Hammastanko rikkikö

Aloittaja Jarkki, 16 toukokuu, 2024, 17:08

« edellinen - seuraava »

Jarkki

Vaihdoin uuden tehostajan pumpun kun ei saanut paikallaan enää rattia kääntymään, eikä ajossakaan tuntunut toimivan kovin hyvin, haki tietä koko ajan ja se vähä mitä tuntuu toimivan niin oikealle kääntyy hieman paremmin. Tämä siis vanhalla ja nyt uudella pumpulla myös. Ei kai tuossa enää oikein muuta voi olla kuin tuo hammastanko sökö? Vai mitä veikkaa raati. Kyseessä siis 84 vuoden vette.

Jarkki

Tuossa nappasin hammastangon irti ja sen verran vilkasin että ainakin toisen suojakumin sisällä oli aika paljon öljyä. Us partsilla olis gatesin korjaussarjaa myynnissä joten lähdetään sillä liikkeelle.

Jarkki

Tänään ja eilen jouti työkiireiltä keskittymään hammastankoon. Sisältä todella likainen ja pari pinionin teflonrengasta katki ja männässä oleva o rengas oli vuotanut koska suojakumin sisällä oli öljyä.

Kunnon pesu ja putsaus ja kaikki näytti olevan muuten ehjää paitsi nuo edellä mainitut. Uusilla tiivisteillä kasaan ja nyt toimii todella hyvin, vika oli koko ajan hammastangossa eli pumppu tuli vaihdettua turhaan mutta onpahan nyt uusittu sekin.


Mitään erikoistyökaluja ei tarvita eli pystyy tekemään ihan perustyökaluilla. Ainut missä olis ollut oikeasta työkalusta hyötyä niin uusien teflonrenkaiden painaminen takasin kasaan kun ne väkisin venyy asennettaessa ja pinionia ei saa paikalleen, mutta klemmareista ja limutölkistä leikatulla pannalla siitäkin selvittiin.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jarkki - 30 toukokuu, 2024, 19:40Mitään erikoistyökaluja ei tarvita eli pystyy tekemään ihan perustyökaluilla. Ainut missä olis ollut oikeasta työkalusta hyötyä niin uusien teflonrenkaiden painaminen takasin kasaan kun ne väkisin venyy asennettaessa ja pinionia ei saa paikalleen, mutta klemmareista ja limutölkistä leikatulla pannalla siitäkin selvittiin.
Kerran vanhan Saabin tehostettua tankoa korjatessa ongelma olikin sen avaus. Kun ne ohjauspainevenan renkaat oli syöny itelleen urat runkoon, niin jokainen oli kun piilotettu lukkorengas. Aika homma oli pujotella sinne väliin rakotulkin liuskoja kolme, et sai ne vapautumaan. Holkittaahan se piti. Iso homma, mut sillon niitä ei saanu mistään ehjiä. Kun sillon oli kovin harvassa saappaassa tehostettu.
En varmasti oo.

Jarkki

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 31 toukokuu, 2024, 02:01Kerran vanhan Saabin tehostettua tankoa korjatessa ongelma olikin sen avaus. Kun ne ohjauspainevenan renkaat oli syöny itelleen urat runkoon, niin jokainen oli kun piilotettu lukkorengas. Aika homma oli pujotella sinne väliin rakotulkin liuskoja kolme, et sai ne vapautumaan. Holkittaahan se piti. Iso homma, mut sillon niitä ei saanu mistään ehjiä. Kun sillon oli kovin harvassa saappaassa tehostettu.

Pieni pelko oli itselläkin kun yritin sitä koputella ulos että jotain isommin sieltä rikki koska ei meinannut millään irrota. Mutta sieltä se irtos kun kovemmin kopisteli.