkein saman mittasia. Samaten tommonen vanhakaan ei varsinaisesti lastauskorkeudellaan loista vaikka onki n. 20cm matalammalla mitä uudessa.
Niin, mullahan on tuollainen 89 neliöruho suburban, ja toisaalta 2017 miehistöhytti lyhytlava pikuppi, ne taitaa olla käytännössä just saman kokoisia.

Ed. Pikkari on 10 tuumaa pidempi (229) kuin subu (219) leveys sama (80). Lava on pikupissa vajaa 6 jalkaa, ihan minimi omaan ajoon.

Harri S

Corvetten jälkeen rakensin yhden faceliftatun 70–lukuisen K5 Blazerin 6.2:selle ja 33" renkaille ja se oli varsin sopusuhtainen laite ajaa ja käyttää. Asiallinen retkeilykampe uudella pornolla punaisella sisustalla. Tein tähän tekniikkaswapin lisäksi isot peltityöt kuten Blazereissa yleensä.





Muutama kuva ja rivi tuosta "Moonshine Blazerista" löytyy mm. Wheels-lehden kuvarapsasta vuoden 2018 Linnacruisingista josta otettu myös tuo ylempi valokuva.

https://www.wheels.fi/kuvaraportti-linnacruising-11-08-2018/

Myin tuonkin kyllästyttyäni pois kun aloin rakentelemaan Caminoa dieseltekniikalle.

Harri S

Lainaus käyttäjältä: sössö - 11 tammikuu, 2026, 22:17mitä eroa on C3 ja C4 alustassa? C4 en ole ikinä alapuolelta nähnyt.

C4 alumiininen monivarsituenta takana ja alumiininen kolmiotukivarsituenta edessä lasikuituisin poikittaisin lehtijousin.
C3 puolestaan antiikkinen pitkittäistukivarsi/vetoakselitsydeemi poikittaisella lehtijousella takana ja etupäässä kutakuinkin sama kuin muissa 50-/60-lukuisissa GM henkilöautoissa.
Olen sanonu jokaiselle C3 haaveilevalle että jos ajettavaa autoa etsit niin taatusti petyt.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 11 tammikuu, 2026, 22:45C4 alumiininen monivarsituenta takana ja alumiininen kolmiotukivarsituenta edessä lasikuituisin poikittaisin lehtijousin.
C3 puolestaan antiikkinen pitkittäistukivarsi/vetoakselitsydeemi poikittaisella lehtijousella takana ja etupäässä kutakuinkin sama kuin muissa 50-/60-lukuisissa GM henkilöautoissa.
Olen sanonu jokaiselle C3 haaveilevalle että jos ajettavaa autoa etsit niin taatusti petyt.
Aika säserä on säätöjen suhteen C3, mulla on uudet ohjaus nivelet olemassa niin saa sen jälkeen kulmat kohdalleen. Nätisti toi pikatiellä menee, mutta mutkatiellä en ole kokeillut, mahdanko uskaltaakkaan  :o

Rrottweiler

Yksi elämäni pelottavimmista kokemuksista oli C4 kyydissä. Pmäki-Mli välillä hieman kilpaa Omegan kanssa, tiessä lievä hympsy, jota ei edes tunne 100kmh vauhissa, mutta +200kmh vauhdissa teki sen, että etupää ilmaan...
Ja ite vielä apparin paikalla. Noh, kun tästä selvittiin, niin auto lähti samantien omistajan toimesta alustan päivitykseen.
Se on kyllä jännä tunne, kun +200kmh vauhdissa katsot tietä, sit puiden latvoja, taivasta ja sit taas tietä kun keula tulee alas...

Poke

Plymouth Belvedere 1963

Jotain tuohon on viritelty. Liekö tuplattu slantin voimat. Jotain vielä puutteita. Perv... Kori kuosissa ja kivan värinen.

https://www.nettiauto.com/plymouth/belvedere/15504660


Poke

Mercury Monterey 1957

On miun maun mukkaan. Vähän pientä ja enempi suurta hiplattavaa mutta tuosta saa joku uljaan pelin.

https://www.nettiauto.com/mercury/monterey/15128890


Jussi

Lainaus käyttäjältä: Poke - 12 tammikuu, 2026, 02:28Mercury Monterey 1957

On miun maun mukkaan. Vähän pientä ja enempi suurta hiplattavaa mutta tuosta saa joku uljaan pelin.

https://www.nettiauto.com/mercury/monterey/15128890


Noista minäkin tykkään kyllä. Aika makee aihio, vaan olishan tossa tekemistä.



tevo

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 12 tammikuu, 2026, 07:36No jo. Mitähän lie kiikarissa nyt?  :hiphopcar:


Harvinainen V7kymppi lienee  :+1: ..

Hurtsi1

Jos on tarkoituksena haalia kaikki harvinaiset V7kympit Suomesta samaan pihaan :mosh: muutenhan jos vain yksi on kiikarissa jää hiukan taskurahaa muuhunkin toimintaan.

Carillo

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 11 tammikuu, 2026, 21:02Onkos tää nyt sitten pienimunaisille, vai äijä-auto, hyötyajoneuvo vai hyödytönajoneuvo, en tiiä  :thinking:

Tuntuis että suht helposti sais siistittyä ajoon ja oikeeseen käyttöönkin. Peltihommienkaan ei tarvi olla näyttelytasoa, saumat jättää vaikka silleen ja pohjamaalia päälle ens hätään. Arvonsa pitää jatkossakin jos sillä on merkitystä.  Ostasin jos olis edes pieni tarve ja hieman aikaa.


Pienimunaiselle äijälle hyötyajoneuvo. Ostajakuntaan sopii siis 99 prosenttia Suomalaisista miehistä 😁