Kitkapintojen liimaajaa

Aloittaja Markok, 03 maaliskuu, 2025, 15:59

« edellinen - seuraava »

Jussi

Lainaus käyttäjältä: Markok - 05 maaliskuu, 2025, 20:45Löytääkö joku vielä poraa millä tehdään niitin upotus.
Tai hyvää konstia että tulee tasainen pohja ja ei haukkais, no siihen joku stoppari mutta se tasanen pohja..
Jos tuhoais muutaman halpis puuporan, tai jopa jyrsinterän...
En varmasti oo.

Markok

Lainaus käyttäjältä: Jussi - 06 maaliskuu, 2025, 05:08Jos tuhoais muutaman halpis puuporan, tai jopa jyrsinterän...


Semmosista sais muutettua käypäsen varmasti.
Onko tähän ollut minkälainen työkalu silloin kun tehty "työnään"?

tamrokki

Lainaus käyttäjältä: Markok - 06 maaliskuu, 2025, 07:23Semmosista sais muutettua käypäsen varmasti.
Onko tähän ollut minkälainen työkalu silloin kun tehty "työnään"?

varmaan joku tämmönen kävis

Bantam

Lainaus käyttäjältä: Markok - 06 maaliskuu, 2025, 07:23Semmosista sais muutettua käypäsen varmasti.
Onko tähän ollut minkälainen työkalu silloin kun tehty "työnään"?

Ilmeisesti joku tämmöinen.

https://www.mtfca.com/discus/messages/708324/745524.jpg

Eikös sen pohjan saa tasaiseksi puuporanterällä, ensin poraa vähän matkaa kartioterällä?

Markok

Löysin torista pinnat sattumalta kun googlettelin jotka voisi tuurilla olla sopivat, nist.. niititkin mukana, tarvii vaan porata kengän runkoihin reiät että tuntuu liiankin helpolta JOS ovat kuvitellunlaiset! 8)

Markok

Mutta näitten kanssa varmasti joutuu vielä painimaan itse ja joku muukin että mielestäni tärkeä keskustelu  :+1:

LPR

Liimaaminen ei ole rakettitiedettä, mutta kun liimaa ei saa nykyään kuluttajamyyntiin. Satoja hihnoja olen liimannut, eikä yhtään rekkulaa ole tullut, että olisi irronnut. Ex. työpaikallekin tilailtiin liimaa kiinasta, kun ei Suomesta saanut. Hihnaa kyllä pitäis saada sen kuin ostaa. On hihnankin hinta noussut ja tunti vähintään menee työtä, niin halvemmalla saa valmiit kengät, jos on saatavilla. Valmiit kengät kyllä on monesti liimattu täysin ala-arvoisesti, että irtoavat.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

LPR

Lainaus käyttäjältä: sössö - 04 maaliskuu, 2025, 21:31Tarttee tehokkaan uunin kun muistaakseni liimauslämpötila oli jotain 300+ astetta, 15v noista niin ei muista enää ihan kaikkea.
3M liimalla n. 200°C n. puoli tuntia, kun on kauniin ruskeaa. Kiinan liimalla ei oikein ottanut kypsyydestä selvää, kun on mustaa, mutta tuntui tarttuvan jotakuinkin samoilla arvoilla. Tavan sähköuuni oli molemmilla työpaikoilla, missä liimattiin.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

Markok

Autohan on tuo bedford minkä kanssa painin, taakse englannissa myydään valmiita kenkiä mutta eteen ei ole vastaan tullut.
En tiedä muutetaanko ne aina englannissa levyjarruille kun muutenkin pilaavat esim fordin koneella ja sen takia ei uustuotantoa ole?

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Markok - 14 maaliskuu, 2025, 07:46Autohan on tuo bedford minkä kanssa painin, taakse englannissa myydään valmiita kenkiä mutta eteen ei ole vastaan tullut.
En tiedä muutetaanko ne aina englannissa levyjarruille kun muutenkin pilaavat esim fordin koneella ja sen takia ei uustuotantoa ole?

Mikä petukka sulla on?

Jos moista entisöinnissä, niin paikallinen pakistanilaisen ravintola ja mukavasti pyytämään voisko kotoväki postittaa osaset

En tullu laittaneeksi talteen sitä pakistanilaista firmaa joka myi osia bedfordeihin.

Isot määrät oli uutta jarru osaa merikontin seinillä

Markok

Lainaus käyttäjältä: Nikuzai - 16 maaliskuu, 2025, 16:09Mikä petukka sulla on?

Jos moista entisöinnissä, niin paikallinen pakistanilaisen ravintola ja mukavasti pyytämään voisko kotoväki postittaa osaset

En tullu laittaneeksi talteen sitä pakistanilaista firmaa joka myi osia bedfordeihin.

Isot määrät oli uutta jarru osaa merikontin seinillä

CA malli, mobilisti osiossa on jotain siitä, samoten customstw:n samanlaisesta mutta silti erilaisesta.
Niillä taitaa olla isompia mallia pääasiassa ja yritän selvitä ilman pakistanilaisten apua. Kiitos silti :+1:

Nikuzai

Lainaus käyttäjältä: Markok - 16 maaliskuu, 2025, 18:37CA malli, mobilisti osiossa on jotain siitä, samoten customstw:n samanlaisesta mutta silti erilaisesta.
Niillä taitaa olla isompia mallia pääasiassa ja yritän selvitä ilman pakistanilaisten apua. Kiitos silti :+1:

No ei tollaseen kovin mahdoton ole varmaan tehdäkkään jarrukenkiä leikkaa ja liimaile metodilla

Mut kuorma-auto kokoluokassa kenkiä ei varmaan ole niin paljoa olemassa ja niitä ei oikeen kehtaa modata, sen verran suuremmista voimista kuitenkin kyse