Tenu-Dart

Aloittaja slant sickness, 05 elokuu, 2023, 09:19

« edellinen - seuraava »

Visa


puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Visa - 09 elokuu, 2023, 15:09https://www.puuilo.fi/wurth-rtv-silikoni-super-plus-musta-270g tuota ollaan käytetty ja hyväksi todettu

Hyvä tuote. Varsinkin pinnat puhtaina ja pois rasvasta niin toimii kyllä moni muukin, se vähän niinkun ehtona noissa.

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Visa - 09 elokuu, 2023, 15:09https://www.puuilo.fi/wurth-rtv-silikoni-super-plus-musta-270g tuota ollaan käytetty ja hyväksi todettu


Ite lopetin käytön kun muuttu super rtv:ksi. Koostumus muuttu liian litkuksi eikä tartu enää niin kovaan. Nyt ollu pääasiassa mowonin ja at-tuotteen rtv ja ne haiseekin vielä ihan oikealle eli "etikalle". Ja tarttuvatkin hyvin, hätävarana menee myös loctiten rtv mutta se on nuukempi puhtaudesta kuin em. tuotteet.
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Valde

Elringin tai Victor-Reinz:n limaa olen jokaisessa paikassa käyttänyt ja on aina pitänyt. Puhtauvestaa suap vua olla tarkka ja tästä sain noin vuosi sitten muistutuksen vaihtaessani käyttövessan kampiakselin takastefaa.

Jarrukliinerillä puhdistin pinnat mielestäni kunnolla ja pyyhin kuivaksi paperirätillä, sitten liu'utin stefakotelon paikoilleen liiman kanssa (öljypohja/lohko muodosti 90 asteen nurkan ja olakkeen). Roska läjään ja sehän vuoti kuin seula!

Viikon päästä uusiksi ja samanlailla kunnon puhdistus, jopa edellistä kertaa paremmin, mutta tälläkertaa jäin auton alle makailemaan ja katsomaan tilannetta. Ehkä 20 sekunnin jälkeen tuossa lohkon ja öljypohjan nurkassa näkyi häviävän mitätön öljynoro nurkan pohjalla. Piti laskea öljyt pohjasta veks ja huuhtoa jarrukliineriä ja antaa paineilmaa kampikammioon hyvä tovi (varmaan puoli tuntia), että pinnat pysyivät kuivana.

Sitten uusi kierros liimalla ja varuiksi tunnin odottelu (ruokatauko pitkän kaavan mukaan) ennen laatikon jumppaamista ym jne. Lopuksi öljyt koneeseen ja vuoto oli tiessään.

Ilmeisesti öljyinen valulohko valui aina röpelöisen pintansa uumenista kampikammion puolelta juuri senverran öljyä, että se vetäytyi kapilaarilla tuohon mainitsemaani nurkkaan ja täten liima ei tarttunut. Sai oikeasti epätoivoisen kauan tarjota jarrukliineriä ja paineilmaa siitä stefakotelon "asennuskolosesta", että pystyi olemaan varma öljyttömyydestä.
Takavetopihtaaja

slant sickness

Terveisiä Tenu-Dartin tallilta.

Tänään oli vuorossa koeajo manuaalin vauhtipyörällä. Kun mulla oli sekä kytkinkoppa, että vauhtis, en tarvinnut kuin pultit päästäkseni koeajolle.

Käytin koneen lämpöiseksi joutokäynnillä ja nostelin vielä kampikammion paineita nipistelemällä huohotusletkua. Käytin kampikammion paineet noin 0,1 bar ylipaineessa ehkä 10 kertaa. Kiinan turbo lienee se, mikä laittoi savut päälle, eli nyt on pakoputki ruostesuojattu sisäpuolelta.



Tulos. Ei vuotanut oikeastaan yhtään. Eilen paineilmalla sain ilmavuodon noilla paineilla, mutta kun öljyt ei paikallaan ilmeisesti edes käy moottorin peräpäässä (!), niin testi ei saanut vuotoa aikaiseksi.

