Nettikoneesta yms bongattua

Aloittaja Poweri, 07 helmikuu, 2024, 18:24

« edellinen - seuraava »

LPR

Siistissä kunnossa, mutta en ymmärrä vanhojen Valmettien hintatasoa. Toki kannattaa pyytää, kun kansa maksaa, mutta itse en maksaisi yli 40-vuotiaasta takapotkutraktorista 16000 euroa, eikä ole edes alv vähennyskelpoinen.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: LPR - 01 heinäkuu, 2024, 21:14Siistissä kunnossa, mutta en ymmärrä vanhojen Valmettien hintatasoa. Toki kannattaa pyytää, kun kansa maksaa, mutta itse en maksaisi yli 40-vuotiaasta takapotkutraktorista 16000 euroa, eikä ole edes alv vähennyskelpoinen.
6k€ olis aika sopiva hinta vaikka noinkin siistiksi on meikattu.
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

LPR

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 01 heinäkuu, 2024, 21:156k€ olis aika sopiva hinta vaikka noinkin siistiksi on meikattu.
Sillä hintaa sais Leylandin tai Natikan, Valumöntin hinta kerrotaan piillä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Toyopet

Jospa tuo valmetti on semmoinen tilinpäätös ostos, sille ei varsinaisesti ole ollut käyttöä mutta saatu poistoja aikaiseksi...

Olematon vuosittainen ajomääräkin.

Mutta 605 ja takaveto, se on isoraaminen traktori pienemmän sarjan moottorilla.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 01 heinäkuu, 2024, 22:00Jospa tuo valmetti on semmoinen tilinpäätös ostos, sille ei varsinaisesti ole ollut käyttöä mutta saatu poistoja aikaiseksi...

Olematon vuosittainen ajomääräkin.

Mutta 605 ja takaveto, se on isoraaminen traktori pienemmän sarjan moottorilla.
Traktoreiden hintatasoa olen seuraillut välillä, niin Valmetit on aivan käsittäämättömissä hinnoissa. Taannoin oli siisti, mutta ei mikään erityinen 355 nelikko kuormaimella jostain kasarin-ysärin vaihteesta. Hintapyyntö oli jotain karvan yli 30000 e ja meni heti kaupaksi. Huutokaupoissa on nuo pikkuvalmerit nousseet järestään yli 20000 e, jos on nelikko ja tatapotkutkin pitkälti toiselle kympille, vaikka on jo ilmoituksessa kerrottu olevan remonttia edessä ja kuvista näkee, että on ollut huonolla pidolla. Kaveri peri ukiltaan pari tuhatta tuntia ajetun 600:n jostain vuosituhannen vaihteesta, eli se hengetön vapari kolmepyttyinen, joka perustuu edelleen perusrakenteeltaan -02 sarjaan. Oli joku arvioinut liki 40000 e koneeksi. Sitä arviota ei kyllä oltu merkattu perukirjaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Poweri

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 01 heinäkuu, 2024, 21:156k€ olis aika sopiva hinta vaikka noinkin siistiksi on meikattu.
"Pesty ja vahattu vuosittain" sanoo ilmo  :o . En muista millon olen vahannu edes autoa, ehkä 10v sitten osittain jostain kohtaa.

Takapotkuun en ehkä jaksais sekaantua ollenkaan vaikka on niille varmasti paikkansa.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

Poweri

Nyt olis vihdoin tarjolla kumipyöräkone, vikainen liippari viidellä tonnilla...




https://www.facebook.com/marketplace/item/483994874183794/


Kuljetus kotipihaan maksais vaan saman verran kuin kone, eikä ole peukkua.

