”Mettäsika” (1948 stylemaster)

Aloittaja RLe, 30 joulukuu, 2024, 23:33

« edellinen - seuraava »

RLe

Lainaus käyttäjältä: Kustom STW - 09 tammikuu, 2025, 22:14Tosi hieno! Kiitoksia vinkistä, luulen että koitan vastaavaa itsekin toteuttaa!

Hyvä homma että näistä touhuista saa muutkin jotain ideoita. Ja tollasella putkirungolla aika jäpy nii ei pitäis väpättää ajossa.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: RLe - 09 tammikuu, 2025, 22:34Hyvä homma että näistä touhuista saa muutkin jotain ideoita. Ja tollasella putkirungolla aika jäpy nii ei pitäis väpättää ajossa.
Putkirunkoa mietin Rumaankin.
Huomattavasti sirompana ja "pelti" vanhasta justeerista.. :rolleyes:
Living my life on borrowed time
Watching my dreams disappear
My fists slowly clench
As my mind seeks control

RLe

Moroo taas on viikonloppu vietetty ja tallissa kömytessä se meniki. Mustang 2 keula saapu vihdoinviimein ja sitä ny sitte soviteltu ja koe kasattu. Siitä ei nyt oo mitään kuvia ku on olevinaan niin kiire ettei vaihe kuvia kerkee ottamaa  ;D

Muute meni tilaus nappiin mutta tuli 5x4,5" jakoset navat/levyt vaikka piti olla 5x4,75" jaolla..

Palkki ja jousitornit olis ny paistettu runkoon. Koitan saada kuvia myöhemmin. Kyllä se kummasti yllätti kuinka matala siitä tulee tolla etupäällä ja 2"droppi olka-akseleilla, mut sehä on vaa hyvä asia  :iwantit: 

Ja tänää vähä gängsteri lipan kiinnityksiä väännetty.

Eipä kait muuta  ;)

RLe

No nyy on tullu vähä puuhasteltua. Siitä palkin hitsauksesta ja sovittamisesta nyt ei mitää kuvia oo, mutta tässäpä pari testfitti kuvaa.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Vähä täytyy hammastankoo simmata ameriikan serkun speksistä ettei tarvii kokoajan kummeja vaihdella.

Ehkä tuli turhaan hosuttua pikku porossa ton pohjamaalin kanssa, ku pitäähän sinne koneenkorvat yms. vielä vääntää. Yks kuva oli vielä keulasta mutta se ei jostain syystä tänne kelvannu nii antaa olla. Saa sitä vaikka sit paikanpäälle tulla kattomaan..  :iiiiik:

Sit se gangstälipan kiinnitys.. vähä tuli pökö eikä noi kuusiokolot oikee sovi tähän. Kupumutteri olis siisti mut vähä toi kiristys hankala.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Katotaan ku oikeet jarrulevyt tulee että jos sais kunnon kuvia pyörillään.

Semmosta tänään jotaki ehkä huomenna.

Markok

Onhan tuo asiallinen kiinnitys!  :+1:

LPR

Lainaus käyttäjältä: RLe - 14 tammikuu, 2025, 21:19Sit se gangstälipan kiinnitys.. vähä tuli pökö eikä noi kuusiokolot oikee sovi tähän. Kupumutteri olis siisti mut vähä toi kiristys hankala.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

RLe

Lainaus käyttäjältä: Markok - 14 tammikuu, 2025, 22:45Onhan tuo asiallinen kiinnitys!  :+1:
Joo no katotaan mite väri päällä asennus sujuu. Kaveri täytyy kyl olla asennuksessa.. vähä pöijjää toi lipan runko.

Lainaus käyttäjältä: LPR - 14 tammikuu, 2025, 22:54

Jotaki tommosia tai enemmän kartio mallisia itekki mietin.

LPR

Mites jos sorvais sellaiset luodin mallisella kannalla olevat pultit ja siitä kannasta olis sivulta porattu läpi 3 mm reikä mistä sais jollain tapilla kääntämällä kiristettyä.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

RLe

Joku semmone olis kyl jees. Täytyy miettiä :+1:

RLe

Tässä tyhjyyteen tuijotellessa ja oikeita jarrulevyjä ootellessa muistin että olin ottanu joskus jemmaan p11 primeran jarru pääsylinterin. No eiku hyllyjä ja varastoja kohnimaan ja sieltähän se löyty. Tulipeltiin pari reikää lisää ja "we have a mastercylinder".

You cannot view this attachment.

No sitte se tehostin.. en halunnu mitää kauheeta "munaa" tonne konehuoneeseen nii sehän löysi paikkansa kojelaudan alta.

You cannot view this attachment.

Poljinrungon kävin pöllimässä pihalta rokkiralli primerasta. Eli taas täytyy hommata purku primera et saa kilipa-autoon jarrupolkimen  ;D

Vähä täytyy tota poljinta modata tai lyhentää jalkaa puolimetriä. Katotaan kumpi vaihtoehto osottautuu järkevämmäks.

You cannot view this attachment.

En olis halunnu roikkupolkimia ku orkkis pääsylkkä on tuola lattian alla mut tää ny oli ilmanen kokeilu.

Josko ne levyt tulis huomenna nii sais pyörilleen.

PS. Edullista ja toimivaa chevyn pikkulohkoo saa tarjota jos haluaa jeesata tän rojektin etenemistä  :rolleyes:

RLe

Jeeps! Tänää tuli oikeella jaolla levyt nii sai paiskottua satulat ja systeemit paikoilleen.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Ehkä vähä turhan fancy noi uritetut levyt tähän vehkeeseen mut mennään niillä.

Sit mötikkä pyörilleen ja vähä sivuun oottelemaan seuraavaa siirtoo.

You cannot view this attachment.

You cannot view this attachment.

Kalu

Ei sua ilmajousitus kiinnosta? Suosittelisin kyllä tässävaiheessa et takarunkoa muokkaisit sen verran, et jos järjetön mataluus alkaakin kiinnostamaan et sen pyllyn ainakin sit saa laskettua maapalloon kiinni.

LPR

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 17 tammikuu, 2025, 23:50Ei sua ilmajousitus kiinnosta? Suosittelisin kyllä tässävaiheessa et takarunkoa muokkaisit sen verran, et jos järjetön mataluus alkaakin kiinnostamaan et sen pyllyn ainakin sit saa laskettua maapalloon kiinni.
Miksi tehdä autosta ruma?
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Kalu

Lainaus käyttäjältä: LPR - 17 tammikuu, 2025, 23:58Miksi tehdä autosta ruma?
Makuasioita sanoi koira kun muniaan nuoli, pahalta ne minustakin maistui....

RLe

Lainaus käyttäjältä: Kalu - 17 tammikuu, 2025, 23:50Ei sua ilmajousitus kiinnosta? Suosittelisin kyllä tässävaiheessa et takarunkoa muokkaisit sen verran, et jos järjetön mataluus alkaakin kiinnostamaan et sen pyllyn ainakin sit saa laskettua maapalloon kiinni.

No kyllä sitä tossa on mietitty ku olis tässä vaiheessa vielä aika helppo tehä. Mut mennää ny toistaseks normi jousilla.

Iskäpappa käväs eilen kurkkaamassa  ja meinas että tulee aika matala. Vastasin että oon aika nuori vielä ja et laitetaan pussit sitte ku vanhuus iskee.