Maalauskeskustelu

Aloittaja nuc-64, 08 helmikuu, 2020, 00:06

« edellinen - seuraava »

sössö

3m joku tuote myös ihan selkeesti kuivui.

palontie

Lainaus käyttäjältä: A.Naali - 09 syyskuu, 2021, 22:33Mun tarttis tohon talvivolvoon maalailla konepelti, kun edellinen on vetänyt kattopeltimaalilla telalla mustaksi.
Sopii nätisti valkoiseen autoon.(tai kai tuo tuo essonbaarissa voimaa lisää)

Mut mulla olis toinen pelti, joka on erivärinen, muuten hyvässä maalissa, mutta lakkavikaa on. Meniskö toi, että karhentaisi, vetäisi jonkun spraypakkelin jotta häviäisi noi kuopat lakkavikojen kohdilta, ja maali päälle?

Toinen vaihtoehto olis tehdä tuosta nykyisestä pellistä, mutta siinä maalinpaksuus ja sen röpelöt on melkoiset.

Joku akryyliväri mulla on jo ton auton värikoodilla ja kohtuullinen ruisku. En vaan ole ruiskulla maalannut kuin joskus kokeeksi.

Sinänsä pinnanlaatu/valumat ei ole ongelma, koska vesihionta ja myllytys on tuttua, mutta pohjat tarvis oppia tekemään.

Miten meidän foorumin tietäjät tekisi?

Jos ei ole kiire valmistumisessa, suosittelen tuota mun Kawan maalaria.. 😄
Eniten vituttaa kaikki.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: palontie - 10 syyskuu, 2021, 14:59Jos ei ole kiire valmistumisessa, suosittelen tuota mun Kawan maalaria.. 😄

Maalareille ei ikinä pidä sanoa ettei ole kire.. Mullakin kaverin Carina ootellut maalausta kolome vuotta...
Hullua kiinnostaa kaikki mikä pyörii.
Blazer K5 -78  Cheyenne + -85 Silveraato
Valiant -67
Dodge B150 -84 Daily driver
Vanhoja Tojoja,Fordeja + muuta tauhkaa.

Janne-Pekka

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 10 syyskuu, 2021, 20:31Maalareille ei ikinä pidä sanoa ettei ole kire.. Mullakin kaverin Carina ootellut maalausta kolome vuotta...
Omista puhumattakaan.
Valiant -67

Janne-Pekka

Hienosti osasin, rai rai.  :blackout:
Valiant -67

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Janne-Pekka - 10 syyskuu, 2021, 20:31Maalareille ei ikinä pidä sanoa ettei ole kire.. Mullakin kaverin Carina ootellut maalausta kolome vuotta...
Eikä näköjään konekuskeille.

Janne-Pekka

Nii ja mie oon se maalari.. 
Valiant -67

Pertti K

Kalu

Onko kenellekkään tuttu tavara? PPG DP40 märkää-märälle epoksi. Voiko sen päälle kitata ja koska?

palontie

Eniten vituttaa kaikki.

palontie

Tai pitäiskö sanoa,pitää kitata..
Eniten vituttaa kaikki.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 01 toukokuu, 2023, 20:17Onko kenellekkään tuttu tavara? PPG DP40 märkää-märälle epoksi. Voiko sen päälle kitata ja koska?
Ei oo tuttu. Siksi sanon, et varmasti kuivana ja hiottuna voi kitata. Olettaen, et puhut polyesterikitistä. Epoksikititkin poikkeaa maaleista niin paljon, et niitäkään en laittas ennen ku on kuiva varmasti.
En varmasti oo.

LPR

Lainaus käyttäjältä: palontie - 01 toukokuu, 2023, 20:24Tai pitäiskö sanoa,pitää kitata..
Onhan täällä Mikkelin kittaajiakin...  O0
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 02 toukokuu, 2023, 02:25Ei oo tuttu. Siksi sanon, et varmasti kuivana ja hiottuna voi kitata. Olettaen, et puhut polyesterikitistä. Epoksikititkin poikkeaa maaleista niin paljon, et niitäkään en laittas ennen ku on kuiva varmasti.
Joo, kyä näio. Sainkin jo myöntävän vastauksen.

Ja homman nimihän on se, et sillon joskus yli 10v sitten just sillä hetkellä tarjolla ei ollut kuin rosterin laserleikkausta. Teetin vaihdekepin osat jotka räin migillä kasaan, ja tuli siihen joku osa mustastaraudastakin.
Nyt kun siitä tarvis silotella rälläkän jäljet, niin hyllystä löytyy täys purkki polyesterikittiä, mikä ei kuulemma pysy rosterissa, sekä tuota epoksia mikä käy rosterille, mutta maalaus ohjeissa ei puhuta mitään tälläsistä erikoistapauksista.

Suihkitaan siis epoksit alle ja kittipakkelit päälle. Kaipa tuon kepukan vois jotenkin vaikeemminkin tehä, juuri nyt en keksi et miten...

palontie

Nyt kun ton XJ Jeepin lattiat uusin,niin mikä olisi hyvä maali lattian alapinnalle ennen massoja ym?
Eniten vituttaa kaikki.