Nettiautosta yms. bongattua

Aloittaja timant, 10 tammikuu, 2020, 12:04

« edellinen - seuraava »

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 28 syyskuu, 2026, 14:17Joo, ei ihan sivuprofiili näytä alkuperäiseltä GT Dartilta...

No eihän tuossa GT:stä puhuttukaan vaan 2D tolppamallista...

Poweri

Lainaus käyttäjältä: rb - 28 syyskuu, 2026, 13:47Ai ai ai ai. :soosoo:
Mietippä mitä Kaarne nyt sanos.
Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 28 syyskuu, 2026, 14:40"Arvo kakskymppiä ja pullakahvit".
Aika kuvaavaa että täällä joudutaan nykyään fantasioimaan miltä värikäs keskustelupalsta mahdollisesti näyttäisi.
Tähän vois jatkaa jollain kartsun kommentilla "eikä muna pidentyny yhtään ahtomittarilla, ullatyitko?" tms, johon katti varmaan keksis jotain säväyttävää. Mpower jälkijunassa kertois miten penari kulkee kun ahdot on kohillaan jne. Mä voisin sitten etsiä jonkin halvan typhoonin raadon fasesta
 :(

Asmo

Lainaus käyttäjältä: Anza - 28 syyskuu, 2026, 08:23Eikös letukan moottorit oo jostain 1920-luvulta lähtien kansiventtiileillä.

Juu, samoin Buickin. Pontinakissa oli sivuventtiilit -54 saakka ja Oldsmobilessa -48.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 28 syyskuu, 2026, 15:29Aika kuvaavaa että täällä joudutaan nykyään fantasioimaan miltä värikäs keskustelupalsta mahdollisesti näyttäisi.
Tähän vois jatkaa jollain kartsun kommentilla "eikä muna pidentyny yhtään ahtomittarilla, ullatyitko?" tms, johon katti varmaan keksis jotain säväyttävää. Mpower jälkijunassa kertois miten penari kulkee kun ahdot on kohillaan jne. Mä voisin sitten etsiä jonkin halvan typhoonin raadon fasesta
mut onhan tänne jäänyt töistä ym. elämästä valittaminen kun ei ole kaarnet häiritsemässä valitusta.

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 28 syyskuu, 2026, 16:55mut onhan tänne jäänyt töistä ym. elämästä valittaminen kun ei ole kaarnet häiritsemässä valitusta.
Syöpäosastolla porukka käyttää tätä foorumia vertaistukena. "Huh, onneksi itsellä ei mene noin huonosti".

Lassi

Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 27 syyskuu, 2026, 11:31Netissä on aika vähä juttua -50 luvun Pontiac-moottoreista. Tekoäly ties et tuosta -56 317 "Strato-Streak" koneesta on ollu Nascar-versio jossa on ollu 285 heppaa kahdella kaasarilla. Kesyimmässä versiossa 170 heppaa. Ehkä joku rodin rakentelija vois käyttää tommosta. Kummasti vaan jääny Chevyn jalkoihin vaikka Pontiacissa on hienompia yksityiskohtia niinkuin konepellit kromipannat ym.

M. https://www.museumofamericanspeed.org/1956pontiacsedan.html

M2. https://www.hotrod.com/features/pontiac-performance-plus-june-1957-982-478-24-1

1957 kolmella kaasarilla varttimaili 16,8.

Miula oli 55 Pontiac. Moottori on kyllä mielenkiintoinen, mutta hydramatic vei siitä sen vähäisenkin tehon

LPR

Lainaus käyttäjältä: Asmo - 28 syyskuu, 2026, 15:59Juu, samoin Buickin. Pontinakissa oli sivuventtiilit -54 saakka ja Oldsmobilessa -48.
Buickin sivuventtiilimoottori olisi harvinaisempi kuin kanan hammas. Jo ensimmäinen Buick oli kansiventtiilimoottorilla ja se on Buickin patentoima rakenne. Pitkään olin siinä uskossa, ettei Buick tehnyt ainuttakaan sivuventtiilikonetta, mutta oli kuitenkin tehnyt hetken vuosina 1907 ja -08. Oli erikoinen 255 kuutiotuumainen läpihengittävä T-head sivuventtiilikone, mikä ei osoittautunut menestykseksi ja palattiin kansiventtiileihin.

signet

Lainaus käyttäjältä: rb - 28 syyskuu, 2026, 11:11https://www.nettiauto.com/dodge/dart/16012988

Dodge Dart
1968

Siinä 2D mikä kai oli se harvinaisin koppa.
Tosin myyntipuheessa ei selviä, onko se alun perin 2D.
Täähän on se,mistä kirjailin kesällä bongauksia palstalle,silloin Kotkan muavisurun parkkiksella bongasin.Noita ei kyllä montaa tolppana ole.Liekö sama jonka Rebel58 tuotatti ameriikasta ja möi od:n RAAKA nimimerkille.Tais olla Raaka-Arskalla niin kauan kunnes syöpä vei miehestä voiton.Dartin liikkeistä ei sen jälkeen ole tietoa.

FuryIII 71

Lainaus käyttäjältä: Poweri - 28 syyskuu, 2026, 15:29Aika kuvaavaa että täällä joudutaan nykyään fantasioimaan miltä värikäs keskustelupalsta mahdollisesti näyttäisi.

No mä en kyllä fantasioi kaarnesta, kartsusta tms. mutta ensinmainitusta pääsee kyllä "nauttimaan" vaikka tuolla facen puolella jos siltä tuntuu.  ::)

Lerssinen

sössö

buikin suora kansiventtiilikasi olisi myös kiinnostava ja ilmeisesti tosi hyvä moottori. Pontiacci toki mielenkiintoisempi koska siitä ei hirveesti kukaan puhu. Buikkiin saisi myös sen mukavan automaatin.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: FuryIII 71 - 28 syyskuu, 2026, 23:21No mä en kyllä fantasioi kaarnesta, kartsusta tms. mutta ensinmainitusta pääsee kyllä "nauttimaan" vaikka tuolla facen puolella jos siltä tuntuu.  ::)

kiitos vinkistä, täytyy käydä katsomassa.

Enkä tarkoita että nykyisissä keskustelijoissa olis mitään vikaa, ihan niinkun hampurilainen ilman mausteita ei ole viallinen, siitä vaan puuttuu mausteet. Sais olla noilla kaikilla mausteilla tämäkin hampurilainen.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Poweri - tänään kello 03:50Enkä tarkoita että nykyisissä keskustelijoissa olis mitään vikaa, ihan niinkun hampurilainen ilman mausteita ei ole viallinen, siitä vaan puuttuu mausteet. Sais olla noilla kaikilla mausteilla tämäkin hampurilainen.
Pitää olla varovainen. Huono mauste pilaa kovin helposti hyvänkin sapuskan.

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Jussi - tänään kello 04:06Pitää olla varovainen. Huono mauste pilaa kovin helposti hyvänkin sapuskan.
Tosi on. Mun ruoka(ilu)tottumukset(kin) on niin omituiset että niistä ei kannata edes keskustella, enkä sovi oikeen mihinkään muottiin tahi porukkaan muutenkaan, eli taidan olla aika outo itsekin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Poweri - tänään kello 04:15Tosi on. Mun ruoka(ilu)tottumukset(kin) on niin omituiset että niistä ei kannata edes keskustella, enkä sovi oikeen mihinkään muottiin tahi porukkaan muutenkaan, eli taidan olla aika outo itsekin.
Vaihdetaan paikkaa...