Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 11 marraskuu, 2021, 14:04Nyt vasta kuulin, että Toyota on kehittänyt vedyllä toimivan mäntämoottorin? Esitelty jo viime huhtikuussa?

Muutama youtube klippi löytyy, Toyota hydrogen engine.
Onhan tuosta Tojotan sähköautovastarinnasta ollu muutama otsikko..
Ja koneestakin luin jossain vaiheessa. :thinking:

1purehell

Mikä tässä muka on vikana?  :P Kaveri tilas tuollaisen uuden ja mulla on kans tulevaisuuden ostoslistalla tuollainen, jos ei tule mitään muuta mielenkiintoisempaa tule tyrkylle.



Hupaisaa sinänsä, että kuka olis uskonut, että vuonna 2021 Euroopan eniten myyty auto on amerikkalainen, jonka takapyörät vetää.  :))



Caprice305


Pande

Nyt en voi enää sanoa että olen nähnyt kaikki Suomen vetykäyttöiset polttokennoautot kun joku oululainen on hommannut Hyundai Nexon. Mielenkiintoista sinänsä. Jutussa ei vaan kerrota mitä hän sillä aikoo tehdä jos kerran lähin vetytankkausasema on toistaiseksi Arlandassa ja hän vasta harkitsee oman tankkausaseman järkkäämistä Ouluun.



https://www.kauppalehti.fi/uutiset/skarta-groupin-toimitusjohtaja-vetytyosuhdeautostaan-ei-tassa-mitaan-jarkea-ole-mutta-jonkun-piti-olla-paanavaaja/432156fb-3afc-4498-a348-3692fc727c44

Pertti K

No hö, selevä homma! Eihän tankkausasemia kannata perustaa jos ei ole autojakaan.

timant

https://www.is.fi/autot/art-2000008411074.html

Yli 50 000 euroa uudesta Teslastaan maksava kuluttaja ei voi ladata puhelintaan hankkimassaan sähköautossa.

oikeastaan idea tuosta voimalinjasta ilman turhia lisävarusteita voisi ollakin kiinnostava mutta

LainaaTesla ei ole esimerkiksi asentanut USB-C-latausportteja tuoreimpiin autoihinsa maailmanlaajuisen sirupulan vuoksi.

kuinkas vaikeaa noiden sirujen valmistun oikein on? pitäskö alkaa laittaa tehdasta pystyyn?

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: timant - 17 marraskuu, 2021, 14:05https://www.is.fi/autot/art-2000008411074.html

Yli 50 000 euroa uudesta Teslastaan maksava kuluttaja ei voi ladata puhelintaan hankkimassaan sähköautossa.

oikeastaan idea tuosta voimalinjasta ilman turhia lisävarusteita voisi ollakin kiinnostava mutta

kuinkas vaikeaa noiden sirujen valmistun oikein on? pitäskö alkaa laittaa tehdasta pystyyn?
No tupekinsytyttimestä lattaa sitten. Jenkissähän on semmoinen joka istumapaikalle.

sössö

Varmaan sirupula estää valmistamasta tupakansytyttimiä.

ramman

Oli mersun lisävarustelistallakin jotain härpäkkeitä joita ei voi nyt tilata koska pula-aika.


Dohc

Lainaus käyttäjältä: ramman - 17 marraskuu, 2021, 16:44Oli mersun lisävarustelistallakin jotain härpäkkeitä joita ei voi nyt tilata koska pula-aika.


Minkäs tilasit ja kauanko kestää? ::)

ramman

Lainaus käyttäjältä: Dohc - 17 marraskuu, 2021, 16:45Minkäs tilasit ja kauanko kestää? ::)

En vielä mitään. Tässä on nyt tullut vähän muuttujia matkaan.

Dohc

Lainaus käyttäjältä: ramman - 17 marraskuu, 2021, 16:49En vielä mitään. Tässä on nyt tullut vähän muuttujia matkaan.
Niin, on hyvä harkita erilaisia vaihtoehtoja. Tähteydestä ei silti ole syytä luopua, sillä kolmisakarainen tähti tarjoaa niin luotettavuutta, ajonautintoa kuin hyvää viimeistelyä niin ulkoisesti kuin sisustuksen osaltakin! :P

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: ramman - 17 marraskuu, 2021, 16:49En vielä mitään. Tässä on nyt tullut vähän muuttujia matkaan.
Mitäpä sitä jos ei saa USB-latausliitäntääkään.

Camino79

Veikatkaas mitä on akkujen saanti sähköautoihin on kun LG:n akut meni uusiks takuuna/kampanjana  :shitfan: