Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 maaliskuu, 2026, 19:34Onko nääkin nyt jotain netistä luettua taas?
No jos 30 v. oma kokemus autokorjaamoalalta lasketaan netistä luetuksi.

Vakava asennevamma aiheuttaa monesti tosiasioiden kieltämistä, mutta sille me muut emme voi mitään.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 22 maaliskuu, 2026, 22:09No jos 30 v. oma kokemus autokorjaamoalalta laskeyaan netistä luetuksi.

Vakava asennevamma aiheuttaa monesti tosiasioiden kieltämistä, mutta sille me muut emme voi mitään.
sitte voi kattoa peiliin sen japsileuhottamisensa kanssa, toi mainittemani tapauskin ihan 100% omakohtasta kokemusta. Ei japsivalmistaja virheistään/alihankintaketjun virheistä sen kummempaa vastuuta ota mitä mikään muukaan valmistaja. Muutenhan noikin koneet olisi korjattu tehtaan piikkiin goodwillinä kun vika oli järjestelmällisesti kaikissa sen tyypin koneissa eikä vaan kieltänyt, että mitään vikaa ei ole. Ihan sama toimintatapa, mitä jollain VAGlla mitä toki tälläkin palstalla kovin haukutaan kuin huonoo on

Ne sai tehtaan piikkiin korjaukset, jotka sen satkun kerkes ajamaan normaalin virhevastuun aikana, ja kone sattu hajoomaan.

Tässä nyt niitä minun itse kokemia tosiasioita, mitkä voi toki kieltää jos tahtoo mutta sillon asennevammat on muualla kuin täällä päässä.

Carillo

Kyllä japsikin joskus erehtyy muttei mielestäni niin usein kun monet muut  :driving:

LPR

Enpä minä mitenkään leuhota, ihan vaan havaintoja yleisesti mitä olen nähnyt. Itselläni ei edes yhtään japsia ole, muun maalaisia kyllä. Mutta paljon enemmän niissä tuppaa vikaa olemaan kuin tarviis. Varmaan pitää seuraavaksi ostaa ranskanpulla ja baskeri...

LPR

Lainaus käyttäjältä: Carillo - 22 maaliskuu, 2026, 22:28Kyllä japsikin joskus erehtyy muttei mielestäni niin usein kun monet muut  :driving:
Kerran luulin erehtyneeni, mutta huomasin olleeni väärässä.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 22 maaliskuu, 2026, 22:28Enpä minä mitenkään leuhota, ihan vaan havaintoja yleisesti mitä olen nähnyt. Itselläni ei edes yhtään japsia ole, muun maalaisia kyllä. Mutta paljon enemmän niissä tuppaa vikaa olemaan kuin tarviis. Varmaan pitää seuraavaksi ostaa ranskanpulla ja baskeri...
kannattaa kokeilla japsia ja huomata ettei autojen kanssa eläminen siitä yhtään vaivattomammaksi muuttunut. Vähän sama mitä ranskis tai vag, tuskin niistäkään elo kamalammaksi muuttuu ellei nyt tarkotuksella valitse jotain sellasta mallia mikä kerää kaikki viat.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 maaliskuu, 2026, 22:38kannattaa kokeilla japsia ja huomata ettei autojen kanssa eläminen siitä yhtään vaivattomammaksi muuttunut. Vähän sama mitä ranskis tai vag, tuskin niistäkään elo kamalammaksi muuttuu ellei nyt tarkotuksella valitse jotain sellasta mallia mikä kerää kaikki viat.
On mulla ollut, oikein huolettomia olivat. Enkä alkujaan ainakaan erikseen japseja maininnut, itse ne tähän otit. Kauko-Idästä puhuin, tuo pihassa oleva Kia on nyt palvellut n. 100000 km pelkillä huolloilla. Mitään korjattavaa ei ole ollut.

