Autotekniikka nyt ja tulevaisuudessa

Aloittaja Caprice305, 10 tammikuu, 2020, 16:00

« edellinen - seuraava »

sämpy

Kuten edellisellä sivulla totesin. Teipin pätkä tuulilasiin ja ongelma ratkaistu.

Toki samalla menee rajoituksia automaattisesti noudattava autopilotti/vakkari....  ::)

Luultavasti ne homot piilottaa tuonkin koodiin niin hyvin ettei helppo disablointi onnistu,

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 15 tammikuu, 2022, 17:27Luultavasti ne homot piilottaa tuonkin koodiin niin hyvin ettei helppo disablointi onnistu,
Joo yritetään tehdä siitä mahdollisimman hankala disabloitava  O0

Caprice305

Lainaus käyttäjältä: sämpy - 15 tammikuu, 2022, 17:27Kuten edellisellä sivulla totesin. Teipin pätkä tuulilasiin ja ongelma ratkaistu.

Toki samalla menee rajoituksia automaattisesti noudattava autopilotti/vakkari....  ::)

Luultavasti ne homot piilottaa tuonkin koodiin niin hyvin ettei helppo disablointi onnistu,
kirjoittaa siihen teippiin 200mph  ::)


Kyrpov


sössö


sämpy

full-size joka yrittää jotenkin maskeerata itsensä sub-compactiksi.

Miksi?

Varmaan silti autona ihan pätevä. Jos on latausasema naapurissa.

Caprice305

Hyi vittu minkä näköinen. Sattuu silmiin.

Caprice305

https://www.foxnews.com/auto/self-propelled-airstream-estream-travel-trailers
Self-propelled Airstream eStream is the future of travel trailers


Ei huono idea. Vaan toi 300mile ei taida kuin suomessa?

Caprice305

Keskiverto autoilija toimii törmäystilanteessa usein väärin, ja siksi Toyota kehitti autonomisen driftaavan Supran – Katso kuinka se menee! - Tekniikan Maailma
https://tekniikanmaailma.fi/keskiverto-autoilija-toimii-tormaystilanteessa-usein-vaarin-ja-siksi-toyota-kehitti-autonomisen-driftaavan-supran-katso-kuinka-se-menee/

Ymmärrän idean, mut silti vähän ehkä pelottava? Vähä loskaa risteyksessä ni toitsu vetää lapun lattiaan ja kylki edellä risteyksen yli  :))

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 04 helmikuu, 2022, 20:51Keskiverto autoilija toimii törmäystilanteessa usein väärin, ja siksi Toyota kehitti autonomisen driftaavan Supran – Katso kuinka se menee! - Tekniikan Maailma
https://tekniikanmaailma.fi/keskiverto-autoilija-toimii-tormaystilanteessa-usein-vaarin-ja-siksi-toyota-kehitti-autonomisen-driftaavan-supran-katso-kuinka-se-menee/

Ymmärrän idean, mut silti vähän ehkä pelottava? Vähä loskaa risteyksessä ni toitsu vetää lapun lattiaan ja kylki edellä risteyksen yli  :))
Otsikko johtaa harhaan, tuossahan puhutaan toimimisesta törmäystilanteen välttämiseksi. Olisi voinut luulla että kysessä on Tojota joka ollessaan syyllinen törmäykseen lähtee driftaamaan kolmella pyörällä karkuun ennen posliinien saapumista. Sitä paisti mitenkäs se nyt yhtäkkiä onkin väärin painaa jarrua ja ohjata, sehän se on ohje ollut ABSien syntymästä saakka?

"KESKIVERTO AUTOILIJA ei tähän kuitenkaan pysty tai edes tajua tehdä oikeaa pelastavaa liikettä törmäyksen estääkseen. Luonnollinen reaktio on seistä jarrulla ja kääntää rattia, mikä johtaa törmäykseen lähes varmasti."

sössö

Lainaus käyttäjältä: Caprice305 - 04 helmikuu, 2022, 20:51Keskiverto autoilija toimii törmäystilanteessa usein väärin, ja siksi Toyota kehitti autonomisen driftaavan Supran – Katso kuinka se menee! - Tekniikan Maailma
https://tekniikanmaailma.fi/keskiverto-autoilija-toimii-tormaystilanteessa-usein-vaarin-ja-siksi-toyota-kehitti-autonomisen-driftaavan-supran-katso-kuinka-se-menee/

Ymmärrän idean, mut silti vähän ehkä pelottava? Vähä loskaa risteyksessä ni toitsu vetää lapun lattiaan ja kylki edellä risteyksen yli  :))
Luonnollinen reaktio on seistä jarrulla ja kääntää rattia, mikä johtaa törmäykseen lähes varmasti.

Eikö näissä olekkaan niitä abs jarruja mitkä pelastaa...

Caprice305

"Kaikkien aikojen nopein" – Startupin sähköinen avolava kellisti testissä polttomoottori-monsterit | Kauppalehti
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/kaikkien-aikojen-nopein-start-upin-sahkoinen-avolava-kellisti-testissa-polttomoottori-monsterit/a5f4042d-6f3e-4dec-b65e-2eb026ec9328


Rupee olemaan kapasiteettia akuissa, wiki kertoo että sais jopa 180kwh akustoa? Olis ollu vielä kiva tietää latausaika sekä range. Vielä kun ynnäisivät tommosta tekniikkaa johonkin mitä silmä kestää katsoa

Anza

Eu kieltää polttomoottorin myymisen ja valmistamisen 2035. Jotain lohtua tuosta sähäkästä avolavasta.

Oon silti vähän skeptinen uuteen tekniikkaan. Esimerkkinä led tekniikka.

Periaatteessa led valaistus on mahtavimpia keksintöjä. Minimaalinen virrankulutus ja pitkä käyttöikä. Aivan mahtavaa. Autokäytössä periaatteessa ikuiset. Paitsi käytännössä ei. Koska samaan aikaan vihreä siirtymä kieltää juotoksista (lyijyllisen) tinan käytön ja autonvalmistaja säästää mielellään väärissä kohdin.

Tästä seurauksena että perinteisen 2€ hehkulankapolttimon sijaan vaihdetaan 800€ umpio toimimattoman tilalle. Vain viis vuotta vanhaan autoon jossa ledeillä toteutettu. Esimerkkinä Hyndai

Komponentit on silleen yhtä puuta ettei niitä ilman sorminäppäryyttä ja hakkerointia pura.
Joten hieno idea, mutta huono käytännössä.

No kaikki onneksi kehittyy ja varmasti parempaa laatua tulevaisuudessa tulossa, eikä kaikkien valmistajien tuotteissa samoja ongelmia.

Harri S

Takavuosien ksenoneista ei oo suunta kuin ylöspäin.
Ja eikös se ollu lyijy kun kiellettiin.
Kiinasta saa onneksi vielä lyijyllistä tinaa.