TH 700 ei liikuta autoa.

Aloittaja Jarona, 18 kesäkuu, 2024, 20:09

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 17 heinäkuu, 2024, 22:13Precision Transmissionin Richard kertoi videolla että se O-rengas kun on kulahtanut niin lukko ei mene päälle.
Eli se pitää paineen vuorotellen kummallakin puolella? :thinking:
Täytyypi sanoa, että olen myös hieman ihmetellyt tuota mudracerin sanomaa... Siitä kun on ollut useemmankin kerran puhetta.
Se ei kuulosta mitenkään loogiselta, että käynnistäessä ilman öölipainetta turbaani olis "lukossa". Varsinkaan, kun input shaftin vastakappale irrallaan olevassa turbaanissa liikkuu ihan kevyesti. Senhän pitäs olla jumissa, jos lukko on aina päällä, tai ainakin pyörittää jotain muuta mukana. Koko turbaania siis.
Nyt kun ei ole yhtään seiskasatasen turbaania käsillä, niin pitää vaan tyytyä ihmettelmään muistikuvien perusteella. Toisaalta osa lukemastani taas tukee tuota "avataan paineella" osuutta. Pitäs tutkia paremmin...
En varmasti oo.

Mudracer

Siellä on kaksi O-rengasta, siinä aleksissä ja sittren turbiinin sisällä isompi. Sisäänmenoakselia pitkin menee lukon päältä pois pitävä paine, vaikea seliseli mutta noista kuvista näkee homman.
Lainaus käyttäjältä: Jussi - 18 heinäkuu, 2024, 00:30Se ei kuulosta mitenkään loogiselta, että käynnistäessä ilman öölipainetta turbaani olis "lukossa".

Se lukkolevy heiluu siellä välissä ku mullun mulukku juu sii. Ei siellä ole mitään jousivoimaa jotenka ilman painetta lukko ei voi olla päällä. Jo startatessa turbiiniin menee ööliä sisäänmenoakselia pitkin lukon poispitopuolelle.
Tossa öölinpaine siirtyy toiselle puolelle ja lukko on kiinni.
X

Jarona

Samat kuvat ne on minullakin käytössä, niistä ei vain tarkkaan näy kuinka öljy akselin ja lukkolevyn välissä kulkee ja miten O-renkaat paineet eroittaa, niitä kun kerran kaksi on.
Mulla ny kun Chevy vielä trallien päällä niin kai se pitää puottaa laatikko alas ja tarkistaa aksilan O-renkaan kunto.
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 18 heinäkuu, 2024, 09:25Se lukkolevy heiluu siellä välissä ku mullun mulukku juu sii. Ei siellä ole mitään jousivoimaa jotenka ilman painetta lukko ei voi olla päällä. Jo startatessa turbiiniin menee ööliä sisäänmenoakselia pitkin lukon poispitopuolelle. Tossa öölinpaine siirtyy toiselle puolelle ja lukko on kiinni.
Okke, kuva selvitti aika hyvin.
En varmasti oo.

Jarona

Palataampa taas asiaan, eihän ole mahdollista että turbiini olisi liian etäällä laatikosta että pumppu kyllä pyörii mutta akselin päässä oleva O-rengas  ei olisi kohillaan tiivistämässä lukkoa?
Toinen, eihän uudemman mallisen 4l60E turbiini passaa vanhaan 700 laatikkoon koska niissä erinlainen inputshaft ja tiivistys?
Chevrolet C10 Silverado -87
Subaru SVX -95 -96 -92
GMC Suburban -96
Kolmosnuhuvi -61
Chevy G20 vanin raato

Mudracer

Ei ole mahdollista ja uudemman plootan jossa irtokaaveli turbaani ei sovi millään ilveellä 700toosan ja koneen väliin.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jarona - 20 heinäkuu, 2024, 00:33Palataampa taas asiaan, eihän ole mahdollista että turbiini olisi liian etäällä laatikosta että pumppu kyllä pyörii mutta akselin päässä oleva O-rengas  ei olisi kohillaan tiivistämässä lukkoa?
Toinen, eihän uudemman mallisen 4l60E turbiini passaa vanhaan 700 laatikkoon koska niissä erinlainen inputshaft ja tiivistys?
Kiinteäkoppainen 4L60 ja TH700 on sama loota.
Vanhempi TH700 27-spline turbaani ei mene uudemman 30-poorisen tilalle ja toisinpäin ei toimi ollenkaan..
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

Kiinteäkoppanen 4L60E jakaa saman 30boorisen limpun ku 700 toosa.
X

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 22 heinäkuu, 2024, 16:34Kiinteäkoppanen 4L60E jakaa saman 30boorisen limpun ku 700 toosa.
Jep.
Millos tuo pooritus vaihtu? -80-luvulla?
Mulla on nimittäin yks kasari th700 nelikkoloota..

On mulla se sun tekemä tattikin, mutta tietenkin 30-poorisena. :rotfl:
Garageless Grand Monkey
Godfater from basement

Mudracer

X

stana

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 22 heinäkuu, 2024, 18:58Jep.
Millos tuo pooritus vaihtu? -80-luvulla?
Mulla on nimittäin yks kasari th700 nelikkoloota..

On mulla se sun tekemä tattikin, mutta tietenkin 30-poorisena. :rotfl:
Mulla on se turbaani mikä tuli sulta laatikon mukana minkä joskus noudin. Turbaani ei käynyt laatikkoon, onneksi vanha mikä oli orkkis laatikossa kävi. Että liekö tuohon vanhempaan malliin.