Pidän muutaman päivän tallitauon, sillä tämä tuntuu jo hieman väkinäiseltä suorittamiselta.
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

jariha

On sulla kyllä liian vähän silkkaria tuolla :o  en oo koskaan saanu pitämään noin vähin ainein :o
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso
-05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

slant sickness

Lainaus käyttäjältä: jariha - 09 elokuu, 2023, 21:24On sulla kyllä liian vähän silkkaria tuolla :o  en oo koskaan saanu pitämään noin vähin ainein :o
Muun merkkisilläkin ajaneena en osannut annostella oikeaa määrää.

Kuusakoskelle tai Stenalle lavetilla siirron ajattelun välillä oon ajatellut että pitäiskö slantti nyppäistä ulos. Talvella varmaan tulee tehtyä, koska siellä sisällä on jotakin, mitä voisin tehdä toisin.

Jonkinlainen osa tuohon pitäisi väsätä päälle ja ympärille. Nääs kun se kuitenkin antaa sitä öljyä ulos, niin jos saisin sen pudottamaan öljyn suoraan johonkin alaviistoon, eikä linkoaisi sitä ympäri moottorin ja vaihteiston välistä tilaa, niin keräinkouru tms olisi tehtävissä.

Ajot tulee olemaan pari tonnia vuodessa jossei satu haavereita, joten kerääjä on edelleen tolkun toimilaite.

Haaveilen viikonlopun yli ja ryhdyn sitten toimeen!
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

slant sickness

Sivuhavaintona ehdin huomata, että mun huohotin imee aktiivisesti kampikammion kaasuja. Se kytkentä syöttää öljyisen kaasun turbon imupuolelta - ylävoitelu!
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

jariha

Mun pitäs käyttää öp irti ku etupää tihkuu... johtuu siitä että vaihoin nokkakopan... venakoppa mulla on se mikä vuotaa aina ja aina takapäästä... kansitason joka venakoppaa vastensais oiottua ois kiva joskus... on se senverran kallis kansi :o  möin phazerin ja 96 saabin sekä kaikki käteiset että sain virtaamaan reilusti ;D
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso
-05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

slant sickness

Venakopalle mulla on seuraavilla osilla löytynyt toimiva ratkaisu:

Offenhauser valukoppa
ARPin studit ja mutterit
Kumisia tiivisteitä 2 päällekkäin, joista ylempi on liimattu koppaan.

Pitää aika hyvin. Kumiset Fel-Prot on vaan valittavasti yhtä yleisesti uusina saatavilla kuin "kanan hampaat".
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.

jariha

Oisin näin toteuttanutkin muttakun enää ei oo saanu ku korkkisia joojoo tiivisteitä...
-64 Dodge Dart "the luumu" sixpack slant six + 4 on the floor
-57 Desoto Town Panel, 251flh/3on floor
-96 Volvo V70 2.5Tdi paku
-02 Toyota Yaris Verso
-05 Opel Combo 1.3 -86 Volvo 740 b200k -80 Fiat 127 -91 Lada Samara, -87 Corolla -73 Tunturi Automat -74 Solifer Sm

Anza

https://tt-gaskets.fi/

En oo Tampereen Tiivisteestä itse koskaan ostanut, mutta uskoisin että heillä on välineet leikata kumista mieleiset venakopan tai minkä vaan tiivisteet.

On kait noita kumipajoja ympäri Suomea, vaikka Etrasta tilaa sopivan palan kumia, tekee paperista sapluunan ja nitkuttaa tiivisteen jollain.
Lievästi kehitysvammainen incel-mies (cis)

Sleepercooler

Kaikki on maksettu, niillä mennään....

stana

Opelin kutoseen venakopan tiivisteen joskus nuukuuksissa leikkelin bilteman kumikorkista, ja toiste nitriili- nbr kumilevystä, nitriiliä saa ainakin etrasta ja muista teollisuustarvikeliikkeistä.

slant sickness

Kumikorkkista tiivistettä saa mutta muotissa tehtyä kumista ei enää.

Slantin tiiviste on liki 70 cm pituinen eikä kovin kapeakaan. Jos sen leikkaa yhdestä palasta, tulee tosi iso hukka%. Etolan kumilevystä ainaski tosi kallis myös.

Muottihan olisi tehtävissä. Sit vaan vähän leivinuunia isompi paistolaite...
Tenu-Dart, bioetanolikäyttöinen vanha auto.