L98 1990 vette käy saamarin rikkaalla.

Aloittaja Jza, 06 syyskuu, 2024, 19:48

« edellinen - seuraava »

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Jza - 07 syyskuu, 2024, 20:00Vikakoodit... 34 saa klemmaripatentilla ulos. Jälkimmäinen lienee selkeä, kun oli MAP piuha irti, että sai auton edes käyntiin.

LainaaJos signaali MAP tunnistimelta liian alhainen. ECM korvaa vakio signaalilla MAP arvon ja käyttää TPS:ää kontrolloimaan polttoaineen jakelua. Vaihda MAP tunnistin.

Voisi olla siis mapissa vikaa, kun ilman toimii paremmin.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Jza

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 08 syyskuu, 2024, 15:03Voisi olla siis mapissa vikaa, kun ilman toimii paremmin.

Todnäk ainakin siinä. Uusi on jo tilattu, mutta ei se tarkoita etteiko tossa pulkassa olisi muutakin vikaa. Tutkitaan kun saadaan map vaihdettua. Akun se ainakin tyhjentää melkein yössä, että lieneekö taas öölipaineanturivikaa. Mikä pyörittää bensapunppua syystä X.

Jza

Eipä auttanut uusi MAP. Suuttimien irroittelullakaan ei vaikuta olevan vaikutusta. En kyllä jokaista kiskonutkaan, mutta en jaksa uskoa että yhden vuotaminen noin paljon vaikuttaisi ja tosiaan tossa tukehtuu koko kone ja joka pytylle oma suutin, niin ei oikein täsmää. Tää muuten käy kuin käykin kylmänä hetken normaalisti mutta muutaman sekunnin päästä alkaa savutus ja tärinä.

Mutta sitten aloin miettimään että kun en mä tuolla mudracerin kaapelilla ja kaapista löydetyllä vanhalla läppärilläkään saanut enää yhteyttä tunerpro:n kanssa, niin onkohan vika kuitenkin ecu:n päädyssä.  Joskus olen saanut kuin siellä oli jotain vetten juttuja tallessa. Yksi viisas kertoi että jossain toisessa häristimessä oli ihan samaa vikaa ja prommin vaihdolla hoitui. Nää kuulemma kirjoittelee sammuttamisen jälkeen jotain talteen ja siihen menee ~15 sec. Mä olen varmasti napannut päävirrat pois ennen tuota, kun tuossa sitä akun tyhjenemisongelmaakin on ollut.

Ton varmaan pystyisi ohjelmoimaan uusiksikin jos se on korruptoitunut. Puuttuu vaan vehkeet ja koodi.

Kyrpov

Sinä vain

Jza

Lainaus käyttäjältä: Kyrpov - 22 syyskuu, 2024, 08:46Mites se bensanpaine?

Ei oo moista mittaria. Täytynee hankkia jostain tai lainaa. Mutta mitäs siitä pitäisi tulkita? Yli 32 psi pitäisi olla speksien mukaan, mutta jos on alle niin tuskin se rikkaalla käy? Tai jos paluulinja on tukossa, niin se ehkä voisi selittää joo... Eniten mä nyt tässä ihmettelen että kun ei tuo anna mitään koodeja, eikä diagnostiikkasofta päässyt autoon kiinni, että mitä hittoa. Bensaa kyllä palaa testaillessa. 3 pykälää oli vielä pihaan ajaessa. Nyt ei oo yhtään  >:( Ja naapurit tykkää kärystä ja metelistä :D

pantera

Noissa taitaa olla 2 lämpöanturia, toinen mittarille ja toinen eculle. Jos se ecun anturi on kaput, ecu luulee että on -40 pakkasta ja seos on todella rikkaalla

Valde

Kokeile vielä suutin kerrallaan nypätä johto irti.
Kaverin tulilintu kävi juuri samanlailla. Oli tosin V6 ja varmasti eri ruisku. Yksi suutin oli oikosulussa ja sen töpselin irroittamalla autosta tuli ajokelpoinen heti.

Kävi tosiaan niin rikkaalla, että silmiä kirveli alle 5m päässä ja kun saatiin käymään normaalisti ja annettiin tennaria, tuli putkien päästä varmaan pari litraa palamatonta bensaa.