Monta vuotta meni ennenkuin tuli edes tää yksi myyntiin.
Ilo ilman Dieseliä on teeskentelyä!

palontie

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 heinäkuu, 2024, 00:18Traktoreiden hintatasoa olen seuraillut välillä, niin Valmetit on aivan käsittäämättömissä hinnoissa. Taannoin oli siisti, mutta ei mikään erityinen 355 nelikko kuormaimella jostain kasarin-ysärin vaihteesta. Hintapyyntö oli jotain karvan yli 30000 e ja meni heti kaupaksi. Huutokaupoissa on nuo pikkuvalmerit nousseet järestään yli 20000 e, jos on nelikko ja tatapotkutkin pitkälti toiselle kympille, vaikka on jo ilmoituksessa kerrottu olevan remonttia edessä ja kuvista näkee, että on ollut huonolla pidolla. Kaveri peri ukiltaan pari tuhatta tuntia ajetun 600:n jostain vuosituhannen vaihteesta, eli se hengetön vapari kolmepyttyinen, joka perustuu edelleen perusrakenteeltaan -02 sarjaan. Oli joku arvioinut liki 40000 e koneeksi. Sitä arviota ei kyllä oltu merkattu perukirjaan.

Onko noi Valmetit ylivertaisia muihin merkkeihin nähden joka selittää hintaa?Haulikoissa on on lähes sama homma,eli Valmetit maksaa monesti aika paljon muihin verrattuna,eikä niissä mitään ole mikä selittäis hinnan.En esim ymmärrä 412 hintaa,ihan perus ase joka lisäksi on aika kolhon näköinen.
Eniten vituttaa kaikki.

LPR

Lainaus käyttäjältä: palontie - 02 heinäkuu, 2024, 03:50Onko noi Valmetit ylivertaisia muihin merkkeihin nähden joka selittää hintaa?Haulikoissa on on lähes sama homma,eli Valmetit maksaa monesti aika paljon muihin verrattuna,eikä niissä mitään ole mikä selittäis hinnan.En esim ymmärrä 412 hintaa,ihan perus ase joka lisäksi on aika kolhon näköinen.
Koskee vain Suomen hinnoittelua, ulkomailla ovat valtamerkkejä halvempia. Syykin on selvä, pikkumerkki, minhin varaosien saanti on vaikeaa. Valmettiinhan ei saa osia merkkiliikkeestä, kun ikää alkaa olla yli 10-15 v. Etenkään ohjaamon tai voimansiirron, ym. osia ei saa. Linnavuorelaisiin moottoreihin saa paremmin. Ja tarvikeosia ei pikkumerkkiin valmisteta. Uusia varaosia ei tehdä, kun loppuvat valistajan varastosta, näin oli jo ennen Agcoa ja varsinkaan Agcoa ei kiinnosta ennen heidän aikaa valmistettujen osat. Suomessa pärjätään vielä purkuosilla tai harrastelijoiden virityksillä. Harrastajat on teettäneet jotain voimansiirron osia piensarjoina. Baltiassa Valmetit/Valtrat on merkittävästi Suomea halvempia, niinpä vaikkapa Latviasta tuleekin paljon käytettyjä Suomeen. Suomessa hintaa pitäää korkeslla jonkinlainen kultti tai uskonto Suolahden meltorautaa kohtaan.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: LPR - 02 heinäkuu, 2024, 05:22Uusia varaosia ei tehdä, kun loppuvat valistajan varastosta, näin oli jo ennen Agcoa ja varsinkaan Agcoa ei kiinnosta ennen heidän aikaa valmistettujen osat.
Tämä ei pidä paikkaansa siltä osin, että ennen agcoa sai Suolahdesta kaikkiin valmistettuihin malleihin lähes kaikkea. Kun omistus siirtyi amerikkaan, niin tuli varastoihinkin tiukka talous eli se on vaan hukkarahaa, mikä seisoo varaosissa varastossa kiinni.
Kaikkien silloin mallistosta pudonneiden mallien varaosat heitettiin pihalle. Ne oli siellä lavoilla jonkun aikaa saatesanoilla, että "ei saa koskea, menee romutukseen  ;) " ilman vartiointia.
Papparainen harmitteli, ettei tullut kerättyä silloin niitä talteen mutta nos-osaa kyllä päätyi erinäisten henkilöiden varastoihin...

