Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

Camino79


sämpy

Ja mikä on huippunopeus. Meneekö noi jonkin kevyt nelipyörä -säännön mukaan, eli vähemmät tyypitysvaatimukset.

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Antti - 30 syyskuu, 2021, 18:59Hemmetin hyvä pointti. Se Citroenin uusi Ami-kopperohan on tyypitetty kevyenä nelipyöränä, eli suurin sallittu nopeus 45km/h.
Ois @Camino79 lle ihan omiaan, oppiipahan olemaan. Ei sillä taida kyllä työmatkalla yli 40 rajoitusta ollakaan...

Camino79

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 30 syyskuu, 2021, 19:17Ois @Camino79 lle ihan omiaan, oppiipahan olemaan. Ei sillä taida kyllä työmatkalla yli 40 rajoitusta ollakaan...


Älähän nyt, motariamyöden mä duuniin ajan  :o  ja onhan käyttiksensuorallakin 60 rajotus  :))

timant

https://www.is.fi/autot/art-2000008358005.html

sähköautoiluun siirtynyt perhe säästää polttoainekuluissa jopa 5 000 euroa vuodessa

LainaaHän vaihtoi perheensä kaksi polttoaineautoa sähköautoihin viime vuonna. Myös sähköauton latauspisteen asentaminen kotiin hämmästytti Lepon helppoudellaan.

kun jättää auton arvonaleneman pois laskelmista ja kiinteistöstä sattuu jo löytymään voimavirta niin saa tietenkin kivannäköiset säästölaskelmat tehtyä  :pckahvi:

pantera

Lainaus käyttäjältä: timant - 26 lokakuu, 2021, 09:06https://www.is.fi/autot/art-2000008358005.html

sähköautoiluun siirtynyt perhe säästää polttoainekuluissa jopa 5 000 euroa vuodessa
 

kun jättää auton arvonaleneman pois laskelmista ja kiinteistöstä sattuu jo löytymään voimavirta niin saa tietenkin kivannäköiset säästölaskelmat tehtyä  :pckahvi:
miten arvonalenema vaikuttaa polttoainekuluihin?


timant

Lainaus käyttäjältä: pantera - 26 lokakuu, 2021, 10:33miten arvonalenema vaikuttaa polttoainekuluihin?

en tuota väittänytkään, pointtini oli kuinka mielekäs on 50k€ investointi autoon joka menettää arvoaan hirmuista vauhtia jos rahansäästö on niin iso prioriteetti että tarvitsee siitä iltasanomiin kertoa..

pantera

Lainaus käyttäjältä: timant - 26 lokakuu, 2021, 11:42en tuota väittänytkään, pointtini oli kuinka mielekäs on 50k€ investointi autoon joka menettää arvoaan hirmuista vauhtia jos rahansäästö on niin iso prioriteetti että tarvitsee siitä iltasanomiin kertoa..
Jospa siihen 50k€ autoon ja arvonalenemaan on varaa jos polttoainekuluissa säästää..

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: pantera - 26 lokakuu, 2021, 12:19Jospa siihen 50k€ autoon ja arvonalenemaan on varaa jos polttoainekuluissa säästää..
:rotfl:
Ensin säästettävä 10 vuotta?

pantera

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 26 lokakuu, 2021, 12:37:rotfl:
Ensin säästettävä 10 vuotta?
Kunhan on varaa maksaa kuukausiliisingin..

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: timant - 26 lokakuu, 2021, 09:06https://www.is.fi/autot/art-2000008358005.html

sähköautoiluun siirtynyt perhe säästää polttoainekuluissa jopa 5 000 euroa vuodessa
 

kun jättää auton arvonaleneman pois laskelmista ja kiinteistöstä sattuu jo löytymään voimavirta niin saa tietenkin kivannäköiset säästölaskelmat tehtyä  :pckahvi:
Oispa itekin joskus niin nuuka, että pystyis vaikkapa 50k maksamaan siitä että pääsee säästämään  O0

timant

Lainaus käyttäjältä: pantera - 26 lokakuu, 2021, 12:19Jospa siihen 50k€ autoon ja arvonalenemaan on varaa jos polttoainekuluissa säästää..

no miten nyt tosiaan kukakin haluaa säästön laskea, onhan tuo varmaan helpompi perustella autonvaihtoa kertomalla paljon säästää kun vaan ilmoittaa että nyt halusi ostaa tällaisen 50tonnin sähköauton..

mutta jos olisikin vuonna 2019 ostanut 5k€ toyotan ja sijoittanut 45k€ Modernan osakkeisiin olisi tämä polttoainesäästö taskurahoja  :rolleyes:

Harri S

Itse en miettis edellenkään pätkääkään 50K€ polttis vs 50K€ sähkis.
Mutta vielä on muutama vuosi aikaa oikeasti säästää käyttökuluissa, sen jälkeen kallista autoilua molemmat. Toki polttiksella tuolloin 2x kalliimpaa.