GM 10bolt 7.5" erot?

Aloittaja Toyopet, 29 joulukuu, 2024, 23:51

« edellinen - seuraava »

Toyopet

10-pultteja nyt on monia mutta keskitytään nyt 7.5" periin, minkälainen löytyy esim. G-koppaisen alta ja myöskin astron alta.

Se on tullut huomattua, että g-koppaisen vetareissa voi olla urituksessa eroa ja myös pyöränpulteissa, jarruhilppeissä...

Mutta kiinnostavin asia olisi, purkamatta pihassa olevia toimivia yksilöitä selvityksen takia, onko mahdollista, että g-kopan 7.5" välitys/tasauspyörästö/lukko olisi samanlainen kuin astron 7.5"?

Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

NonSenCe

mämistäämittäätierä. ja sitä epävarmemmaks tulen mitä enemmän yritän asiasta oppia.

mutta minusta sisuskalujen pitäs olla yhteensopivia.. sekä 7.5 ja 7.625 perissä. (sekasinhan niitä hammasosia ei saa laittaa keskenään).

oliko vetarien spline jaossa eroja kanssa eli 26 oli gbodyssä ja uudemmissa astroissa ja camaroissa 28? mutta astron perä tais olla eri mittasilla vetareilla? eli muuten ei perä ja vetarit sovi?

carrier 2 ja 3 kai eroavuuksia. (toisessa suurin sopiva välitys 3.08 toisessa isompi, ilman jotain shimmilevyä siis.)
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-

Toyopet

No kun tuossa cutlassin alla on nyt perä, jonka vetareissa enempi uria kuim toisessa irrallaan olevassa, lisäksi alla olevassa on periaatteessa väärän kokoiset pinnapultit, siis pyöränpultit. Nehän pitäisi olla m12x1.5 ja tuossa on ne pienemmät 7/16" tai sinnepäin ja irtoperässä taas olisi ne m12x1.5.

Ja nyt tuossa akselissa on sisuskalut @Jussi ostetusta leveämmästä minkä lie 7.5" perästä, kun siitä toisesta g-kopan perästä ne ei käyneet.

No kuitenkin astroissa olisi monesti 3.23:1 välitys lukolla ja gay-kopassa 2.73:1...
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Jussi

Minäkin niin harvoin noita käpälöiny, etten kyllä uskalla mitään varmaa sanoa. Pyöränpultithan vaihteli ihan vaan ikäperusteisesti kun siirtyivät tuumista milleihin.
En varmasti oo.

NonSenCe

oo sullahan on tihee perä gkobbassa ollu.. mulla on 2.41 molemmissa.

juu kierteet muuttu tuumasista millisiksi joskus 80 tai 81 jne miten sattuu kun siirtyilivät metriseksi.. niissä -78 ja -79 perissä on varmemmin ollut vielä tuumaset kierteet. yleisesti mulla on noissa molemmissa -80 autoissa (cut ja reg) ollut ihan sekasin tuumasia ja millisiä pultteja ympäri autoo. jokane pitää tarkistaa erikseen jos irrottaa.

en muista yhtään mitkä mulla on niissä akselien päässä tai tossa irtoperässä (sitä joku vähän rakennellu niin siinä on se 3.23 kai välitys) mutta luulen että olivat tuumaset. (että oisin lainannut ramblerista yhden)

ja jep. eli tiheempi rihla, eli sulla on siis luultavasti 7.625" perämurikan sisuskalut johon kuuluu ne 28rihlaset vetarit. ja käsittääkseni ja netin foorumeista joskus lueskelleena gbodyssä ei ollu koskaan tota 7.6" eikä 28spline, vaan sitä oli camaroissa yms ja astro/safarissa joskus 90 alkaen. (pikkasen parempi lukkomurikkakin niissä kai)
-making sense is NOT my priority-
-if you see my mind wander, bring it back to me-