Oldsmobile Delta 88

Aloittaja Juicci, 15 joulukuu, 2024, 08:14

« edellinen - seuraava »

Juicci

Heips, olen uusi näillä Kellarin sivuilla. Sattumalta löysin ja lueskelin mielenkiintoisia juttuja, niin pitihän se liittyä joukkoon. Ameriikan kulkineita tuli nuorempana harrastettua jokusen GM-isokorisen kulkineen kanssa. Näiden jälkeen harrastus hiipui perheenlisäyksen johdosta ja sitten mentiinkin turvallisesti Volvoilla sen aikaan. Että näin. Nyt kun on vuosia vierähtänyt reilu parisen kymmentä ja jenkkisiili vaihtunut nahkakuulaan ja partakin on harmaantunut ja pidentynyt. Mutta järkiähän sitä ei näemmä ole tullut yhtään enempää päähän, koska vanha kiinnostukseni ameriikan kikkareisiin on taasen nostattanut päätään kahden Caprice Classicin verran, joista toinen toimii käyttiksenä ympäri vuoden. Tässä nyt taasen kolme vuotta letukoiden kanssa temunneena, voi vaan todeta, ettei tässä mitään jären kanssa tekimistä ole, mutta elämä on vaan lyhyt ajella tylsillä autoilla.

Siinä oli pikku esittäytymiseni, mutta nyt asiaan...

Pitkäaikainen haaveeni on noiden Capriceiden lisäksi on bensa Oldsmobile Delta 88 ja vuosimalliltaan -78-79. Mitään museo vehjettä en ole etsimässä, vaan ehken pikku projektia omaava kapistus, mutta omin avuin liikkuva ja pysähtyvä auto kuitenkin. Ja suunnitelmissa olisikin toteuttaa tämä kulkineen hankinta lähitulevaisuudessa jos sopiva löytyy. Harmikseni olen huomannu kyseisten auton hävinnen melko vähäksi katukuvasta ja tarjonnasta, mitä se oli tuolloin 90-luvun puolessa välissä, mutta olivat tuolloin niin arvokkaita ettei pelikivet riittäneet nuorella harrastajalla silloin.

Siksipä kyselenkin täälläkin, että mikä on nykytilanne kyseisen merkin ja mallin kohtalo ja onko harrastelijoita täällä pohjoisessa-suomessa ja varsinkin täällä Oulun seudulla, mikseipä muualta
Suomeakin saa esittäytyä.

Laittakaaha kuvia ja infoa Deltoistanne, kuvat kun on niin mukavia katsella ja nehän vain lisäävät autokuumetta.

Ja muutoinkin porinoita Oldsmobile Delta 88 autoon liittyen saa lisäillä tänne ihan vappaasti.

Kiitos kaikille vastanneille ;D

Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se uudestaan.

Harri S

Broidilla on siellä Oulussa myytävänä -79 Delta 88. Ei museovehje mutta ihan ok kuntoinen.

Itselläni oli muutama vuosi sitten kolme -79 Delta 88 samaan aikaan. Antoi ajeluille valinnanvaraa ihan mieliajojen mukaan.
-Valkoinen sedan bensapikkulohkolla.
-Lila 2d coupe 455 isolohkolla.
-Ja tuo kuvan punainen 5.7 diesel jonka museorekkasin kun on yksi Suomen siisteimmistä.

Päätoiminen harrastaja

Juicci

Lainaus käyttäjältä: Harri S - 15 joulukuu, 2024, 09:12Broidilla on siellä Oulussa myytävänä -79 Delta 88. Ei museovehje mutta ihan ok kuntoinen.

Tämä taisikin olla syksyllä myynnissä Nettiautossa? Vihreä valkoisella katolla...

Oli/On hintasuojattu minulta, eli liian tyyris. Muuten oli kyllä makian näkönen auto ja kunto oli hyvä. :+1:
Koskaan ei ole aikaa tehdä mitään kunnolla, mutta aina on aikaa tehdä se uudestaan.

Camino79

Tervetuloa joukkoon sakeaan!   :+1:
GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kaktus

Tervetuloa vaan! Itselläni on tainnut nyt 5 vuotta olla Delta ja onhan se mukava peli ollut. Muutenhan näissä ei osien saannin kanssa ole ongelmaa, mutta mallikohtaiset koriosat yms tuntuvat olevan kiven alla ja kalliita. Esim nuo pitkät takavalot on aika tyyriitä.  :o

Täällä on projektitopicci minulla, mutta siitä on valitettavasti suurin osa kuvista hävinnyt, pitäisi jaksaa päivitellä uudet sinne.

-79 delta 88
-87 vaz 2101
-96 vaz 2104

Wilburi

Vtu tää hymyily sattuu

Gary Grand

Tervetuloa @Juicci  :mosh:

Onhan nuo -78-79 Deltat hienoja pelejä. Itseäkin himottanut sellainen hankkia, jo viimeiset 35 vuotta ainakin.. :o
Vielä ei vaan ole pihaan moista eksynyt. :thinking:
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

Juicci

[/quote]

Tämmöset "herutus"- kuvat tekee höpötitiä ;D

Komia oldsi sulla :+1:

Juurikin tähän Deltan peräpäähän olen mieltynyt. Uudemmassa eli onko nyt -80 alkaen on ne laatikkomallin valot, ja toki korilinja muuttuu jotenkin pienemmäksi. Vai tuntuuko se vain siltä. Mutta taas keula on paremman ja siromman näköinen kuin vanhassa..