sössö

Lainaus käyttäjältä: signet - 22 maaliskuu, 2026, 22:03Sama homma serryajan japsien mätänemisestä.Mikä sen aikanen ei mätäntynyt suomen olosuhteissa nopeasti?W123 hitsailtiin alle kymmenenvuotiaina,100 ja 200-sarjan volvoihin vaihdeltiin helmoja ja kaaria 5-10v.vanhoina,ranskalaiset lahosivat vähintään yhtä nopeasti kuin japsit.
volvo alkoi sinkittemään 80 luvun lopulla isoja koreja ja mätäneminen loppu, japseilla taas niin ja näin. Yks korolla, carina tms. mähi vanhaan malliin toinen ei yhtään. Yhdessä firmassakin oli kaksi samaan aikaan 2000- luvulla ostettua hiacea mistä toinen oli koko ajan hitsattavana ja toiselle ei tehty mitään ikinä. Samoin jo 90 luvulla tehdyt volkkarit, ja monet bemarit kestää jo ihan hyvin. Joku mazda vielä 2000- luvullakin ihan katastrofi. Mersu toki oma lukunsa kun pystysuoratkin pinnat ruostuu läpi. Paljon toki noita pvc massattuja mm. mersu, transporter jne. on hajotettu repimällä koritulppia pois tai muutoin hakkaamalla massapinta rikki.

pantera

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 maaliskuu, 2026, 21:33Joo, peugeothan se on eikä toyota, vaikka merkit on. Samaten joku aygo/iq, eihän ne toyoja ole eikä uusi suprakaan, sehän on bemari.
Taro taas ei ole volkkari vaan hilux.
Vaan ninhän eräs tuttuava kanssa veti herneen nenään, kun eihän lexus mikään toyota ole.
No nykyään tuo rajanveto ei ole ihan selkeää, kun mersu/renault/nissan/dacia voi olla käytännössä samaa tekniikkaa tai sitren nuo toyota/citroen/peugot yms.
Tai onhan niitä ennenkin badge engineeringiä ollut mutta yleensä vaan oman konsernin sisällä.
Täytyy sanoo et Lexus on on kyllä moneen muuhun saman luokan vaunuun verrattuna aika hyvä. Mulla on nyt NX450H ja se on kyllä kaikella lailla paree kuin äxä bemmit ja geeällsee meisselit.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 22 maaliskuu, 2026, 22:46On mulla ollut, oikein huolettomia olivat. Enkä alkujaan ainakaan erikseen japseja maininnut, itse ne tähän otit. Kauko-Idästä puhuin, tuo pihassa oleva Kia on nyt palvellut n. 100000 km pelkillä huolloilla. Mitään korjattavaa ei ole ollut.
Juu kun en kioista sun muista tiedä mitä lienevät. Jotenkin on vaan epäilys että sama  O0 laatukäsitys ja tekeminen mitä japanilaisilla, kiinalaisilla sun muilla sen kolkan asukeilla. Halvalla vaa rihkamaa maailmalle.

Itekkin harkittin joku aika sitte jdm japsia kun halusin v12 koneisen auton, mutta jaguar oli halvempi niin ostin semmosen. Kun varmaan ihan yhtä huonoja molemmat.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 maaliskuu, 2026, 22:49volvo alkoi sinkittemään 80 luvun lopulla isoja koreja ja mätäneminen loppu, japseilla taas niin ja näin. Yks korolla, carina tms. mähi vanhaan malliin toinen ei yhtään. Yhdessä firmassakin oli kaksi samaan aikaan 2000- luvulla ostettua hiacea mistä toinen oli koko ajan hitsattavana ja toiselle ei tehty mitään ikinä. Samoin jo 90 luvulla tehdyt volkkarit, ja monet bemarit kestää jo ihan hyvin. Joku mazda vielä 2000- luvullakin ihan katastrofi. Mersu toki oma lukunsa kun pystysuoratkin pinnat ruostuu läpi. Paljon toki noita pvc massattuja mm. mersu, transporter jne. on hajotettu repimällä koritulppia pois tai muutoin hakkaamalla massapinta rikki.
Ja Fordin laatuvaatimuksilla Volvot taas mätäni pahemmin kuin vanhatkaan.

