Maalauskeskustelu

Aloittaja nuc-64, 08 helmikuu, 2020, 00:06

« edellinen - seuraava »

Kalu

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 05 heinäkuu, 2024, 16:33Likka maalas opeliskinsa ihan ite :)) .

Maalausten suojaaminen on kyllä aika viheliäistä puuhaa, kun se pitää tehdä hyvin.
On tossa aika vitullinen duuni ollu, kun nuo ovenvälit on pitäny ruiskuttaa valkoseks...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 05 heinäkuu, 2024, 23:15Maalausten suojaaminen on kyllä aika viheliäistä puuhaa, kun se pitää tehdä hyvin.
Kaikkee muuta teen noissa hommissa ihan mieluusti, mutta se suojaus ja teippailu, se tökkii vahvasti.
En varmasti oo.

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 05 heinäkuu, 2024, 23:19Kaikkee muuta teen noissa hommissa ihan mieluusti, mutta se suojaus ja teippailu, se tökkii vahvasti.

Noppee kilikoli narkkimalliin

Vanha matto lasille ja ovet kiinni, sivuikkunat alas ja väri niskaan biltsun parkkiksella

Maalipurkki lootan pahvin suikaleella on hyvä suojata kriittisimpiä kohtia

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 05 heinäkuu, 2024, 23:15Maalausten suojaaminen on kyllä aika viheliäistä puuhaa, kun se pitää tehdä hyvin.
On tossa aika vitullinen duuni ollu, kun nuo ovenvälit on pitäny ruiskuttaa valkoseks...
jaa, no mä luulin että oli ollut valkoinen auto alunperin.

miettinyt usein niitä lowrider yms maalausten teippailijoiden henkistä sietokykyä.. satoja metrejä pelkkiä koriste viivoja teippailevat eri paneeleihin jne. moneen kertaan. monelle värikerrokselle. ei saatana, siinä vaaditaan aika paljon tekijältä.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

NonSenCe

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 06 heinäkuu, 2024, 18:42Noppee kilikoli narkkimalliin

Vanha matto lasille ja ovet kiinni, sivuikkunat alas ja väri niskaan biltsun parkkiksella

Maalipurkki lootan pahvin suikaleella on hyvä suojata kriittisimpiä kohtia
miksi sivuikkunat alas? että saa sisätilatkin maalattua?

luulin että lasista olis helppoa saada kilikali maali pois ihan skrapalla..tai asetoni rätillä pyyhkäsemällä. mutta ne kromi, kumi ja muoviosat pitäis suojata teipillä. niiden putsaus asetonilla tms on vähän kinkkisempää välillä kun osa niistä imee itteensä sitä sävyä liian helposti.

motonetin lähellä olleella parkkipaikalla kyllä nähnyt auton/sierran maalattavan mustaksi kilikalilla noin tunnissa. kolme tyyppii siinä hääräs, oli sitä halvinta vihreetä pressua ja ilmastointiteippiä ikkunoiden ja kumien suojaksi. leikkailivat sen paremmin sopivaksi paikallaan. yläreunasta teipillä ja mattopuukolla sivusta ja alaosasta sopivammaksi ja jeesusteipillä kii. kun toinen kylki oli maalattu niin siirsivät sen toiselle puolelle vaan. takaluukun maalas yks, konepellin toinen, kolmas veti kylkeä mustaksi.

youtubessa näin joskus kun joku "uuden asvaltin" värinen tyyppi (hänen puhumaa kieltä en ymmärtänyt joten epäilen että on jostain saharan eteläpuolelta) se "suojasi" ikkunat ja tiivisteet jollain partavaahdolla tai muulla sellasella siksi ajaksi kun maalasi autoa. ovien väliinkin se sitä sumutti. kun spray kuivunut niin sitten huuhteli kuravedellä ne vaahdot pois. joku valko punanen taksi siitä tuli. ovet punaseksi ja muu auto valkonen. (joku nissan datsun laureli tms isompi kantti japsi se tais olla)

joku saharan alueella tyypillisempi värityksen omaava tyyppi suttasi lasit ja tiivisteet nestesaippuan tai öljyn tyyppisellä aineella ennen maalausta ja sitten lopuksi pesi painepesurilla sen pois. (hiace muuttui ruskeesta valkoiseksi. siis ruskeen värisestä.. ei ruosteen värisestä)

suorassa auringossa maalailivat molemmat että takuulla maali kuivui samantien.
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: NonSenCe - 06 heinäkuu, 2024, 19:30miksi sivuikkunat alas? että saa sisätilatkin maalattua?

luulin että lasista olis helppoa saada kilikali maali pois ihan skrapalla..tai asetoni rätillä pyyhkäsemällä. mutta ne kromi, kumi ja muoviosat pitäis suojata teipillä. niiden putsaus asetonilla tms on vähän kinkkisempää välillä kun osa niistä imee itteensä sitä sävyä liian helposti.

motonetin lähellä olleella parkkipaikalla kyllä nähnyt auton/sierran maalattavan mustaksi kilikalilla noin tunnissa. kolme tyyppii siinä hääräs, oli sitä halvinta vihreetä pressua ja ilmastointiteippiä ikkunoiden ja kumien suojaksi. leikkailivat sen paremmin sopivaksi paikallaan. yläreunasta teipillä ja mattopuukolla sivusta ja alaosasta sopivammaksi ja jeesusteipillä kii. kun toinen kylki oli maalattu niin siirsivät sen toiselle puolelle vaan. takaluukun maalas yks, konepellin toinen, kolmas veti kylkeä mustaksi.

youtubessa näin joskus kun joku "uuden asvaltin" värinen tyyppi (hänen puhumaa kieltä en ymmärtänyt joten epäilen että on jostain saharan eteläpuolelta) se "suojasi" ikkunat ja tiivisteet jollain partavaahdolla tai muulla sellasella siksi ajaksi kun maalasi autoa. ovien väliinkin se sitä sumutti. kun spray kuivunut niin sitten huuhteli kuravedellä ne vaahdot pois. joku valko punanen taksi siitä tuli. ovet punaseksi ja muu auto valkonen. (joku nissan datsun laureli tms isompi kantti japsi se tais olla)

joku saharan alueella tyypillisempi värityksen omaava tyyppi suttasi lasit ja tiivisteet nestesaippuan tai öljyn tyyppisellä aineella ennen maalausta ja sitten lopuksi pesi painepesurilla sen pois. (hiace muuttui ruskeesta valkoiseksi. siis ruskeen värisestä.. ei ruosteen värisestä)

suorassa auringossa maalailivat molemmat että takuulla maali kuivui samantien.


Kiireestä kertoo, et apukuski vaihto kilvet samalla ku toinen veti uuden värin päälle

Seuraavan kerran näin samasen hiacen Irwinin poing poing poing levyn jeepin inspiroimissa väreissä

aric-z


Kustom STW

Äsken maalasin aluvanteet karhennuksen jälkeen happopohjamaalilla (MASTON ETCH 1K PRIMER) ja sit ihan Make mattamustalla. Make maalista tiijä mut toi happis 1K on kyl hyvä tuote.