Samulin kaikenlaiset kattilat

Aloittaja samulis, 05 elokuu, 2023, 22:06

« edellinen - seuraava »

samulis

Päivityksen paikka.

Toyotaan menin into pinkeenä hakemaan 3kk tarrakilpiä jotta pääsen ajelemaan ja korjailemaan. Tuli viivottimesta sormille, olin kuulemma jo käyttäny ne, ketutti ja teki mieli jättää talliin seisomaan. No kaverilta KOE kilvet lainaan ja Veikkolan tallille ihmettelemään mitäs kaikkea tarttis tehdä. Aloitin pakosarjan ja loppuputken välisistä tiivisteiden vaihdolla, muttereita avatessa ne aukes sormin. Riitti kiristys. Sit kaasuvaijerin kimppuun todetakseni et sekin on ehjä ja kaasuläppä takertelee ilmeisesti likaisuuttaan. LHD ajovalojen kanssa tappelin, olin ostanu umpiot ja kokonaiset LHD ajovalot moottoreineen, ensimmäisen vaihdettuani tajusin et pelkkä umpio irtoo helpommin.

Leimalle piti lähteä viemään niin kaveri teki pienen esi katsauksen, kuskin puoleinen helma laho, jäähdyttimen putki ruostunu irti etukontin lattiasta, vaihdelaatikon vetareiden lähdön laakerit ja vetarit kaput, käsijarru kaput. No tekemällähän niistä pääsee.

Yhteisessä whatsapp ryhmässä yks ryhmäläinen esitteli CRX:äänsä ja ehdotin heti että vaihda MR2, hetken hiljaisuuden jälkeen tuli vakava vastaus "Oon aina halunnu AW11". No mä kaadoin hyvin syttyneeseen tuleen kertomalla et mä oon aina halunnu CRX:n. Flirttailu voi johtaa vakavaan suhteeseen.
Kaveri teki huolellisen esittelyvideon MR2 ongelmista nosturilla ja mä sain CRX:stä vastaavan. Ja eilen kun oli hierottu väliraha kohdilleen kysyin onko kiirettä? Että nähtäiskö 3h päästä puolessa välissä, Mikkelin Mäkissä.

You cannot view this attachment.

Potkittiin kummankin auton renkaita, paiskattiin kättä ja tehtiin paperit.

You cannot view this attachment.

177tkm ajettu, ruosteeton 1991 Japanin tuonti CRX SiR eli tehokkain ja kevein versio. Euro mallissa oli 150hp ja 1040kg, tossa on 160hp ja 980kg. Putkisto on todella hiljainen ja todella napakassa kunnossa. Japanilainen 180km/h rajoitin piti kotimatkalla koittaa, löytyi nelosella ja vitosella.
Mugenin korisarjalla joka näyttää yllättävän hyvältä, ei karmeita levikkeita tai hirviö BGW siipiä. Maalipinta on palanu, katosta on lakat kesiny ja muutama painauma klommo.
Teipattu Japanilaiseen "Kanjo Racer" henkeen joihin tulee pieniä muutoksia, tuulilasin yläreunan tarra lähti ensimmäiseks.

Osalistaa on seuraavanlaisesti.
- Fujitsubo rosteri pakosarja
- Fujitsubo rosteri pakoputkisto
- HKS vapaavirtaussuodatin + HKS imuputki
- Tein säädettävä alusta
- Advan SA3R "Super Advan"-vanteet
- Advan AD08R semisliksit
- Fiberworx Mugen Pro 2 korisarja
- Ferodo DS2500 jarrupalat ympäriinsä
- Teräspunos jarruletkut
- Cobra sporttipenkki kuskille

Tänään kävin kurvailee tutuilla pikkuteilla ja hymyilyttää vieläkin. Kaikki 170hp on just sopivasti, huomattavasti helpompaa kuin Miatan 280hp millä mutkat tuli helposti liian kovaa vastaan.

Yks nuoruuden haave toteutettu ja kahdesta ainoista kiinnostavista etuvedoista on nyt molemmat plakkarissa, 106 Rallye ja CRX v-tec.

jariha

tommonen crx oli nuoruudessa haave ja mahtaa jäädäkkin haaveeksi?

Sleepercooler

Anza

Crx penkit sopii suoraan challengerin kiskoihin. Vinkkinä rakentelijoille.

samulis

Lainaus käyttäjältä: jariha - tänään kello 05:45tommonen crx oli nuoruudessa haave ja mahtaa jäädäkkin haaveeksi?
Samoin, kavereiden Doch CRX:illä tuli ajettua ja on jääny kaivelemaan et olis kiva. Nyt tuli tekopaikka kuin varkain niin piti tarttua.
Elämä on lyhyt, auto lista pitkä ja lähipiirissä on sen verran syöpää ja kuolemaa muistuttamassa et parempi tehdä kuin katua.