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 22 maaliskuu, 2026, 22:49volvo alkoi sinkittemään 80 luvun lopulla isoja koreja ja mätäneminen loppu, japseilla taas niin ja näin. Yks korolla, carina tms. mähi vanhaan malliin toinen ei yhtään. Yhdessä firmassakin oli kaksi samaan aikaan 2000- luvulla ostettua hiacea mistä toinen oli koko ajan hitsattavana ja toiselle ei tehty mitään ikinä. Samoin jo 90 luvulla tehdyt volkkarit, ja monet bemarit kestää jo ihan hyvin. Joku mazda vielä 2000- luvullakin ihan katastrofi. Mersu toki oma lukunsa kun pystysuoratkin pinnat ruostuu läpi. Paljon toki noita pvc massattuja mm. mersu, transporter jne. on hajotettu repimällä koritulppia pois tai muutoin hakkaamalla massapinta rikki.
Ei mukään pahasti mätäne, jos ruostesuojataan uutena. Jos ei niin mätänee oikeastaan kaikki. Toki kasarin ja vielä ysärinkin autot merkkiin katsomatta mätäni suojattunakin, kun korirakenteet oli niin älyttömiä.

Mutta se nyt ei tämän ketjua aihe ole lainkaan...

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: pantera - 22 maaliskuu, 2026, 22:52Täytyy sanoo et Lexus on on kyllä moneen muuhun saman luokan vaunuun verrattuna aika hyvä. Mulla on nyt NX450H ja se on kyllä kaikella lailla paree kuin äxä bemmit ja geeällsee meisselit.
Minulla kun jäi 4 pulttia ja 4 mutteria sekä pakoputken kiinnitys vähän vaiheeseen pariksi vuodeksi, niin vaimokin ajeli sillä LowCrown leksalla aika paljon.
Nyt kun taas avensiksella leksan poistuttua kuvioista niin kommentoi vaan, että olihan se aika hyvä ajaa ja liikahti eri malliin. Kuulemma tuolla kuudenkympin alueen lopulla joku oli mennyt ohi, sanoi, että jos olisi leksa ollut, niin ei olisi mennyt ohi.

Kun en uusista autoista välitä, niin joku jz/uzs147 tai ucf10/20 olisi ihan jees käyttöautoiksi.  On vaan vissiin suurin osa teurastettu driftingkaluston voimanlähteiksi.

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 22 maaliskuu, 2026, 23:20Ei mukään pahasti mätäne, jos ruostesuojataan uutena. Jos ei niin mätänee oikeastaan kaikki. Toki kasarin ja vielä ysärinkin autot merkkiin katsomatta mätäni suojattunakin, kun korirakenteet oli niin älyttömiä.

Mutta se nyt ei tämän ketjua aihe ole lainkaan...
Nii, tiedä sitten onko lisäsuojauksista ollut hyötyä esim. noissa pvc massattujen tapauksessa. Joissain varmaan on missä ei tuota ole käytetty. Tossa t4 caravellessäkin oli menty irrottamaan koritulpat jotta oli saatu öljyjä roiskittua koteloon ja lopputuloksena koritulpan ympäristö oli mähinyt pois, sisäpuoli oli ihan kuivaa lehteä täynnä ettei siellä ruostuttavaa kamaa ollut. Vastaavia ventoa ja passattejakin olen koritulppien kohdista hitsannut.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 22 maaliskuu, 2026, 23:23Minulla kun jäi 4 pulttia ja 4 mutteria sekä pakoputken kiinnitys vähän vaiheeseen pariksi vuodeksi, niin vaimokin ajeli sillä LowCrown leksalla aika paljon.
Nyt kun taas avensiksella leksan poistuttua kuvioista niin kommentoi vaan, että olihan se aika hyvä ajaa ja liikahti eri malliin. Kuulemma tuolla kuudenkympin alueen lopulla joku oli mennyt ohi, sanoi, että jos olisi leksa ollut, niin ei olisi mennyt ohi.

Kun en uusista autoista välitä, niin joku jz/uzs147 tai ucf10/20 olisi ihan jees käyttöautoiksi.  On vaan vissiin suurin osa teurastettu driftingkaluston voimanlähteiksi.
JDM tuonnissa oli aika surkeet ehdot ostajalle mitä niitä centuryitä kyselin joku vuosi sitten ja kallista lystiä nykysin. Eikö noikin jdm autoja ole?