Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 28 toukokuu, 2026, 22:34Niinkuin ennenkin olen ihmwtellyt, mikä se niissä 2-ovisissa nyt niin paljon parempaa on?
en nyt tiä onko niissä jotain niin paljon parempaa..

mutta suurin osa on minusta linjakkaamman näkösiä kuin 4 oviset.

ja näin pullavana tyyppinä se 2ovisen isompi oviaukko kyllä helpottaa autoon menemistä ja poistumista. en halua edes miettiä kuinka ahdas tuo siskon 17m olisikaan neliovisena, hui kauhia jos siihen pitäsi yrittää punnertaa sisään tai ulos. nytkin ihan liian ahdas mulle.

parkkipaikoilla se 2ovisen pitkä ovi on ongelma. ei mahdu aukeamaan kunnolla että mahtuisi välistä pois.

jos takapenkille on jatkuvasti joku menossa, silloin neliovinen on järkevin ratkaisu.

jos taas lähes aina yksinään tai kahdestaan liikkuu, silloin se 2ovinen toimii ihan ok. esim mun cutlassissa on joku ollut takapenkillä yhteensä kai 5-6 kertaa 11-12v aikana. systerin clk:ssa joku ollut ehkä 10 kertaa siellä takana, tossa fordissa ei kertaakaan.

rb

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 toukokuu, 2026, 14:54Harvemmin noita lyhkäsiä enää näkee
Joo... Suomessa kyllä, koska verottaja pitää siitä huolen.
Mutta tossa läntisessä naapurissa 1500 sarjaisia on huru mykke, koska auton hinnan päälle ei tule vielä toista mokomaa veroina.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 toukokuu, 2026, 14:54hyttiin vaan saa penkin alle kaikki liinat sun muut, peräkärryjohdon jatkopiuha yms. ja välillä on jotain mukavampaa kuskata puhtaassa lämpymässä kuin lavalla. Harvemmin noita lyhkäsiä enää näkee
Joo se hytin pieni tila omassakin pickupissa vitutti. Kauppakassit jo pyöri penkillä/jaloissa.

Mutta lyhyt lava on vielä turmiollisempi ku lyhyt hytti. Pitkä lava on usa pickupeissa ollut se the juttu ja erottaneet ne euro/japsivehkeistä jo iät ajat.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 29 toukokuu, 2026, 15:15Joo... Suomessa kyllä, koska verottaja pitää siitä huolen.
Mutta tossa läntisessä naapurissa 1500 sarjaisia on huru mykke, koska auton hinnan päälle ei tule vielä toista mokomaa veroina.

yleisesti aattelin lava-autoja, tuntuvat järjestään olevan 4 ovisia, 2 ovisia ei juurikaan näe

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 toukokuu, 2026, 15:23Joo se hytin pieni tila omassakin pickupissa vitutti. Kauppakassit jo pyöri penkillä/jaloissa.

Mutta lyhyt lava on vielä turmiollisempi ku lyhyt hytti. Pitkä lava on usa pickupeissa ollut se the juttu ja erottaneet ne euro/japsivehkeistä jo iät ajat.

king cabillssa oli joku tila penkkien takana, mutta semmonen ryjäläjä sekin ja hankala käyttää kun penkit ei kaatunu muistaakseni

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 toukokuu, 2026, 15:23yleisesti aattelin lava-autoja, tuntuvat järjestään olevan 4 ovisia, 2 ovisia ei juurikaan näe
Näissä melko tuoreissahan se on niin, kun verotus pakujen ha hlö-autojen osalta tasaantui, niin aloi tulla pitkiä hyttejä hiluxeihin sun muihinkin.
Aiemmin se 185cm minimimitta rajasi lavat pidemmiksi ja taas takapenkki hyttiim toi järjettömän autoveron.

rb

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 29 toukokuu, 2026, 15:23Mutta lyhyt lava on vielä turmiollisempi ku lyhyt hytti. Pitkä lava on usa pickupeissa ollut se the juttu ja erottaneet ne euro/japsivehkeistä jo iät ajat
Noh.... Niin. :-\
Mulle se erottuminen ei ole se juttu, mutta kun tossa on kiva motti ilman nopeudenrajoitinta, niin siinä työn lomassa toi ajaa myös sen harrastamisen tarpeen..

rb

sössö

ei tuossa niin edes sanota, puhutaan vaan jostain max wedge skuupista.

rb

Itse asiassa sanotaan, mutta antaa olla..
Tänään taas mikään mun raapustaminen ei näytä olevan hyvä juttu.

palontie

Lainaus käyttäjältä: rb - 29 toukokuu, 2026, 17:17Itse asiassa sanotaan, mutta antaa olla..
Tänään taas mikään mun raapustaminen ei näytä olevan hyvä juttu.

Miten sä nyt tälläistä kirjoitat.

Poweri

Pikuppiinkin saa lavakatteella paljon joustavuutta mihin laittaa kamppeita, mulla on semmonen rullattava kate malli, katteen saa pois päältä joko kokonaan rullalle hyttiä vasten, tai vaan osittain. Osoittautunu paljon kätevämmäksi kuin yksiosainen kova kansi tai joku kolmeen osaan taittuva. Saati pelkkä avoin lava, ei se oikeen toimi. Hytin korkuinen katekoppa on sekin hyvä, mutta vittumainen ottaa pois ja laittaa päälle. Käytännossä jää joko päälle tai pois.

Peräkärri on ollu kätevä sekin, saa kerralla lisää kapasiteettia just sen verran kun tarvii. Jo kevyt 10 tai 12 jalkanen on ihan eri maata kapasiteetiltaan kuin pisinkään lava. Pikupilla vetäessä pysyy katu-uskottavuuskin.

Ittelle sais lava kyllä olla 6.5 jalkaa, nyt vajaa 6 vai mitä se on, mutta ok noinkin.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: palontie - 29 toukokuu, 2026, 17:48Miten sä nyt tälläistä kirjoitat.
Rb on harmissaan ku sössö tuntuu aina olevan eri mieltä

Asmo

Lainaus käyttäjältä: sössö - 29 toukokuu, 2026, 14:54hyttiin vaan saa penkin alle kaikki liinat sun muut, peräkärryjohdon jatkopiuha yms. ja välillä on jotain mukavampaa kuskata puhtaassa lämpymässä kuin lavalla. Harvemmin noita lyhkäsiä enää näkee

Pickupisaa mitään liinoja tarvitse kuskata, kun se on kaikin puolin niin epäkäytännöllinen laitos ettei käy kuin hupiajeluihin. Paras pickup on regular cab + pitkä lava, siitä syystä että se on parhaimman näköinen. Ranskalaisen pakun tavaratila on pidempi kuin pitkä jenkkilava, ja kun avaa väliseinän luukun, niin sopii kyytiin neljän metrin lauta ja ovet kiinni. Avolavallisessa käyttöautossa pitäisi ainakin olla aukeavat sivulaidat, että pääsisi trukilla lastaamaan.

palontie