Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

sössö

Lainaus käyttäjältä: Valde - 24 joulukuu, 2023, 16:55Mulla muistissa, että tonni ylimääräistä, eli ylikuormaa
eli laillinen maksimikuorma suzuki carrylle. 8)

Anza

9 geetä on lentäjälle aika kova.

Jos veraillaan pysähdyksen voimia ajan suhteen, eli pysähdys alle sekunnissa satasen vauhdista
100kmh --> 0kmh  1s = 2.8g
100kmh --> 0kmh 0.5s = 5.6g
100kmh --> 0kmh 0.3s = 9.44g
100kmh --> 0kmh 0.1s = 28g
Eli alle 0.3 sekunnissa pysähdys satasen vauhdista alkaa olla haitallinen.

Jos vertaillaan g voimia matkan suhteen.

Metrin matkalla pysähdys nollaan.
50kmh = 14m/s = 10 g
70kmh = 19m/s = 18 g
100kmh = 27m/s = 37 g
130kmh = 33m/s = 55 g
150kmh = 42m/s = 89 g

Kahden metrin matkalla pysähdys nollaan.
50kmh = 14m/s = 5 g
70kmh = 19m/s = 9 g
100kmh = 27m/s = 19 g
130kmh = 33m/s = 28 g
150kmh = 42m/s = 45 g

Eli pysähdysmatkan tuplaantuessa G voimat puolittuu.

Viidenkympin vauhdista pikkukinnerillä lentäjä ei ehkä selviä, mutta jenkkiautolla missä 2m pitkä konepelti ehkä selviää. Tai jos keula uppoaa vähän lumipenkkaan


Valde

Lainaus käyttäjältä: Anza - 24 joulukuu, 2023, 21:02Viidenkympin vauhdista pikkukinnerillä lentäjä ei ehkä selviä, mutta jenkkiautolla missä 2m pitkä konepelti ehkä selviää. Tai jos keula uppoaa vähän lumipenkkaan
Olettaen että myös jenkkikinnerin ohjaamo kestää eikä luhistu.
Takavetopihtaaja

Anza

Lainaus käyttäjältä: Valde - 24 joulukuu, 2023, 21:09Olettaen että myös jenkkikinnerin ohjaamo kestää eikä luhistu.

Juu, tai turvavyö toimii, eikä pää ehdi osua tuulilasiin tai rattiin.

tevo

Paskommarjat, usiammin oon ryssäytelly penkkojen tuolpuolrn, siksi, en sikhi, oon tämmmmmmönneennn..
Romminmyynti IKEAan

Anza

En ymmärrä miks autojen keula ei pitene vauhdin kasvaessa. Ylimääräinen metri keulassa satasen vaudissa lisäis turvallisuutta enemmän kuin mikään tähän mennessä keksitty turvaväline.

Ikäänkuin sellanen keulan kokoinen dildo työntyis esiin kun vauhdin kasvaessa.

Valde

Lainaus käyttäjältä: Anza - 24 joulukuu, 2023, 22:15En ymmärrä miks autojen keula ei pitene vauhdin kasvaessa. Ylimääräinen metri keulassa satasen vaudissa lisäis turvallisuutta enemmän kuin mikään tähän mennessä keksitty turvaväline.

Ikäänkuin sellanen keulan kokoinen dildo työntyis esiin kun vauhdin kasvaessa.
Mietis nyt hetki... Metrinen dildo audin keulassa...
Takavetopihtaaja

Anza

Turvallisuuden vuoksi. Kaikkiin ajoneuvoihin pakolliseksi mitkä liikkuu yli 70kmh

sössö

Lainaus käyttäjältä: Anza - 24 joulukuu, 2023, 22:15En ymmärrä miks autojen keula ei pitene vauhdin kasvaessa. Ylimääräinen metri keulassa satasen vaudissa lisäis turvallisuutta enemmän kuin mikään tähän mennessä keksitty turvaväline.

Ikäänkuin sellanen keulan kokoinen dildo työntyis esiin kun vauhdin kasvaessa.
tai jos nopeusrajoitukset menisivät auton keulan pituuden mukaan O0

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Anza - 24 joulukuu, 2023, 21:029 geetä on lentäjälle aika kova.

Jos veraillaan pysähdyksen voimia ajan suhteen, eli pysähdys alle sekunnissa satasen vauhdista
100kmh --> 0kmh  1s = 2.8g
100kmh --> 0kmh 0.5s = 5.6g
100kmh --> 0kmh 0.3s = 9.44g
100kmh --> 0kmh 0.1s = 28g
Eli alle 0.3 sekunnissa pysähdys satasen vauhdista alkaa olla haitallinen.

Jos vertaillaan g voimia matkan suhteen.

Metrin matkalla pysähdys nollaan.
50kmh = 14m/s = 10 g
70kmh = 19m/s = 18 g
100kmh = 27m/s = 37 g
130kmh = 33m/s = 55 g
150kmh = 42m/s = 89 g

Kahden metrin matkalla pysähdys nollaan.
50kmh = 14m/s = 5 g
70kmh = 19m/s = 9 g
100kmh = 27m/s = 19 g
130kmh = 33m/s = 28 g
150kmh = 42m/s = 45 g

Eli pysähdysmatkan tuplaantuessa G voimat puolittuu.

Viidenkympin vauhdista pikkukinnerillä lentäjä ei ehkä selviä, mutta jenkkiautolla missä 2m pitkä konepelti ehkä selviää. Tai jos keula uppoaa vähän lumipenkkaan


entä jos se 2m konepellillinen joustaa 20cm ja se keulaton kinneri 30cm? Vai koskeeto tämä jos ko vehkeet törmää keskenään?
Sinä vain

sössö

reetu jenkissä joustaa 0.2cm, auto kestää kolarissa kuolleelta isältä kolarissa kuolevalle pojalle. :D

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sössö - 25 joulukuu, 2023, 01:59reetu jenkissä joustaa 0.2cm, auto kestää kolarissa kuolleelta isältä kolarissa kuolevalle pojalle. :D
oli muuten tyhmä idea jopa kännissä yrittää vuorokausi sitten lämmitetyssä leivinuunissa lämmittää glögiä. Muki lämpeni sentään hetkeksi.
Sinä vain

sössö

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 25 joulukuu, 2023, 02:02oli muuten tyhmä idea jopa kännissä yrittää vuorokausi sitten lämmitetyssä leivinuunissa lämmittää glögiä. Muki lämpeni sentään hetkeksi.
Onnittelen. My fuckingratulations. Piste.

Kyrpov

Sinä vain

Anza

Poikkeuksellisen suuret korjauskustannukset ja suuri vahinkotiheys estävät tiettyjen sähköautomallien kaskovakuuttamisen Ifissä.

https://www.is.fi/autot/art-2000010116362.html?fbclid=IwAR0eu6dkdJ-VcP5N4Sd1nQLKWrs0lQHWirPgbkpG4NFeDYv-tk0sg8UvXGg

Siellä Possumiehet on laittaneet akut "takuuseen" hyvissä ajoin.

Ranskassa valtio ja renault tukee huonotuloisille uuden sähköauton 40€/kk käyttöön. Vähän kalliimmalla oli muitakin merkkejä ja malleja tarjolla. Ei ollenkaan huono ajatus. Kyllä minäkin arkiajelut 40€/kk sähkärillä ajelisin mieluusti.