Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Poweri

Lainaus käyttäjältä: sössö - 07 syyskuu, 2026, 21:13ehkei, mutta nykyisin ensimmäinen kysymys monasti on että voiko autolla ajaa ja toinen että viittiikö sillä ajaa.
Tohon on kaatunu kaikki erikoisemmat hankinnat viimeset 40 vuotta.

TIETTY, kaikille ei ajaminen edes ole se tärkein asia, vaan esim rakentaminen, kilpaa ajo, näyttelyissä ja  tapahtumissa seisottaminen summuihin lieveilmioihin keskittyminen.

sössö

Lainaus käyttäjältä: rb - 07 syyskuu, 2026, 21:40No joskus silloin noilla kierrettiin kolmeasataa pitkin Daytonan ovaalia.

Joten jos nyt 55 vuotta myöhemmin alustan kuntoon on edes hieman panostettu, niin eiköhän tommosella Chargerilla ajamaan pysty..

daytoonan ovaalilla ei taida ihan hirveitä routaheittoja olla tai jotain jäätyneitä loskakerroksia nimismiehen kiharalla. Mulla ei ole myöskään mitään kisatallia korjaamassa ja säätämässä.

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 07 syyskuu, 2026, 22:32Tohon on kaatunu kaikki erikoisemmat hankinnat viimeset 40 vuotta.

TIETTY, kaikille ei ajaminen edes ole se tärkein asia, vaan esim rakentaminen, kilpaa ajo, näyttelyissä ja  tapahtumissa seisottaminen summuihin lieveilmioihin keskittyminen.
Mulla ei sinällään ole kaatunut, mutta tulee vaan mieleen että jos tollaseen nyt ajaa vaikka 50tkm yllättäen muutamassa vuodessa, niin millanenkohan lie, ja onko alusta sellanen että sillä tekee suomen teillä jotain. Jotain darttia ja mikälie isompaa moparia joskus olen ajanut niin molemmat olleet ihan hämäriä ajolleen ja sähköjärjestelmä se vasta hämärän omaperänen onkin.

Näitä väkisinkin miettii nykysin. Jotkut voi toki olla mainettaan parempia, mutta sitte on taas semmosia autoja millä on hirvee maine mutta aika onnettomia kun niitä alkaa käyttämään.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 07 syyskuu, 2026, 17:41Esiintyy Mieheke elokuvassa 1935.

Muuta ei tarvikkaan tietää
Vaikuttaa olevan KLB:lle tärkeä elokuva. On maininnut siitä monessa yhteydessä ja lehteenkin jutun tehnyt elokuvan autoista. Usein vilahtaa keskusteluissakin esiin.

Elokuvassa on kyllä mielenkiintoista autokalustoa ja kaikki ihan kotimaasta vuokrattua, Delagesta lähtien.

sössö

varmaa viiminen oikee suomifilmi

Jussi

Paljonhan sitä paremmissa piireissä näkyy et jopa sisälokarit kiillotetaan lumppulaikalla sieltä pyörän puolelta...
Kyllä minä mieluummin ajelen kun et joka asiaa pitäs koko ajan varoa. Vaikka saa auto suht siisti silti olla, mut joku tolkku siinäkin.

sämpy

Mun mielestä moparin alusta on oikeesti hyvä ajaa Suomen teillä vakionakin, kunhan eturenkaat on järkevän levyiset sopivalla offsetilla ja iskarit vähintään HD tasoa. Ja tietty nivelet kunnossa. Mutta suomalaiset palkat ei kyllä tue normaalia käyttöajoa semmosella.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 08 syyskuu, 2026, 07:07Mun mielestä moparin alusta on oikeesti hyvä ajaa Suomen teillä vakionakin, kunhan eturenkaat on järkevän levyiset sopivalla offsetilla ja iskarit vähintään HD tasoa. Ja tietty nivelet kunnossa. Mutta suomalaiset palkat ei kyllä tue normaalia käyttöajoa semmosella.
Jep.
Asvaltilla ei missään norminopeuksissa aiheuttanut mitään ihmeellisyyksiä ja kyllä Valiantilla aika huolettomasti sai vetää sorasllakin..  :))

Tuo toki sen jälkeen kun olin uusinut kaikki ripustusten puslat, ennen sitä tuntuma oli yhtä surkea kuin tuossa Deltassa nyt.. :rotfl:

Pertti K

Tosi makea oli Impperiali ainakin päästellä kaikenlaisilla teillä. Ajajan auto.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 08 syyskuu, 2026, 09:41Tosi makea oli Impperiali ainakin päästellä kaikenlaisilla teillä. Ajajan auto.
Se ei vaan ole himoittu ja kallis Charger/Challenger/Cuda, niin voi ollakin hyvä ajaa.. :rotfl:

Nuo happamat, liian korkealle hinnalle arvostetut vehkeet ei varmasti tarjoa samaa ajonautintoa hintaansa nähden, mutta sen pari kertaa mitä vakioalustaisella(viimeisen päälle kunnostetulla) E-bodylla olen päässyt aikanaan ajamaan, niin olihan se paljon vakaampi kuin Valiantti.

Imperialista tykkäsin kovasti myös, mutta tarjosi ihan erilaista mukavuutta. 8)

Aalto

Jottei unohtumaan pääsis nii muistuttasin et A-korilla ajettiin rallia ilman että alustaa oli kauheesti muutettu. Sekä vanhalla mantereella että amerikassa. (Siellä lajilla joku oma nimensä.)

Toisaalta eihä tää mikään vahva argumentti ole. Kun aattelee että Amazonilla ja kuplallaki ajettiin rallissa.

Jos on lukuoikeus Mobilistin arkistoon nii siellä asiasta juttuja. Muun muassa päätoimittajan Barracudan osalta.

sössö

ainakin niillä oudoilla vakio ohjauksilla on ollu käsiä hytissä kun ratti on kuorkin ratin kokonen ja kierroksia jotai tyyliin 6 ratissa, vaikka auto painaa vaan päälle tonnin

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 08 syyskuu, 2026, 09:41Tosi makea oli Impperiali ainakin päästellä kaikenlaisilla teillä. Ajajan auto.
Vääntösauvajousitetut isot Chryslerit oli aikoinaan brändätty "urheilullisemmaksi" isoksi autoksi. Joten tää ei ole vain sun mielipide vaan yleinen konsensus.

Pertti K

Jaa mulla on sitten näköjään joku fetissi tommosiin kun A8 on myös jossain testissä (kuulemma) tuomittu "urheilullisimmaksi" edustussedaniksi. Onkin kyllä kieltämättä aika hauska vietävä pikkuteilläkin.

leivonharri

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 08 syyskuu, 2026, 12:53Jaa mulla on sitten näköjään joku fetissi tommosiin kun A8 on myös jossain testissä (kuulemma) tuomittu "urheilullisimmaksi" edustussedaniksi. Onkin kyllä kieltämättä aika hauska vietävä pikkuteilläkin.
Sitten on konsepti "ajajan auto", kuten Alfa Romeo tai BMW, ns personal luxury, eli Buick Riviera, Ford Thunderbird, Chevy Monte Carlo jne, on vähän niinku sama aihe, eri tulkinta.

WBBC

Mulla oli 1970 340 Swinger. Vakioalusta ja renkaat. Oli mun mielestä tosi hyvä ajettava niin kaupungissa kuin maantiellä. Moni on varmaan pilannut noiden ajettavuuden nostamalla perää ja laittamalla liian leveitä renkaita yms?