Mutta on niiden hinnat kyllä ihan hyvät nyt, melkein kannattaisi omakin myydä ja ostaa uusi kiinalainen etukuormaajalla tilalle ja saattaisi jopa jäädä rahaa.
Meillä on tässä tehtaan kupeessa pieni painolasti, kun puolet suvusta ja naapureista oli traktoritehtaalla töissä, niin sanomista siitä olisi tullut, jos jotain muuta olisi hommannut. Nyt on enää muutama tältäkin kylältä, niin ei semmoista painetta.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

LPR

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 02 heinäkuu, 2024, 09:11Tämä ei pidä paikkaansa siltä osin, että ennen agcoa sai Suolahdesta kaikkiin valmistettuihin malleihin lähes kaikkea. Kun omistus siirtyi amerikkaan, niin tuli varastoihinkin tiukka talous eli se on vaan hukkarahaa, mikä seisoo varaosissa varastossa kiinni.
Kaikkien silloin mallistosta pudonneiden mallien varaosat heitettiin pihalle. Ne oli siellä lavoilla jonkun aikaa saatesanoilla, että "ei saa koskea, menee romutukseen  ;) " ilman vartiointia.
Papparainen harmitteli, ettei tullut kerättyä silloin niitä talteen mutta nos-osaa kyllä päätyi erinäisten henkilöiden varastoihin...

Mutta on niiden hinnat kyllä ihan hyvät nyt, melkein kannattaisi omakin myydä ja ostaa uusi kiinalainen etukuormaajalla tilalle ja saattaisi jopa jäädä rahaa.
Meillä on tässä tehtaan kupeessa pieni painolasti, kun puolet suvusta ja naapureista oli traktoritehtaalla töissä, niin sanomista siitä olisi tullut, jos jotain muuta olisi hommannut. Nyt on enää muutama tältäkin kylältä, niin ei semmoista painetta.

Juu, varmasti suurin osa on Acgon syytä. Mutta ainakin ohjaamon osat oli kyllä jo aiemminkin vähän kiven alla. Vaikka -05 sarjaanhan oli kasattu niitä Volvon osia, mitä oli Ruotsissa sattunut jouten olemaan. Yhteenkin lämppärin säätimiä metsästin muinoin, kun ei varaosana saanut. Sitten joku tiesi kertoa, että ne on 142/144 Volvosta, niin osasi käytettyjä oikeasta paikkaa kysellä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

rb

Maalaiskylässä minäkään en ole voinut välttyä noilta keskusteluilta.
Ja kyl se kovin selväksi on tullut, että Valmet on Valmet ja muut on sitten jotain muuta..

Smirkelimies

Lainaus käyttäjältä: rb - 02 heinäkuu, 2024, 11:14Maalaiskylässä minäkään en ole voinut välttyä noilta keskusteluilta.
Ja kyl se kovin selväksi on tullut, että Valmet on Valmet ja muut on sitten jotain muuta..

Masinistit- palstalla jos joku erehtyy tiedustelemaan esim. Mikä on hyvä traktori mökkitien auraukseen, seuraa viikkokausien väittely missä selvästi erottuu mm. Ford/Fordson-Valmet merkkifanaatikko -rintamat. Ja periks ei anneta tuumaakaan  ;D  Sivujuonteena intetään näköjään paljo takaveto vai neliveto -aiheesta.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: rb - 02 heinäkuu, 2024, 11:14Maalaiskylässä minäkään en ole voinut välttyä noilta keskusteluilta.
Ja kyl se kovin selväksi on tullut, että Valmet on Valmet ja muut on sitten jotain muuta..
Lainaus käyttäjältä: Smirkelimies - 02 heinäkuu, 2024, 11:21Masinistit- palstalla jos joku erehtyy tiedustelemaan esim. Mikä on hyvä traktori mökkitien auraukseen, seuraa viikkokausien väittely missä selvästi erottuu mm. Ford/Fordson-Valmet merkkifanaatikko -rintamat. Ja periks ei anneta tuumaakaan  ;D  Sivujuonteena intetään näköjään paljo takaveto vai neliveto -aiheesta.
Onneks on Taavetti..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Gary Grand

Aiheutti kyllä jonkun verran mutinaa kun äijä osti kylän suurimman traktorin -83..

Belkku ei meinannu nauttia kaikkien suosiota..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement