1974 El Camino

Aloittaja Gary Grand, 23 helmikuu, 2025, 21:32

« edellinen - seuraava »

juhapih

Kun ostin aikoinaan projekti Eagle nykyään V8 Eagle, oli sen tuulilasi asennettu sikaliimalla ja se oli haljennut heti uutena...

Noissa molemmissa Coupe Matadoreissa on etu- ja takalasit olleet irti ja vedetty sikaliimalla. Molemmissa on lasit liian syvällä korissa, kun massa on painunut kasaan. Listat eivät istu ja massat tursuaa sisustaan kiinni...  >:D

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: juhapih - 02 heinäkuu, 2025, 07:41Kun ostin aikoinaan projekti Eagle nykyään V8 Eagle, oli sen tuulilasi asennettu sikaliimalla ja se oli haljennut heti uutena...

Noissa molemmissa Coupe Matadoreissa on etu- ja takalasit olleet irti ja vedetty sikaliimalla. Molemmissa on lasit liian syvällä korissa, kun massa on painunut kasaan. Listat eivät istu ja massat tursuaa sisustaan kiinni...  >:D
Kuulostaa minun tasoisen lasin asentajan tekosilta.. ::)

Caminoon lasi asettui niin oikeaan tasoon kuin sen oli mahdollista asettuia.
Lasissa on vähän liikaa kaarta ja päädyt menee jo turhan syvälle, kun taas keskeltä on jo pellin tasalla ellei ylikin.
Ihan ei siis lasin muotti ole kohdallaan. :thinking:
In the depths of a mind insane, fantasy and reality are the same..

Harri S

Toronadon lasit tiivistin Wurthin butyylimassalla, tuin lasit oikealle kohdalle väliaikaisesti muutamalla lipan läpi poratulla peltiruuvilla sekä alareunasta orkkis kumipalikoilla ja peltilirpakkeilla. Ikkuna-aukkojahan oli sepitty melko rujosti jo ennen auton minulle tuloa.
Lopuksi lisäsin lasin sisäpuolelta saumaan pienet pätkät sikaliimaa sinne tänne pitämään lasin oikeassa kohdassa paikallaan ettei se lähde helteessä itsekseen vajuamaan.
Ruuveilla pystyy säätämään lasin syvyysmitan yläreunasta tismalleen oikeaksi jotta kromilistat saa istumaan hyvin kun kaikki tehdasjutut puuttuu aikaisempien peltiseppien toimesta.



Vasta sikaliiman kuivuttua otin tukiruuvit pois ja noi ruuvinreiät jäi poiston jälkeen butyylimassan sisään.
Butyylimassa on siitä hyvä että se tarttuu hyvin, jää tosi elastiseksi eikä se kuivu läpi asti oikeastaan koskaan eli sallii suuret lämpötilanvaihtelut kun auto on talvet pakkasessa, kylmässä hallissa. Kiinnitys on mahdollisimman elastinen mutta tiivis mikä tuli testattua viime kesän pihasäilytyksessä.
Päätoiminen harrastaja

aric-z

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 01 heinäkuu, 2025, 20:36

Tästä tulee mieleen vw polo harlekiini, jossa joka paneeli on eri värinen.

palontie

Chevrolet El Ukraina.
Eniten vituttaa kaikki.

ramman