1974 El Camino

Aloittaja Gary Grand, 23 helmikuu, 2025, 21:32

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 11 toukokuu, 2025, 21:48Yllättäen ovat hapantuneet korikumien välissä..
Jostain löysin Chevyä parsiessa niin isot koriprikat 3mm paksuna et niistä sai kätevästi ne kohdat. Melkeen jokainen oli kadonnu, mutta vaan siitä kumin kohdalta. Rapsin samalla ne kumin orkkismetallit paskeena pois ja käytin pelkät kumit sika-liimattuna. Näkyy vähän hytin ja lavan korkeuserona, mutta sullahan ei tule sitäkään...
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 toukokuu, 2025, 00:37Jostain löysin Chevyä parsiessa niin isot koriprikat 3mm paksuna et niistä sai kätevästi ne kohdat. Melkeen jokainen oli kadonnu, mutta vaan siitä kumin kohdalta. Rapsin samalla ne kumin orkkismetallit paskeena pois ja käytin pelkät kumit sika-liimattuna. Näkyy vähän hytin ja lavan korkeuserona, mutta sullahan ei tule sitäkään...
Noiden korialuslevyjen käyttöä suunnittelin itsekin..
Katottava jos löytyisi valmiita 38mm reikiä puuilo-ikh-suunnilta. :thinking:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

tevo

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 toukokuu, 2025, 05:58valmiita 38mm reikiä


Meinasin mainita jottain nasevaa tosta.. mutta olokoot..
Romminmyynti IKEAan

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 toukokuu, 2025, 05:58Noiden korialuslevyjen käyttöä suunnittelin itsekin..
Katottava jos löytyisi valmiita 38mm reikiä puuilo-ikh-suunnilta. :thinking:
Muistaakseni siinä koossa ulkohalkaisija kasvoi jo liikaa. Piti suurentaa vähän reikää reikäsahalla, vaatinee kyllä pylväskoneen, ettei mee temppuiluksi kun monta joutuu tekeen.
En varmasti oo.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 12 toukokuu, 2025, 15:29Muistaakseni siinä koossa ulkohalkaisija kasvoi jo liikaa. Piti suurentaa vähän reikää reikäsahalla, vaatinee kyllä pylväskoneen, ettei mee temppuiluksi kun monta joutuu tekeen.

Normaali M36 aluslevy onkin ulkohalkaisijaltaan riittävä.
Reiät vingutin riittävän väljiksi.. ::)
Nyt on metallitikkua nahassa sitten riittävästi. :shitfan:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Gary Grand

Kopan kiinnityspisteet on nyt ainakin yhtä tukevat kuin tehtaalta lähtiessä. 8)





Ainespaksuutta tuli vähän turhankin paljon, kun huomasin että aika pienellä vinguttelulla 36mm aluslevyistä saa uudet 39mm reiät! O0

Plasma oli ihan ehdoton työkalu vanhojen ruskeiden reiänympärysten poistamiseen. 8)



Kurkkasin vielä perän sisään ennen hommien lopetusta ja onhan se.. :shitfan:



Ruosteessa.
Lukkoperä.
Välitys joku aftermarket, korotuslevyllä.
No, välitys on 37-10.. :rotfl:



Jossain vaiheessa joutunee perätalkoisiin! :dontknow:
Jos toinen on 2.41 ja tää 3.7, niin noiden välistä se järkevä välitys voisi löytyä 454/ylivaihdetoosa-yhdistelmälle. :thinking:

Tällä pääsee vähän :hiphopcar:  nurkkapyörittelyä kokeilemaan, mutta välityksen hampaatkin on niin ruosteessa, ettei tuota pirukaan pitkään kuuntele.. :shitfan:
Pito saattaa irrota tällä helpohkosti.. :P
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Toyopet

Kyllähän tuo 3.7:1 on justiin täydellinen ylivaihteen kanssa.
Sehän 4l80:n nelosella vastaa 2.77:1 suoralla välityksellä.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Toyopet - 12 toukokuu, 2025, 21:29Kyllähän tuo 3.7:1 on justiin täydellinen ylivaihteen kanssa.
Sehän 4l80:n nelosella vastaa 2.77:1 suoralla välityksellä.

