Kun perämurikka ei ole keskellä kysymys...

Aloittaja juhapih, 19 marraskuu, 2024, 19:11

« edellinen - seuraava »

juhapih

Aattelin laittaa CJ Jeepin epäsymmetrisen taka-akselin Cherokeen alle.

Mitä haittaa voi olla, kun tuo perämurikka on aikalailla sivussa keskilinjasta?

Joutuuko ristikko lujille? Tai muuta....

Mudracer

Ei se jortaani tiedä mihin suuntaan se on vinossa mutta kulmat pitää olla kohdallaan joka suuntaan kun hylsy makaa omalla painollaan.
X

LPR

Ristikko itseasiassa kestää paremmin, kun akselissa on jonkinverran kulmaa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

juhapih

Eli tuo aika iso heitto ei meinaa mitään...



Eli kun 5x5,5 jakoiset Centerlinet vanteet löytyy alkaa asennus...

Harri S

Eikös tuossa ole kardaani/pinioni aika lailla keskellä akselia?
Päätoiminen harrastaja

LPR

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 19 marraskuu, 2024, 20:31Eikös tuossa ole kardaani/pinioni aika lailla keskellä akselia?
Niin minustakin näyttäisi.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

juhapih

Toi on kuva netistä... oma putki on romukasan alla... ei pääse tutkiin.

Mudracer

Mulla joskus meni 8wakoneerist lyhyt vetari pari kertaa poikki niin laitoin kutvosen perän. Sen jälkeen ei menny yhtää vetaria eikä jortaanikaan lauennu. Perässä hitsilukko silloin.
Tein noista kasin pitkistä vetareistä tod leveen perän ja sitä rääkättiin 44" Boggereilla ja 383 kohtuu tehokkaala pannulla mutta vetarit kesti.
X

Anza

Jos madaltaa autoa sen verran alas, että vaihteisto / kardaani on perän alapuolella, voisko tuosta sivussa olevasta murikasta olla jopa apua ristikoiden kulmien pysymiseen järkevinä?
Lievästi kehitysvammainen incel-mies (cis)