Tämän vuosituhannen LS moottorit

Aloittaja rb, 14 helmikuu, 2020, 11:55

« edellinen - seuraava »

Mudracer

Onkos mitään nokkia tyrkyllä? 0.50 ja ~220° huituvilla tarttis olla.
X

Mudracer

Tilasin "stage 2" nenuttimen ja kun löyty vanhalta kiintolevyltä toimiva dyno2003 niin pitihän tää "dynottaa".
Kansien virtaustiedot löyty hotrot makasiinista, vakiona tässä 1999 LS1 patissa pitäis olla"vain" se 320luupäätä.
X

Mudracer

Kaveri hommas tollasen red hot nokan lq4 stroukkiin ja kysy että mitä mahtaa tulla tehua.
https://briantooleyracing.com/btr-red-hot-camshaft.html

No perkele ei voi "dynottaa" kun salailevat nokan tietoja, ihme saatanan touhua?
X

Keme

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 31 tammikuu, 2025, 09:50No perkele ei voi "dynottaa" kun salailevat nokan tietoja, ihme saatanan touhua?
Vaikuttaa yleistyneen toi ilmoitustapa täs lähiaikoina.

Mudracer

Missä hylsyssä on sama öölifilsu ku lässyssä? Siis se tuumanen 13/16, löytyykö mätänetistä?
X

Gary Grand

Tuon uusimman hankinnan kanssa pääsee soveltamaan.
Kolmosen kanki on antanut periksi ja pyörivä alasilmukka on tökännyt kangen jämän öljykanavaan.



Näkymä lohkon ulkopuolella.





Ja sisältä



;D

Ajatuksena olisi laittaa tuo orkkis pääkanava tulppaukseen etupäästä ja vetää ulkopuolinen linja suodattimella.

Vähän vastaavaa tekevät noille circle track käytössä kun ottavat oman pumpun pois käytöstä ja tekevät kuivasumppu-ratkaisun..
Johtavat siis ulkoiselta pumpulta paineen lohkon takakanavaan.



Orkkis öljynkiertohan on pääkanavassa tukittu "barbel"illa öljynsuodattimen meno ja paluulinjojen välistä.



Pääkanavan tulppaus koneen etupäässä ja siellä olevaan ulkoisen tulpan tilalle linja ulos/suodattimelle ja paluu vaikka orkkis suodattimen ulosmenokierteeseen, tai ehkä mieluummin takakanavassa olevalle tulpalle kumpi vain helpommalta vaikuttaa.
Orkkis barbel-ratkaisu todennäköisesti vuotaisi tuolla järjestelyllä, mutta sinnekin voi laittaa kunnollisen tulpan kanavaan.

Tähän tyyliin..



Tuo barbelihan on yksi heikko paikka koneessa.
Muovinen rimpula joka vuotaa.. >:(
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 helmikuu, 2025, 19:42Tuon uusimman hankinnan kanssa pääsee soveltamaan.
Kolmosen kanki on antanut periksi ja pyörivä alasilmukka on tökännyt kangen jämän öljykanavaan.



Näkymä lohkon ulkopuolella.





Ja sisältä



;D

Ajatuksena olisi laittaa tuo orkkis pääkanava tulppaukseen etupäästä ja vetää ulkopuolinen linja suodattimella.

Vähän vastaavaa tekevät noille circle track käytössä kun ottavat oman pumpun pois käytöstä ja tekevät kuivasumppu-ratkaisun..
Johtavat siis ulkoiselta pumpulta paineen lohkon takakanavaan.



Orkkis öljynkiertohan on pääkanavassa tukittu "barbel"illa öljynsuodattimen meno ja paluulinjojen välistä.



Pääkanavan tulppaus koneen etupäässä ja siellä olevaan ulkoisen tulpan tilalle linja ulos/suodattimelle ja paluu vaikka orkkis suodattimen ulosmenokierteeseen, tai ehkä mieluummin takakanavassa olevalle tulpalle kumpi vain helpommalta vaikuttaa.
Orkkis barbel-ratkaisu todennäköisesti vuotaisi tuolla järjestelyllä, mutta sinnekin voi laittaa kunnollisen tulpan kanavaan.

Tähän tyyliin..



Tuo barbelihan on yksi heikko paikka koneessa.
Muovinen rimpula joka vuotaa.. >:(

Mut kuka sen on todennut että se vuotaa ja miten  :thinking:
Vähän luulen et internet virittäjillä o taas ollu pakko keksiä pyörää uuestaan ni tottakai tonnekin on "hieno billet käikäle" pitäny keksiä "korjaaman" "ongelman" mitä ei ole.

Kun ei kyllä oo mitää laakerivammoja ollu ikinä sen takia et ois paskaa kiertäny siellä seassa.

Stige

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 06 helmikuu, 2025, 19:20Missä hylsyssä on sama öölifilsu ku lässyssä? Siis se tuumanen 13/16, löytyykö mätänetistä?

Löytyy.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Stige - 10 helmikuu, 2025, 20:54Mut kuka sen on todennut että se vuotaa ja miten  :thinking:
Vähän luulen et internet virittäjillä o taas ollu pakko keksiä pyörää uuestaan ni tottakai tonnekin on "hieno billet käikäle" pitäny keksiä "korjaaman" "ongelman" mitä ei ole.