Öljyt, tulpat ja vaimentajat meni vaihtoon.
Takavetopihtaaja

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Jza - 22 syyskuu, 2024, 11:16Ei oo moista mittaria. Täytynee hankkia jostain tai lainaa. Mutta mitäs siitä pitäisi tulkita? Yli 32 psi pitäisi olla speksien mukaan, mutta jos on alle niin tuskin se rikkaalla käy? Tai jos paluulinja on tukossa, niin se ehkä voisi selittää joo... Eniten mä nyt tässä ihmettelen että kun ei tuo anna mitään koodeja, eikä diagnostiikkasofta päässyt autoon kiinni, että mitä hittoa. Bensaa kyllä palaa testaillessa. 3 pykälää oli vielä pihaan ajaessa. Nyt ei oo yhtään  >:( Ja naapurit tykkää kärystä ja metelistä :D
Jos paineensäädin hajoaa niin sillon tulee täydellä paineella mitä pumppu tuottaa. Suutin työntää joka aukiolohetkellä liikaa tavaraa.

Voihan se liian alhanenkin sotkea jos ecu yrittää kompensoida.
Sinä vain

Jza

Lainaus käyttäjältä: pantera - 22 syyskuu, 2024, 11:31Noissa taitaa olla 2 lämpöanturia, toinen mittarille ja toinen eculle. Jos se ecun anturi on kaput, ecu luulee että on -40 pakkasta ja seos on todella rikkaalla

Kyllä se oli mittausten mukaan kunnossa. Tosin voihan siitä olla johto poikki.

Mudracer

Mulla on pentsiinin paineenmittausvehkeet.
X

Jza

Lainaus käyttäjältä: Mudracer - 22 syyskuu, 2024, 17:02Mulla on pentsiinin paineenmittausvehkeet.

No piruvie. Toi kiulu ei kyllä välttämättä ajamalla sinne asti tule, ainakaan ilman öljytankkeria perässä. Täytys lainaa ja sitten ne unohtuu taas vuosiksi nurkkaan  ;D

Toyopet

11,90€ semmoinen mittari biltemassa...
Kai se ainakin suuntaa näyttää
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Camino79

Lambdan ja lämpöanturin töpselit irti ja testiä?
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Jza

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 27 syyskuu, 2024, 20:07Lambdan ja lämpöanturin töpselit irti ja testiä?

Lämpöanturi ei vaikuttanut mitään. Lambadaa ei mahdu repimään pihassa irti, kun on sen verran matalasta häristimestä kyse. Ei tonne mene edes tunkki alle, mutta täytyy miettiä jotain ratkaisuja :D
Mutta siis, kun ei tuosta saanut enää sillä OBD -kaapelilla mitään dataa ulos, niin jotenkin viittaisi siihen että se ECU voisi olla kärähtänyt. Onko tietoa, että voiko sen vaihtaa mihin tahansa saman sarjanumeron ecuun ja vaihtaa vain prommi vanhasta sisään? Ecun numero on 01227727, mutta boksin kyljestä löytyy myös numerot 16159831 ja koodi AXCR. Käykö nuo ristiin jos heittää minkä tahansa ecun tuolla 01227727 autoon ja vaihtaa prommin vanhasta?
Vanha lokitus tunerprosta sanoo, että prommi oli tosiaan numerolla 9831 (mitä ne etunumerot lienevät, ei tietoa).

Kyrpov

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 27 syyskuu, 2024, 18:3711,90€ semmoinen mittari biltemassa...
Kai se ainakin suuntaa näyttää
Etkai ollut tosissasi? Lähinnä kaasarille sopiva painemittari. Tulee linssiin bensiini kun pari kiloa painetta...

Ja vielä sen kytkentä jos ei saa teurastettua t-kappaletta väliin :wc:

Vois ehkä teoriassa auttaa jos liian pientä bensanpainetta metsästettäis vaan sekin helpommin selviäis painamalla bensakiskon sielusta kun paine on päällä.

Taitaa jo posteineen 40€ saada suomesta ruiskulle sopivan mittarisetin tai sitten kiinasta sama puoleen hintaan.
Sinä vain