Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Kyrpov

Aina niitä sikiää nuorista vanhoihin.  :-1:
Sinä vain

1320

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 30 tammikuu, 2020, 11:24Mitenkään nyt erityisesti Punaniskaan kohdentamatta, jaksaa kyllä yleisesti hämmästyttää semmoinen suhtautuminen ja asenne, jossa kelpaa vain ja ainoastaan joku tietty / tietyt jenkit, jotka yleensä ovat täysin budjetin tavoittamattomissa tai muuten saavuttamattomissa (esim. vaimo ei hyväksy).
Halvemmasta päästä olevat tai liian uudet eivät mitenkään kelpaa.
Muutamankin tuommoisen henkilön tunnen ja vahvasti veikkaan heillä elämän soljuvan sujuvasti ohi ilman jenkin hankintaa, vaikka puhetta aiheesta varmaan hamaan loppuun asti piisaakin.

Näitä ihmisiä on aika paljon. No mikäs siinä, jokainen harrastaa kuten itse haluaa, mutta kieltämättä hieman ihmettelen itsekin sitä ajatusmaailmaa. Onhan munkin mielessä korimalleja, jotka ei niin kiinnosta, mutta jos sopivasti sellainen sattuisi kohdalle niin miksei sellaistakin voisi harrastaa, tai  ainakin käyttää käyttiksenä. Mä ainakin mielummin ajan jollain "tavallisemmalla" Jenkillä kuin jollain halvalla itäautolla yrittäen samalla säästää 30 000€ rahaa sen muskeliaikakauden laitteen ostoon...

Otetaan  vaikka esimerkiksi Dodge Aspen. Ei oikeastaan aiheuta sen kummempia tunteita (paitsi jos on erityisen siistikuntoinen yksilö!), mutta periaatteessa jos hyvä yksilö osuisi kohdalle, niin voisin ottaa  käyttöautoksi. Tosin Aspenin pitäisi ehdottomasti olla se vanha pyöreälamppuinen. ;)  Vähän vastaava vekotin on tuo mun Chevy S10, joka tosin tällähetkellä ei ole missään käytössä, ei mikään makein Jenkki tai täällä Suomessa kovinkaan arvostettu laite, mutta sekin sattui sopivasti tulemaan vastaan ja toimi neljä vuotta käyttiksenä. Kiva auto ajaa ja tosi  luotettava käyttökatiska, ja mikä tärkeintä, ei tarvinnut millään Tojotalla ajella.

Ja pakko todeta vielä se, että monta kertaa jopa mielummin katsoo jotain hyvin säilynyttä '80 luvun Pitkäkattoa tai muuta vastaavaa "tavallisempaa" laitetta kuin kymmenettä alkuperäiskuntoista Challengeria. Noita E-koppaisia Mopsejakin alkaa olla aika runsaasti, ja niistä suurin osa on hyvin lähelle orkkiskuntoisia. Niitä on sen verran nähnyt, että niissä täytyy olla jotain erikoista säväyttääkseen kunnolla, on se sitten väkevämpää tekniikkaa, tai erityisen hienosti entisöity orkkiskunto tai jotain muuta vastaavaa, mutta se siisti käyttökuntoinen orkkisversio ei oikein aiheuta kummempia säväreitä... Ja tämä ei koske pelkästään Mopsin E-Bodyjä, se nyt vaan sattui tulemaan mieleen esimerkiksi.


Tradition Never Goes Out of Style!

Marklin

Tässäköhän olisi semmoinen Äijäpeli?



https://huutokaupat.com/1718243

Hauska juttu ilmoituksessa, että kerrotaan ettei toimitus ole mahdollinen, mutta silti toimituskuluja on 200 €.
Lisäksi sitten noutamisesta tulee kuluja 100 €.
 ;D

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 30 tammikuu, 2020, 14:55Tässäköhän olisi semmoinen Äijäpeli?



https://huutokaupat.com/1718243

Hauska juttu ilmoituksessa, että kerrotaan ettei toimitus ole mahdollinen, mutta silti toimituskuluja on 200 €.
Lisäksi sitten noutamisesta tulee kuluja 100 €.
 ;D

Tohon päälle koppa muutettuna asunnoks ja lappiin kalalle  ;D
Vtu tää hymyily sattuu

Marklin

Camperi päälle.
Tuskin siitä ilmanvastuskerroin ja polttoainetalous pahasti muuttuu.

1purehell

Ei varmaan ihmeitä vaatis, että toi lähtis käyntiin. Noissa oli muistaakseni paineilmastartti. Vähän sähköä ja paineilmaa, niin uskon että pörähtäis.  >:D
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Murikka

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 30 tammikuu, 2020, 12:40
Lainaus käyttäjältä: Marklin - 30 tammikuu, 2020, 11:24Mitenkään nyt erityisesti Punaniskaan kohdentamatta, jaksaa kyllä yleisesti hämmästyttää semmoinen suhtautuminen ja asenne, jossa kelpaa vain ja ainoastaan joku tietty / tietyt jenkit, jotka yleensä ovat täysin budjetin tavoittamattomissa tai muuten saavuttamattomissa (esim. vaimo ei hyväksy).
Halvemmasta päästä olevat tai liian uudet eivät mitenkään kelpaa.
Muutamankin tuommoisen henkilön tunnen ja vahvasti veikkaan heillä elämän soljuvan sujuvasti ohi ilman jenkin hankintaa, vaikka puhetta aiheesta varmaan hamaan loppuun asti piisaakin.

Näitä ihmisiä on aika paljon. No mikäs siinä, jokainen harrastaa kuten itse haluaa, mutta kieltämättä hieman ihmettelen itsekin sitä ajatusmaailmaa. Onhan munkin mielessä korimalleja, jotka ei niin kiinnosta, mutta jos sopivasti sellainen sattuisi kohdalle niin miksei sellaistakin voisi harrastaa, tai  ainakin käyttää käyttiksenä. Mä ainakin mielummin ajan jollain "tavallisemmalla" Jenkillä kuin jollain halvalla itäautolla yrittäen samalla säästää 30 000€ rahaa sen muskeliaikakauden laitteen ostoon...

Otetaan  vaikka esimerkiksi Dodge Aspen. Ei oikeastaan aiheuta sen kummempia tunteita (paitsi jos on erityisen siistikuntoinen yksilö!), mutta periaatteessa jos hyvä yksilö osuisi kohdalle, niin voisin ottaa  käyttöautoksi. Tosin Aspenin pitäisi ehdottomasti olla se vanha pyöreälamppuinen. ;)  Vähän vastaava vekotin on tuo mun Chevy S10, joka tosin tällähetkellä ei ole missään käytössä, ei mikään makein Jenkki tai täällä Suomessa kovinkaan arvostettu laite, mutta sekin sattui sopivasti tulemaan vastaan ja toimi neljä vuotta käyttiksenä. Kiva auto ajaa ja tosi  luotettava käyttökatiska, ja mikä tärkeintä, ei tarvinnut millään Tojotalla ajella.

Ja pakko todeta vielä se, että monta kertaa jopa mielummin katsoo jotain hyvin säilynyttä '80 luvun Pitkäkattoa tai muuta vastaavaa "tavallisempaa" laitetta kuin kymmenettä alkuperäiskuntoista Challengeria. Noita E-koppaisia Mopsejakin alkaa olla aika runsaasti, ja niistä suurin osa on hyvin lähelle orkkiskuntoisia. Niitä on sen verran nähnyt, että niissä täytyy olla jotain erikoista säväyttääkseen kunnolla, on se sitten väkevämpää tekniikkaa, tai erityisen hienosti entisöity orkkiskunto tai jotain muuta vastaavaa, mutta se siisti käyttökuntoinen orkkisversio ei oikein aiheuta kummempia säväreitä... Ja tämä ei koske pelkästään Mopsin E-Bodyjä, se nyt vaan sattui tulemaan mieleen esimerkiksi.



Mä olen valikoiva, en kelpuuttais persekynää vaikka maksettais.  :))
Tykkään kattella kaikenlaisia jenkkiautoja, mutta en omistaa. En siltikään ymmärrä näitä ketkä haaveilee autosta x ja mikään muu ei käy ja viimenään jää kaikki ostamati, mut en ite myöskään ole jenkki on jees mies ja aja millä vaan jenkillä, vaan sen takia et se on jenkki.
Esim toi Aspeni, ottaisin ite ennemmin esimerkiks jonku siistikuntosen e34 Bemarin ja saisin siitä enempi fiiliksiä irti.

Pertti K

^Ihan samaa mielipuolta paitsi sen verran olen viisastunut(?) että en sano ettei ikinä semmosta ja semmosta. Tähän mennessä kaikista autoista mitä mulla on ollut, olen oppinut pitämään ainakin jollain tasolla. Jopa semmoisista ominaisuuksista (esim. väri) jotka ostohetkellä on olleet vähän että ostan siitä huolimatta vaikka...
Kyllä on ihanaa!

(allekirjoitusta muokattu vihapostista ja tappouhkauksista johtuen)

Marklin

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 31 tammikuu, 2020, 07:58^Ihan samaa mielipuolta paitsi sen verran olen viisastunut(?) että en sano ettei ikinä semmosta ja semmosta. Tähän mennessä kaikista autoista mitä mulla on ollut, olen oppinut pitämään ainakin jollain tasolla. Jopa semmoisista ominaisuuksista (esim. väri) jotka ostohetkellä on olleet vähän että ostan siitä huolimatta vaikka...

Ite ainakin tullut huomattua, että maku myös muuttuu vuosien varrella.
Välillä huomaa ajattelevansa jostain laitteesta, jota aikaisemmin ei oo oikein noteerannut, että ei tuo oikeastaan huonomman näköinen olekaan tai voisihan tuommoisella jopa ajella.
Sama toimii myös toisinpäin; joku malli, josta aikaisemmin on miettinyt, että tuommoisen mä vielä joskus haluan, niin ei enää välttämättä kolahdakkaan samalla tavalla.


Gary Grand

Tuo asspen on ollu aiemmin vähän siinä ja siinä, onko kiinnostava ollenkaan..
Viime kesänä Camaroa myydessä sitten yhtäkkiä punanen pyllykynä vaan kolahti. Oisin ollu heti valmis asspenin omistajaksi!  O:-) ..ei vaan sitten tullu kauppoja kun suora raha vei aspenin.. :-\
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Harri S

Aspen hankki konsernilleen vuosia lisäaikaa ennen italialaisia kauppamiehiä.
V8:lla Aspen on makea peli ja mainio harrasteauto.
Päätoiminen harrastaja

guru

kukaan tuskin kiinnostuu mitä mieltä mä oon mutta ei se oo ennenkään haitannu

nettiautossa on yks farkkuaspen joka kyllä kiinostas talviautoks

e34 bemari on lähes ainoo minkä kelpuuttasin bilteman mutteri tehtaalta

gm EI mutta mä olenkin rasisti

kyllä mä haaveilin yhestä tietystä autosta 15v kunnes lähes sattuman kautta sellanen mulle pääty hinta vaan meinas olla kovempi mitä kukaan haluaa maksaa (ko auto mun avatarissa)

sössö

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 31 tammikuu, 2020, 16:25Aspen hankki konsernilleen vuosia lisäaikaa ennen italialaisia kauppamiehiä.
V8:lla Aspen on makea peli ja mainio harrasteauto.
miten olen ite ollu siinä käsityksessä että aspeni failas aika pahasti. crysyhän oli lähellä konkkaa ja selvisi valtion avustuksilla ja k-kopeista tuli se menestys.

en muista oliko iacocca vai kuka kun sano että dartissa ei ollu mitään vikaa ja aspen oli vaan paljon surkeempi "dartti"

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sössö - 01 helmikuu, 2020, 03:13en muista oliko iacocca vai kuka kun sano että dartissa ei ollu mitään vikaa ja aspen oli vaan paljon surkeempi "dartti"
Tällanen tunnelma siitä autosta välittyy.. Ja muistelen kanssa että Iacocca tuon olisi joskus sanonut.
The ancient Romans had a tradition: Whenever one of their engineers constructed an arch, as the capstone was hoisted into place, the engineer assumed accountability for his work in the most profound way possible: He stood under the arch.

Harri S

^^ ja ^
Kyllä se vaan oli niin että tuhon siemenet kylvettiin 60-luvun lopussa ja 70-luvun alussa.
Aspen/Volare otti homman haltuun ja sen jälkeen tulleet etuvetoiset lopulta käänsivät keulan pois jyrkänteeltä. Valmistajan ahdinko näkyy yleensä ensiksi laadussa, kuten nytkin.
Noissa esimerkin tarinoissa F-koppa joutui osaltaan pakon edessä maksumieheksi kun edellisten "hullujen vuosien" suuntaukset piti pakon edessä (uudet normit ja määräykset) kääntää kohti pelastumista.
Tää sama pätee muissakin merkeissä ja siksi siihen hullutteluun kii jääneet (kun ei enää ollut vapaita käsiä suunnitella ja toteuttaa) niitä sitten erilaisina syinä ahdingolle pitävät. Se lisääntyvän tehon, koon, painon jne. suunta ei vaan normin säätelijöiden, eli vakuutusyhtiöiden ja viranomaisten, mielestä ollut kestävä ja se siitä.
Vm. 74-75 toi aika paljon uuttaa pakollista juttua joka vei mennessään hullujen vuosien "kunnian kehän". Se tietty harmittaa, mutta se oli ennen pitkää vääjäämättä edessä.
Päätoiminen harrastaja