Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

Lassi

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 23 kesäkuu, 2026, 19:40Jep. Jos tommosen purkais osiin, ei osakasa kovin kummonen oisi.

Mut kaipa tuossa hinnotellaan myös osien haeskelua ja osaamista tommosen kilpiin saattamiseksi. Ohan nuo myös yhenlaista ITE-taidetta. Melkonen hintahajonta kun yleensä noiden pyynnit on 23t€ noin.


Tuntuu että valtaosa näkee noissa vaan sen pikkulohkon ja sen perusteella kuvittelee että tuommosen mikroauton rakentaa jollain viidellätonnilla.
Miun omassa autossa on ehkä vähän kalliimpi tekniikka kun tuommonen peruskone ja oon pyrkinyt että siinä ei olis näkyvillä mitään kasari ja Motonetin osia, niinkun mittarit, rättirenkaat, akselit, pinnavanteet jne, niin aivan varmasti osiin on lopulta mennyt lähemmäks 15 kun 10 tonnia. Ennen ehkä sai kaljakopalla noita 40-50luvun osia, mutta niistäkin pitää nykyään maksaa ja nekin pitää yleensä jossain määrin kunnostaa.
Sen jälkeen auto pitäs saada toimimaan silleen että sillä ei pelota ajaa, eli rakentaa vielä puoli autoa uudestaan.
Ja hyvä olis vielä katsastaakin silleen että enimmät muutokset olis otteessa. Sillekin kannattaa arvoa laskea.
Että ainakin miusta tuommonen raha on tosi edullinen leimatusta rodista, jos tuommosen haluaa tuommosella tekniikalla.

sämpy

Mistä sitten taas ollaan valmiita maksaa, jos meinaa aloittaa tekemään jostain erikoisesta saati ei-USA autosta, niin heti alkaa ulina ettei mitään järkeä ei saa voittoo sillä tai ees rahoja takaisin. Että golf sen olla pitää kaikki muu on hölmöilyä?

rb

Lainaus käyttäjältä: sämpy - tänään kello 09:38Mistä sitten taas ollaan valmiita maksaa, jos meinaa aloittaa tekemään jostain erikoisesta saati ei-USA autosta, niin heti alkaa ulina ettei mitään järkeä ei saa voittoo sillä tai ees rahoja takaisin
Jos voittomarginaali mielessä lähtee työstämään projektia, niin täytyy löytää todella haluttu aihio.
Ja halvalla!
Ja mielellään vielä ettei eka vuosi menis hitsatessa ja suunnilleen kaikki osatkin ois tallella.

Ei toki mahdotonta, mutta onneksi aika harva edes miettii sitä projektia aloittaessa.
Muuten valtaosa niistä olisi jäänyt tekemättä..




Gary Grand

No, joo..
Sen verran täytyy vielä sanoa, että taisin mainita jo ekassa kommentissani tuosta Arffmanin rodista, että on järjellisen hintainen?

Varsinkin kun katsoo tarkemmin miten paljon on siihen lapioinut rahaa..
Osto-osaa on siis todella paljon. :o

Rodiprojektien kanssa täällä on ollut suurin ongelma aihion löytäminen ja muutosten hyväksyttäminen liikenteeseen.
Työstä ei vaan itselle rakentaessa voi koittaa ostajaa laskuttaa. Tai ehkä mulla on erikoinen käsitys projektin teosta? Myyntiin tehdessä laitteeseen tuskin lyödään osiinkaan paljon kiinni, jos ei ihan tosissaan meinaa rahaa saada valmiista pelistä ihan reilusti.

Aihioita on joskus tarjolla 1500€->, mutta aika paskaläjistäkin pyydetään tonneja. :suspect:
Käytännössä alkuperäistä peltiä ei voi paljon jättää kun pitsiä löytyy ihan joka paikasta. Rotat sitten erikseen ja niiden hinnoitteluhan se järkyttävää osaa olla.. :o

Viimeistelty laite valmiina voi munkin mielestä olla kymppien arvoinen, eikä siinä mitään. Ne ostaa joilla on pelimerkkejä ja ne rakentaa, joilla ei niitä ole lyödä toisen tekemästä vehkeestä pöytään.. ..tai halua. ::) Enkä kadehdi. :+1:
Itse vaan mieluummin teen, kuin ostan. Osatkin..

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 23 kesäkuu, 2026, 19:40Jep. Jos tommosen purkais osiin, ei osakasa kovin kummonen oisi.

Mut kaipa tuossa hinnotellaan myös osien haeskelua ja osaamista tommosen kilpiin saattamiseksi. Ohan nuo myös yhenlaista ITE-taidetta. Melkonen hintahajonta kun yleensä noiden pyynnit on 23t€ noin.


Niin ei se rempranttikaan maksa samaa mitä siihen käytetty kangas, värit ja kehykset. Jos ei osaa ite niin joutuu maxaa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - tänään kello 12:21Niin ei se rempranttikaan maksa samaa mitä siihen käytetty kangas, värit ja kehykset. Jos ei osaa ite niin joutuu maxaa.
Jos autoissa pysytään, niin toisen tekemä ei vaan tunnu omalta.. ::)
Sen Rentorannan voi ostaa rahalla mutta itsetekemää ei.🤣

Tauluja en ole montaa maalannut ja niiden hinnat tuskin nousee kovin korkealle taiteilijan kuoltuakaan..


rb

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - tänään kello 13:26Jos autoissa pysytään, niin toisen tekemä ei vaan tunnu omalta..
Joo.... Kyl se vähän niin on.
Varsinkin nuorena (mitä Gary on henkisesti edelleen) kaikki piti tehdä itse.
Nyt vanhempana ihan kaikkeen ei ole pakko saada omaa sormenjälkeä, mut lompakkoon kun kurkkaa, niin paljon joutuu edelleen.


Jussi

Sattu silmään vanhan ruosteisen kromisen tarvikeputsarin myynti-ilmoitus. Ennen ne pistettiin roskiin, nyt myyntiin patinoituneena...

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 16:15Sattu silmään vanhan ruosteisen kromisen tarvikeputsarin myynti-ilmoitus. Ennen ne pistettiin roskiin, nyt myyntiin patinoituneena...
sellanen mustunut linttaan rytistynyt suodatin vielä mukaan niin lämpimän ilman otto on kunnossa.

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - tänään kello 16:18sellanen mustunut linttaan rytistynyt suodatin vielä mukaan niin lämpimän ilman otto on kunnossa.
Tässä taannoin eräässä tapahtumassa kuuntelin, olin rakennuksen sisällä, että mikä vinkuu. Yritin paikallistaa ääntä siinä onnistumatta. No jossain vaiheessa menin ulos ja vinkuna voimistui, sieltähän se syykin löytyi. Seinän vieressä oli parkissa auto, jonka krominen ilmanputsari oli konepellistä läpi ja se kävi siinä viileän kelin takia tyhjäkäyntiä. Vinkuna tuli, kun imi ilmaa sen putsarin läpi. Putsari pois ja vinkuna loppui.

Saattoi olla hiukan tukossa.

Kyrpov

Kärpäsensilmä on silti da best. Cutlassissa oli ja se painaitui ruttuun konepeltiä vasten vielä  O0

Vuokralainen

Et sitte reikää sille tehny?

Kyrpov

Askartelin peltipurkista ruman tötterön mihin laitoin snorkkelit keulille. Jostain syystä sbc oli liian korkealla ja normiputsari ei sopinut.