Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

signet

Lainaus käyttäjältä: palontie - 21 helmikuu, 2026, 06:04Ois juuri sopivan pienikulutuksinen auto sinulle.
Minkähänmoisia noi on?Ajoa tulee vähän ja purkaamolta saa bensaa...

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: signet - 21 helmikuu, 2026, 10:47Minkähänmoisia noi on?Ajoa tulee vähän ja purkaamolta saa bensaa...
@isalmela ei tuollaisen omistajana kauaa viihtynyt. Ehkä sieltä irtoaa kokemuksia?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: leivonharri - 21 helmikuu, 2026, 11:11@isalmela ei tuollaisen omistajana kauaa viihtynyt. Ehkä sieltä irtoaa kokemuksia?
Ai niinku kenen mittapuulla ei kauaa?  :thinking:

S.L

Lainaus käyttäjältä: rb - 20 helmikuu, 2026, 12:02https://www.nettiauto.com/dodge/van/15578925

Dodge Ram Van
1979

Ainoa Suomessa?

No ei ihan niin yleinen kun Letukka, mut eiköhän noitakin satoja tullut..

Mä kävin tota katsomassa laitteen maahan tuoneella tyypillä toissavuoden keväällä, vaikka olikin 318 ja rattimanuaali tekniikalla ihan hauskan oloinen laitos niin ei tuo koppa sitten kuitenkaan siheuttanut omistamisenhalua.

Vaikka hintalappu olisi tainnut olla silloin melko paljon edullisempi.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: signet - 21 helmikuu, 2026, 10:47Minkähänmoisia noi on?Ajoa tulee vähän ja purkaamolta saa bensaa...
Mulla oli tosiaan se pykälän verran uudempi Hemi koneella. Suurin riesa mulle siinä oli bensan kulutus. Tosin se oli se kesä kun bensa maksoi 2,64€/l. Eihän se maantiellä vienyt kun joku 14 litraa, mutta kaupungissa oli 25 litraa ihan tyypillinen kulutus. Lisänä tuossa yksilössä vaivannut jakolaatikon tärinä. Tuohon oli ulkomailla laitettu jonkinlainen mönkijän tms. vetokoukku, muttei sähköjä siihen. Noihin kyllästyin nopeasti.

Autosta sen verran, että hyvin siinä oli tilaa, kiva ajaa, hyvät penkit ja kevyt pyöritellä. Semmoiset pikku asiat alkoi tympäisemään, jotka esim mersussa on tehty paljon paremmin. Esim. ilmastointi oli helkkarin tehokas, mutta ei automaatti-ilmastointi. Oli älyttömän vaikea saada tasaista lämpötilaa sisälle kuumana kesäpäivänä, kun kylmin asento oli kylmä ja kun käänsi todella vähän niin oli kuuma.

Toinen naurettava pikku juttu joka tympäisi: Autohan oli helkkarin painava, mutta ainakaan tuolla Hemi koneella ei tarjonnut minkäänlaista moottorijarrutusta. Sai olla joka kadun kulmassa polkemassa jarrua.

Smirkelimies

https://www.nettiauto.com/ford/anglia/15565945

Mitenhä ihmeessä Anglia on täällä tylyssä maassa nuin hyvin säilyny? Takakonttikin aivan mintti

sössö

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 21 helmikuu, 2026, 11:54Toinen naurettava pikku juttu joka tympäisi: Autohan oli helkkarin painava, mutta ainakaan tuolla Hemi koneella ei tarjonnut minkäänlaista moottorijarrutusta. Sai olla joka kadun kulmassa polkemassa jarrua.
ei automaatin kuulu moottorijarruttaa pienissä nopeuksissa

rb

isalmela

Lainaus käyttäjältä: sössö - 21 helmikuu, 2026, 14:10ei automaatin kuulu moottorijarruttaa pienissä nopeuksissa
Ei niin jos ei halua. Minä haluan

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 21 helmikuu, 2026, 16:15Ei niin jos ei halua. Minä haluan
Sillon aika moni automaateista ilman modausta jää haaveiksi.

Camino79

Tai sit pitää nykiä kepistä pienempiä pykäliä ni jarruttaa

palontie

Mikäs automaatti se sitten enää on.

leivonharri

Momentinmuunninlootat ei silleen jarruttele. Kuski jarruttaa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: isalmela - 21 helmikuu, 2026, 16:15Ei niin jos ei halua. Minä haluan
ei toi asia kenenkään haluamisista mikskään muutu.