V8 Volvo

Aloittaja 1purehell, 13 huhtikuu, 2024, 18:39

« edellinen - seuraava »

1purehell

Lainaus käyttäjältä: bukero - 13 maaliskuu, 2025, 20:57nyt menee seuraukseen tämä savotta.
ysärillä tuli -82 242 muokattua pitkälti samoin tavoittein...
toki vino turbo B23/2.8cc/16V
kansi. ehkä eka suomessa.
olikohan-92.
 noista takapyörän aukoista sen verran että ei oikein 245/60-15 sliksit mahtuneet jousituksen liikkeen(siis sivuliikkeen) myötä koteloihin ennenkuin tunkilla raakasti levitti kotelot takapäästä ja muutti panhardin watt-malliseksi.
se banjohan liikkuu sivuttain reilusti kun jouset niiaa.

On toki mahdollista, että tuossakin voi ahdasta tulla. Sitten pitää kans alkaa askartelemaan wattsia.  :panic:

Oliko sun Volvo sellainen tumman sininen? Ehkä jotain raitaa kyljessä?
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

bukero

silloin aikoinaan yläosiltaan musta,tummansinisellä alaosalla.
myöhemmin alaosa oli professionalmotorsin keltainen.

1purehell

Lainaus käyttäjältä: bukero - 13 maaliskuu, 2025, 23:26silloin aikoinaan yläosiltaan musta,tummansinisellä alaosalla.
myöhemmin alaosa oli professionalmotorsin keltainen.

Mulla on siitä varmaan kuva.  ;D Vaasassa otettu. Sun auto on yksi syy, miksi Volvot alkoi aikanaan kiinnostamaan. Ympyrä sulkeutuu.  :+1:

1purehell

Mä en tykkää tästä höyläämisestä.  >:(  Ei siihen paljon kittiä tule, mutta sen verran on heittoa, että aika kattava kerros sitä pitää levittää koko kyljen matkalle.

Jarrulevyt taakse on tullissa.  :+1:

1purehell

En ole juuri muuta ehtinyt tehdä, kuin hinkata takakylkeä muotoonsa, mutta sain viime viikolla nämä.

240 Volvon ainoa huono ominaisuushan on sulakerasia, missä on posliinisulakkeet. Hapettuessaan yksi helvetinmoinen riesa.

Näihin saa valmiita sulakerasioita lattasulakkeille, mutta hinta on 150-200€. Ihan liikaa mulle.
https://www.fcpeuro.com/products/volvo-fuse-box-upgrade-kit-skandix-1071314
https://www.wagonmeister.com/volvo-240-replacement-fuse-panel

Oulun palametalli leikkasi mulle osan. Kanttasin sen tän näköisiksi:

Aliexpressistä viidellä eurolla sulakepesiä ja tadaa. Kokonaiskustannukset jäi reiluun 20€:oon.
Kanttikone ei ollu ihan paras mahdollinen, mutta toimii tuo noinkin. Hiukan pitää sovittaa sivupahvin alle, mutta sama ongelma/ominaisuus on noissa kalliissakin sulakerasioissa.