Kun ei kyllä oo mitää laakerivammoja ollu ikinä sen takia et ois paskaa kiertäny siellä seassa.
Aika surkean näköinen oli se "luu" tuossa mun ekassa LQ4:ssa.. :shitfan: Taipunut ja ihan musta toiselta puolelta tuosta suodatinkanavien välistä.
Jos se ei vuotanut suht paljon, niin ihmettelen. :))
Eipä siinäkään muissa laakereissa ollut sanomista kuin nokan..

Tää kone muuten olikin ihan hiton siisti sisältä.. :oushit:
Siis puhtain näkemäni.
Ei öljypaskakittiä oikeastaan missään muualla kuin toisessa venakopassa.. :P Ja siinä näkyikin valukello kertovan että 2/05 valettu koppa, muu kone on 11/02 valumerkinnöillä. :))
Eri koneesta siis..
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

1purehell

Onko kenelläkään matalaa imusarjaa katedraalikansiin hintaluokassa alle 400€? Kiinalainenkin käy.
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Stige - 10 helmikuu, 2025, 20:54Mut kuka sen on todennut että se vuotaa ja miten  :thinking:
Vähän luulen et internet virittäjillä o taas ollu pakko keksiä pyörää uuestaan ni tottakai tonnekin on "hieno billet käikäle" pitäny keksiä "korjaaman" "ongelman" mitä ei ole.

Kun ei kyllä oo mitää laakerivammoja ollu ikinä sen takia et ois paskaa kiertäny siellä seassa.
tai että billetosa korjaisi vuodon, tiivistyshän on sama?

Jos öljyfilsu menee tukkoon, onko ton ideakin vuotaa jotta kone ei hajoa?

Stige

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 10 helmikuu, 2025, 21:01Aika surkean näköinen oli se "luu" tuossa mun ekassa LQ4:ssa.. :shitfan: Taipunut ja ihan musta toiselta puolelta tuosta suodatinkanavien välistä.
Jos se ei vuotanut suht paljon, niin ihmettelen. :))
Eipä siinäkään muissa laakereissa ollut sanomista kuin nokan..

Tää kone muuten olikin ihan hiton siisti sisältä.. :oushit:
Siis puhtain näkemäni.
Ei öljypaskakittiä oikeastaan missään muualla kuin toisessa venakopassa.. :P Ja siinä näkyikin valukello kertovan että 2/05 valettu koppa, muu kone on 11/02 valumerkinnöillä. :))
Eri koneesta siis..

Siis joo kyllä se on se tasan ainut osa minkä oon uuden laittanu joka moottoriin, mut en usko et siitä parempi tulee vaihtamalla sinne joku billet kalikka O renkaalla.

Eli ulkone suodatin ja yks "uus" veivi/mäntä (joko tuut hakemaan) sinne ni rokrok.
Se suodatinsarjaki varmaa joutais mikä mulla on ollu omassani joskus mistä menis kans veivi ton kanavan läpi.

Lainaus käyttäjältä: sössö - 10 helmikuu, 2025, 21:34tai että billetosa korjaisi vuodon, tiivistyshän on sama?

Jos öljyfilsu menee tukkoon, onko ton ideakin vuotaa jotta kone ei hajoa?

Toi orggis tiivistyy O renkaalla ulospäin ja tommoselta "haitoilla"/"huulilla" tai mikskä noita nyt vois kutsua tuolta kanavien välistä.
Viisat on päättäneet että alumiinikikkare missä O renkaita joka välissä olis parempi, tiedä tuota sit. Vahva arvaus että hyöty tasan nolla.

sössö

ilmeisesti siellä joku muukin bypass on öljylle jos nyt oikein luin, siihenkin myydään billet tulppaa O0

ei tosta orggistapista kyllä mee kovin iso osa kokonaisvirtauksesta läpi. Kylmäkäynnistyksessäkin pakkasella voisi olettaa että hetken menee kaikki varmaan sen toisenkin bypassin läpi kun ei suodatin vedä.

Amerikkalaiset jauho että 250ym partikkelit menis ohi, mutta virtausalaa voi laskea 0.25mm ympäri "tapin", ei kuulosta isolta määrältä öljyä mitä virtaa ohi suodattimen.

Keme

Lainaus käyttäjältä: sössö - 10 helmikuu, 2025, 21:34Jos öljyfilsu menee tukkoon, onko ton ideakin vuotaa jotta kone ei hajoa?
Jos öljyfilsu menee tukkoon, ni siellä filtterissä oleva venttiili päästää öljyt suodattimen ohi.

Stige

Lainaus käyttäjältä: sössö - 10 helmikuu, 2025, 23:27ilmeisesti siellä joku muukin bypass on öljylle jos nyt oikein luin, siihenkin myydään billet tulppaa O0

ei tosta orggistapista kyllä mee kovin iso osa kokonaisvirtauksesta läpi. Kylmäkäynnistyksessäkin pakkasella voisi olettaa että hetken menee kaikki varmaan sen toisenkin bypassin läpi kun ei suodatin vedä.

Amerikkalaiset jauho että 250ym partikkelit menis ohi, mutta virtausalaa voi laskea 0.25mm ympäri "tapin", ei kuulosta isolta määrältä öljyä mitä virtaa ohi suodattimen.

Gen 4 öljypohjissa on DOD/VVT takia bypass mikä ei anna yli 60psi tjsp nousta öljypaineiden.
Siihenhän menee tulppa aina kerrasta.