Saattaa vaatia kupit korville yhtään pidempi siirtymä.. :oushit:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Toyopet

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 toukokuu, 2025, 21:33Saattaa vaatia kupit korville yhtään pidempi siirtymä.. :oushit:
Kasikympissä 1600-1700rpm huitteilla, ei kai se paha.
Crown 1965
Cutlass Cruiser 1982
Plymouth 1939
Chevy Astro V8

A.Naali

Lainaus käyttäjältä: tevo - 12 toukokuu, 2025, 09:11Meinasin mainita jottain nasevaa tosta.. mutta olokoot..
Lainaus käyttäjältä: tevo - 12 toukokuu, 2025, 09:11Meinasin mainita jottain nasevaa tosta.. mutta olokoot..

Mulla olis myydä kaiken kokoisia reikiä edullisesti. Reunat saa kukin hankkia itse...

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 toukokuu, 2025, 21:16Tällä pääsee vähän :hiphopcar: nurkkapyörittelyä kokeilemaan, mutta välityksen hampaatkin on niin ruosteessa, ettei tuota pirukaan pitkään kuuntele.. :shitfan:
Mullahan on tos Bellyssä oikeen hyvinkin ruostutettu perä, vaan kyllä rempan jälkeen aika pienesti enää ääntelee. Siinähän siis oli vaan stefa-laakerityyppinen korjuutarve, ei liittyny siihen ruosteeseen. Ja sitähän on ajettu 30v syöpymineen, eikä se ole siitä muuksi muuttunu.
En varmasti oo.

sössö

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 12 toukokuu, 2025, 21:33Saattaa vaatia kupit korville yhtään pidempi siirtymä.. :oushit:
ei ainakaan kierrosten vuoksi, cadillacissa jotkut isot tykittäjäputket ja siinä n. 3 perä ja th400. Huminan kun saa pois ajpnopeudelta niin hyvä, toi humisi 80kmh ja oli 100kmh nopeudessa hiljasempi. Nyt farmari humisee kun ajaa n. 60kmh ylivaihteella eli siellä 1300 mitälie siellä olis jenkaa. Ettei se aina kierrosten mukaankaan mene suoraan että enempi olisi aina meluisampi

Jussi

Lainaus käyttäjältä: sössö - 13 toukokuu, 2025, 03:22ei ainakaan kierrosten vuoksi, cadillacissa jotkut isot tykittäjäputket ja siinä n. 3 perä ja th400. Huminan kun saa pois ajpnopeudelta niin hyvä, toi humisi 80kmh ja oli 100kmh nopeudessa hiljasempi. Nyt farmari humisee kun ajaa n. 60kmh ylivaihteella eli siellä 1300 mitälie siellä olis jenkaa. Ettei se aina kierrosten mukaankaan mene suoraan että enempi olisi aina meluisampi
No kyllä 3.7 perä on jo ilman ylivaihdetta aika kiljuttamista. Kolmosen välitys on jo ihan eri juttu.
En varmasti oo.

Gary Grand

3.7 on yli 23% tiheämpi.. Niin on sillä pieni vaikutus.

No, Blätserissa oli 3.73 välitys 4.3/4L60E kanssa, eikä se liikaa ollut.
Homojeepissä on 3.73 välitykset, mutta on ne vähän tiuhat 235/75R15 kumeilla kasille, vaikka onhan se ihan kiitettävän ripeä lähtemään pikkuvaihteilla..
Kutosen 3.54 sopisi sen kanssa hyvin, ainakin matkassa.

Tuollaisen vähän vääntävämmän 454:n kanssa joku päälle 3 olis ihan mahtava.
Voi olla että otan toisen perän levälleen ja isken sisuksiin 3.08 välityksen, mikä Suburbanista meni hyllyyn.
Voi sitten valita perän alle mielihalujen mukaan. :))
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

sössö

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 13 toukokuu, 2025, 03:53No kyllä 3.7 perä on jo ilman ylivaihdetta aika kiljuttamista. Kolmosen välitys on jo ihan eri juttu.

eikö tässä ollu ylivaihde kun sellasesta tuolla puhuttiin?

 Samaa mieltä joo jos ei ole. Sillon kyllä vähän päälle 3 on maksimi