Ja olen myös kuullut jotta joitakin osia on hankale löytää, uusia ei valmisteta ja hyvät käytetyt harvassa. Takavalojen lisäksi, ehjä takapuskuri on harvinaista herkku tänäpäivän jos löytyykään.

isalmela

Lainaus käyttäjältä: Juicci - 15 joulukuu, 2024, 09:28
Lainaus käyttäjältä: Harri S - 15 joulukuu, 2024, 09:12Broidilla on siellä Oulussa myytävänä -79 Delta 88. Ei museovehje mutta ihan ok kuntoinen.

Tämä taisikin olla syksyllä myynnissä Nettiautossa? Vihreä valkoisella katolla...

Oli/On hintasuojattu minulta, eli liian tyyris. Muuten oli kyllä makian näkönen auto ja kunto oli hyvä. :+1:

Joo just se josta sulle vinkkasin
Diesel on puhtaampi

Juicci

Deltoista puheen ollen...

Aikoinaan Oulun alueella bongasin tämän usiaan otteeseen, auto on tyylilleen oikeinkin onnistunut kokonaisuus, karu kampe... hieno 8)

Viimeksi bongasin Juutuubista Harjun tallin videolla Tampereen suunnilta...

Vieläkö "Liekkilintta" on voimissaan ja elävien kirjoissa :hiphopcar:

sössö

mulla oli delta 88 -80 mallinen n. 10 vuotta sitten. Hyvä auto oli mutta todella loppu. 307+350+2.44 lukkoperä. Meni vähällä polttoaineella.

En tiedä tarviiko noita pitkiä takavaloja oikeesti kukaan, kova höpinä niistä oli 10 vuottakin sitten ja sellasia mulla oli mutta 20€ hinnalla kpl kukaan ei edes kysynyt kun oli ODlla ilmotus. Jonkun romukasan seassa sain ne eteenpäin lopulta.

Taitaa olla sama mitä monien saabin osien kanssa, että monet niistä puhuu mutta kukaan niitä ei loppuviimeksi tarvitte.

Juicci

Lainaus käyttäjältä: sössö - 21 joulukuu, 2024, 03:57En tiedä tarviiko noita pitkiä takavaloja oikeesti kukaan, kova höpinä niistä oli 10 vuottakin sitten ja sellasia mulla oli mutta 20€ hinnalla kpl kukaan ei edes kysynyt kun oli ODlla ilmotus. Jonkun romukasan seassa sain ne eteenpäin lopulta.

Taitaa olla sama mitä monien saabin osien kanssa, että monet niistä puhuu mutta kukaan niitä ei loppuviimeksi tarvitte.

Näinhän se menee, aina ei kysyntä ja tarjonta kohtaa. Mutta olen huomannut jotta aika tavaran kaupihtee. Jos on vain tiloja säilyttää kaikkia aarteita. Itsellä kyllä meinaa mennä vähän ylikin tuon säilömisen suhteen, sitten vuosien säilömisen jälkeen menee romulaan :))

Gary Grand

Kaikelle EHJÄLLE ja pikkuvikaisellekin ryönälle on löytynyt ottaja kun hinta on sopiva.. ::)
Eihän noista omia saa aina pois, mutta mulle on tärkeämpää ettei ainakaan sitä ehjää tavaraa maailmasta häviä. Yleensä se on sellaista mitä ei tehdä enää.. :-\
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

sössö

sen olen huomannu että niitä romuksi meneviä kovasti parvutaan mutta kun parkujille lyö eteen puolilmaseksi sen juuri parvutun romukasan niin ei enää parvutakkaan niiden osien perään...tai alkaa selitys että "en minä pysty tuollaista ottamaan, mutta muitten pitäs ottaa ja säilöä ikuisuus...". Toki on niitäkin ollut välillä jotka sen romuläjän todella hakee.

Juicci

Lainaus käyttäjältä: sössö - 23 joulukuu, 2024, 00:35sen olen huomannu että niitä romuksi meneviä kovasti parvutaan mutta kun parkujille lyö eteen puolilmaseksi sen juuri parvutun romukasan niin ei enää parvutakkaan niiden osien perään...tai alkaa selitys että "en minä pysty tuollaista ottamaan, mutta muitten pitäs ottaa ja säilöä ikuisuus...". Toki on niitäkin ollut välillä jotka sen romuläjän todella hakee.

Itse lukeudun niihin jotka hakee romuläjän. Jos olen luvannut ottaa, tulen kyllä noutamaan. Enkä enään peräänny läjän nähtyäni. Vaikka joskus olis voinut jättää ottamatta.... kyse on nyt autoista tai osakasoista...