rallikuski menopelit: malibu, mersut, volvo, kirppu yms...

Aloittaja rallikuski, 07 marraskuu, 2024, 10:26

« edellinen - seuraava »

rallikuski

Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92 Kirppu '66 Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15 Polaris RR '09

rallikuski

Jotain turailua oli tarttunu kameraan:




Pitää kyllä ottaa ja tehdä ihan kuvallinen reportaasi tänne kunhan vaan kerkeäis  ;D
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92 Kirppu '66 Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15 Polaris RR '09

rallikuski

Laitetaas välillä ihan kuvien kera jotain.

Volvoon askartelin peltivanteet jo viime vuonna, mutta nyt sitten muokkasin pölykapselit ja laitoin ne kiinni:









Sitten oli pikkusen äänentoiston päivittelyä:





Kuskin etukaijuttimen ritilästä oli joku aikaisemmin p#skonut nuo kiinnikkeet, varmaan revitty ritilä irti kun ei oo tiedetty/osattu irroittaa liu'uttamalla niinkuin kuuluisi. Tekasin sitten korjausosat tulostamalla ja pikaliimalla kiinni ritilään:









Sitten joutessani piirtelin ja tulostelin pissapojan täyttöputkeen korkin:





Niin ja kirpun uuteen moottoriprojektiin sain haalittua kannet  :)
Oon ettiny käytettyjä/kohtuu hintasia kansia mitkä ei ihan vakiot ois. Juurikin tällaset CB:n kannet oli se tavoite ja nyt ne on sitten kotiutettu. Näissä jo valmiiksi mun tehotavoitteisiin soppelit kanavat ja pikkusen vakiota isommat venat. Aavistuksen varmaan joutuu kansia laskemaan että päästään haluttuun puristussuhteeseen...
Myös lisä-öljypohja tuli hommattua kun oli halvalla tyrkyllä:

Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92 Kirppu '66 Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15 Polaris RR '09

rallikuski

Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92 Kirppu '66 Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15 Polaris RR '09

rallikuski

Oisko välillä muutakin ku tubejuttuu...

Kesä tulee kovaa vauhtia ja pelit on ilman ajoaikaa ja kaikki päivitykset tekemättä   ;D

No leimaa sentään saatiin kirppuun ja samalla muutoskatsastettiin renkaat paperille:





Keskikupin protoa sain sovitettua ja sehän passasi paikoilleen, pitää tulostella 3kpl lisää ja asennella paikoilleen:





Sitten ärsytti vanhat pyyhkijänvarret ja pyyhkijät, ne kun oli vähän huonon mittaset ja varret nousi pystyyn kun sulat osu ikkunan karmiin ja kumit muuttuneet muoviksi:







Uudet hain biltsun veneosastolta, bolt-on kuplan pyyhkijän koneistoon   :))





Sit tulostelin emännän mersuun keulamerkin kun orkkiksen paikan on joku tuningjussi kitannut umpeen konepellistä:

Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92 Kirppu '66 Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15 Polaris RR '09

rallikuski

Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92 Kirppu '66 Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15 Polaris RR '09

rallikuski

Pappamersukin tuli vapuksi otettua ajoon.
Asentelin N75:sen mankun ohjaamaan ahtopainetta, pelaa ihan kivasti speeduinolla open loopissa. Nyt ahdot nostettu 0,5bar -> 0,75bar... Ihan naurettavat paineet mutta vakio sisuskalut vielä koneessa ja bensalla ajetaan niin  ::)  Mut pääasia et pelaa...

Pitäis siirtyä E85:seen niin vois antaa vähän enemmän löylyä koneelle. Toisaalta mikäänhän ei E85 muutosta estä, nykyiset säädöt pelaa pensalla aika kivasti niin vois vaan ajaa tankin tyhjäksi ja kaata viinat tilalle. Sit vaan skaalata raakasti bensakartta viinalle ja antaa tunerstudion autotunen tehdä loput työstä, ainakin unissa se menis just tollein  :))


Uuteen koneeseenkin on haalittu tavaraa. Kokonainen moottori tuli haettua ja h-profiilit haalittua facen myyntipalstoilta.
Mulla oli/on tallissa tässä ollut edellinen 3litranen motti mutta siitä paljastu vähän syöpymää kakkospytystä niin ei ihan mee hoonaamalla ja vaatis porauksen, mut kohtuu hintaset männät alkaa olla kiven alla tähän moottoriin...

Mut sit aloin jo haaveilemaan et vois joskus, jos aikaa ja rahaa vaan riittää, tekasta tosta "syöpymisvikasesta" lohkosta pikku strokerikoneen tähän.
Eli ihan reipas ylikokoporaus mersun M104 moottorin männille mitkä on 89,9mm (AMG muunmuassa käyttänyt 91,5mm porausta ja vakio poraus on 88,5mm) ja käyttämällä OM613/648 dieselin kampuraa missä on 88,3mm isku.
Näillä eväillä sais ~3360cc koneen ja kampuran PITÄISI mahtua pyörimään lohkossa ilman modifikaatioita. Ekana mietin OM603 3,5 litrasen kampuraa 92,4mm iskulla, mutta se ei mahdu pyörimään ilman isoja modifikaatioita ja ne modifikaatiot sekä akselit maksaa järkyttäviä hintoja nykyään kun ovat aika harvassa. Tästä 92,4mm iskulla olevasta akselista on tehty AGM 3,6litrasen koneen kampurat ja ne maksaa vielä enemmän  :(
Chevrolet malibu '78
Mercedes Benz 260E '88
Mercedes Benz C280 '93
BMW E91 325d '10
Volvo 960 '92 Kirppu '66 Yamaha sr viper mtx 153 mcx turbo '15 Polaris RR '09