Rubber Duck Inc. Tussarointia

Aloittaja Kähmy545, 24 joulukuu, 2023, 09:58

« edellinen - seuraava »

Kähmy545

Tuskin autoa on koskaan katsastettu Suomessa ja kisaa ei varmasti ole ajettu yhtäkään lähtöä.
Kauppaa tehdessä katselin, ettei noilla turvakaarilla parane mennä kisapaikalle ja tämän vahvisti FHRA:n
Pää inssi.
Turvakaaret oli tehty hydrauliputkesta jotka oli osin hitsaamatta, eli paluu lähtöpisteeseen,
autoa siirrellessa tuli tunne, että tämähän painaa kuin traktori, joten kosla vaakalle,
Ilman moottoria, vaihteistoa ja kymmeniä muita pikku hilppeitä vaaka näytti lukemaa, että
meinasin perseelleen lentää, jos laivauspaino on vakio isolohko autolla 1745kg,
niin miten hitossa tämä painaa yli tonnin???
Hurjan painon syyksi löytyi tietysti alkuperäinen etujousitus / ripustus jarruineen,
takapäänrunko oli tehtu putkipalkista, joten plasma ja rälläkkä käteen.
Ennen Coronetin dieettiä, oli tallin vaihto edessä, uudessa tallissa
alkoi kevennys isolla kädellä.
Eli kaikki pois paitsi ulkopellit.
Valitan huonolaatuisista kuvista, johtuu saattohoidossa olevasta puhelimesta.
Ai Mää vai?

Kähmy545

Pelkästäänh tämä pätkä takarunkoa painoi n. 100 kiloa.
Just kaks ukkoa sai kannettua tuon pihalle.
Ai Mää vai?

juhapih

Tulee mieleen se yksi rakennettu alusta , mikä oli vuosia sitten irrotettuna siellä navetan takana. Oli kanssa tehty kaikki rautaa säästämättä...

Gary Grand

Tekijä varmaan tuon mun Ruman hitsailleen lähisukua.. :shitfan: Rautaa ei ollu säästelty.
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Kähmy545

Palataampa ihan alkuun, Ostin Docol R8 putkea melkoisen nipun ja tämän kaveriksi
tube notcher työkalun.
Kaveri otti vetovastuun rungon tekemisestä, kun hänellä oli kokemusta enemmän
näiden kanssa touhuamisesta.
Homma polkastiin käyntiin 2017 vuoden alussa.
Itse olin tuolloin työtön, joten lähdin tielle pyörimään apumiesanterokiksi.
Ihan alkutilaanteesta ei tullu kuvia otettua, oli sen verra ukko intoa pinkeenä.
Laitoin pari kuvaa tubenotcherista, on varmaan melko vieras laite usealle.
Ensimmäinen onnistunut kuva rungosta, jossa osa lattia putkista ja
paremmin saa käsityksen tekeleestä, kun se on irroitettu jigistä,
tässä vaiheessa runko käännettiin jigissä ylös alaisin hitsaaminsen
helpotukseksi, sekä samalla saatiin tarkistettua, että häkkyrä on symmetrinen.
Ai Mää vai?

Kähmy545

Lattiaputki hässäkkä takaisin jigiin kiinni ja pääkaari poikoilleen.
Välillä täytyi laskea tuettu peltikori paikoilleen, että sai otettua mittoja.
Koko ajan täytyi pitää mielessä, mitä kaikkea pitää mahtua kuskin lisäksi.
Ai Mää vai?

Kähmy545

Sillä välin, kun putkipeikko leikkasi ja liimasi putkia kehikkoon.
Itse keskityin peltikoriin liittyviin hommiin,
eli lasikuitumuottia väsäämään cowl / konekopasta. ( en osaa taivuttaa cowl sanaa ).
Muotti sen takia, kun tässä vaiheessa ei ollut tietoa, että joutuuko tuulilasin ja konepeiton
välisen alueen liittämään konepeittoon, no joutuuhan sen.
Peltikorista alkoi olla kaikki poistettava rälläköity, joten koppa piti tukea ulkopuolelta, ettei se
muuttanut muotoa peruuttamattomasti, jokseenkin moneen kertaan joutui sovittamaan.
Tavoitteena saada turvakehikko mahdollisimman lähelle koria.
Vaikka B-Body Mopari on kookas auto on kuskille jäävä tila yllättävän pieni.
Ai Mää vai?