TH350C

Aloittaja Toyopet, 28 toukokuu, 2023, 20:34

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 20 heinäkuu, 2023, 00:18Tuossa kun muutenkin tuli könyttyä auton alla, niin ihan varmuudeksi piti öljypohjan kiinnityspulttien määrä laskea ja oli se 13kpl.
Tuon auton myynti-ilmoituksessa kun aikanaan oli, että th200c...
Onhan se viistekin aika paljon pienempi kolmeviiskympissä.
En varmasti oo.

Mudracer

400 kirstussakin on 13 boolt ;D .
X

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 21 heinäkuu, 2023, 22:17400 kirstussakin on 13 boolt ;D .
Piti vaan vielä varmistaa, ettei se ole se th200c.

 :)
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Toyopet

Jaahas, mikähän se tuon lootan, siis tämä em. TH350C, lukkoturbiinia voisi vaivata.
Loppusyksystä/alkutalvesta se lopetti toiminnan. Ilmiö osui yksiin sen kanssa, kun jotain räpläsin ja päättelin, että siinä muun touhun lomassa olin saattanut katkaista lootalle menevän piuhan.
Koska liukkailla keleillä tuo on vähän turvallisempi ajella, kun lootassa on vähän luistoa, niin en hätäillyt sen ongelman tutkimisen kanssa. No tässä joku aika sitten kävin auton alla yleismittarin kanssa omatekemäni katkaisijaviritys oli kyllä ihan toimiva, lootan kylkeen töpseliin tulee virta ja myös se maadoituspiuha on kunnossa. Eli siihen asti on siis ihan ok. Koska tässä ei mitään muuta ulkoista vaikutetta lootaan ole, kuin se ohjausvirta, niin nyt kai ongelma on joko siinä töpselissä, ettei virta mene siitä jatkuvasti eteenpäin tai joku lootan sisäinen ongelma.

Nyt kun se sattuu olemaan jollain lailla toimintapäällä, niin toiminta on vähän takaperoista: kun vaihde vaihtuu kolmoselle ja vedättää vähän, ei siis pienellä kevyellä kaasulla vaan kohtalaisella vedätyksellä mutta ei kuitenkaan niin, että vaihtaa kakkoselle, lukko kytkeytyy, noin 35mph vauhdista. Ja irtoaa sitten 50mph jälkeen. Eikä kytkeydy (tämänpäivän kylällä käynnin yhteydessä vaan testattu eli vähänlaisesti) enää ennenkuin vauhti tipahtaa alle sen 35mph, minkä jälkeen taas vedättäessä kytkeytyy.
Viime viikolla torstaina olin havaitsevinani semmoista, että jyrkkään ylämäkeen vedättäessä on pienen pientä nyhtämistä, ikäänkuin lukko yrittäisi päälle.
Mutta ei siis silloin kun pitäisi.
 :o
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Camino79

Voiskos ihan vaan solkku vittuilla?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Hupeli

Ihan vain aihetta lainaten tuli mieleen kannattaisiko tällaista laatikkoa asentaa Ford Fe n taakse jollain adapterilevyllä?

Mudracer

Ota solkku irki ja putsaa se kunnolla brakekliinerillä ja paineilmalla. Tääkin toimii silleen että päästää öölin läpi koko ajan ja kun kuvernöörilinjassa oleva anturi maadottaa solkun niin tukkii vuodon ja lukko menee päälle.
X

Toyopet

Tarviikos tuommoisen th350 lootan purussa/kasauksessa jotain erikoisia työkaluja?

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Mudracer

Siä o yks vittumaine päätön sokka muute riittää ku tietää miten päin pultti aukee ja menee kiinni.
X

NonSenCe

esim rokkiautossa on useita korjaussarjoja.. overhaul, banner, master, deluxe master. ja sitten on vielä esim ebayssa "less steel" nimityksellä olevia settejä.. vähän eri sisällöllä kaikki.

minkä tasoinen olis se fiksuin ostos? overhaul ei kai riitä kun kai kitkalevyt eli bannerit pitäs olla ainakin. eli tarvisiko heti suoraan ostaa kaikkein kallein deluxe masteri, vai riitääkö joku banner (hulk smash) malli kysymysmerkki kuntoisen laatikon tutkimiseen?
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Camino79

Kai sen voi tutkia ilman mitään uusia osia? Jos vaikka onkin kovia osia kovasti sökönä ni tietää alkaa kattelemaan niitä tai parempaa aihiota
GM only 😉
+Pihatraktori :D

NonSenCe

kitkalevyi mietein näin illan ratoksi..

kannattaako samantien ostaa setti missä ne on niitä vihertäviä/harmaita "HD" kitkoja niiden perus ruskeiden sijasta? hintaero oli aika pieni kuitenkin.

tuskin kuitenkaan mitään high performance race (sininen, punanen?) tarvii koskaan ns normikäytössä.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Jussi

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 02 kesäkuu, 2024, 03:08kitkalevyi mietein näin illan ratoksi..

kannattaako samantien ostaa setti missä ne on niitä vihertäviä/harmaita "HD" kitkoja niiden perus ruskeiden sijasta? hintaero oli aika pieni kuitenkin.

tuskin kuitenkaan mitään high performance race (sininen, punanen?) tarvii koskaan ns normikäytössä.
Tostahan oli just toisaalla puhettakin. Taitaa melkeen kaikki kitkat toimia ihan ok, jos loota muuten on kunnossa. Pakan välykset oikeet, männän kumit ehjät ja öljypumppu kunnossa.
En varmasti oo.

Mudracer

Ei tavis katuvessa tarvii mitään hipolevyjä vaikka olis sitä woimaa vähän enemmänkin kunhan vaan lootan jäähdytys on kunnossa.
X

LowCrow

Tuli nyt tuohon cutlakseen laitettua tuon 350c:n tilalle perus th350, mihinkä vaihdoin uudet pakat ja tiivisteet, mutta nyt siinä on semmoinen ongelma, että ykkösvaihde ei pelaa, D:llä kun lähtee liikkeelle niin lähtee suoraan kakkosella ja vaihtaa normaalisti kolmoselle, mutta jos pakkovaihteilla menee ykköselle niin käyttäytyisi kun olisi parkki päällä ja kaasua kun antaa niin vähän liikahtaa.

Onkohan kasauksessa mennyt jotain pieleen, vai onkohan venttiilipöydässä jotain häikkää...
Rs46 Crown, Rs41 Crown, Rs56 Crown x2, Ms53 Crown, Ln40 Hilux, Jzs160, Caprice stw, 38 plymouth