Yleistä juttua peltitöistä

Aloittaja 1purehell, 18 maaliskuu, 2025, 00:01

« edellinen - seuraava »

1purehell

Tänne vois laittaa kaikkea yleistä lätinää peltihommista.

Keskustelun avaajaksi tämä:

Kävin tuossa lähistöllä katsomassa kun nuori mies tekee entiseen Airamin edustus-Buickiin (1956) peltitöitä. Piti ottaa oikein lakki päästä, kun ihmettelin peltitöiden laatua, eikä tullut sitten otettua viimeisimmästä vaiheesta edes kuvaa. Siis ihan puskusaumalla tehty noi kaaren vaihdot ja ei peilaillut tuo musta maali yhtään sen enempää kuin tuossa viimeisessäkään kyljestä otetussa kuvassa, vaikka oli sauma hitsattu jo umpeen..  :o







Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Etulokarin nurkka.




Takakaaren sisäpuoli.


Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

1purehell

Eniten näissä osaavien tekemissä peltitöissä vituttaa se, että omat tököstykset näyttää ihan... tököstyksiltä. ::)

Helmoissa oli käytetty 1,25mm peltiä
Kylkipaloissa 1,0mm peltiä.
Palat yhteen täysin ilman ilmarakoa.
0,6mm lanka ja isolla virralla, niin että tunkeuma menee kerralla läpi.
Joka ikinen piste vasartaa heti hitsauksen jälkeen vastimen kanssa niin, että pelti venyy takaisin alkuperäiseen mittaansa.  :panic:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.

Jussi

Lainaus käyttäjältä: 1purehell - 18 maaliskuu, 2025, 00:19Eniten näissä osaavien tekemissä peltitöissä vituttaa se, että omat tököstykset näyttää ihan... tököstyksiltä. ::)

Helmoissa oli käytetty 1,25mm peltiä
Kylkipaloissa 1,0mm peltiä.
Palat yhteen täysin ilman ilmarakoa.
0,6mm lanka ja isolla virralla, niin että tunkeuma menee kerralla läpi.
Joka ikinen piste vasartaa heti hitsauksen jälkeen vastimen kanssa niin, että pelti venyy takaisin alkuperäiseen mittaansa.  :panic:
Joo, ei taho kärsivällisyys riittää ja sit oiotaan ja kitataan enemmän.
En varmasti oo.

stana

Nii, tuntuu että ei malta tehdä sovituksia kunnolla, senkun malttas niin olis niiiiin paljon helpompaa sitten loput.

MJF

Oha se mukavaa hommaa kun ei oo mittään aikataulupaineita päällä. Mihinkään nykyautoon ei oo hirveää hinkua tehdä perus ruostekorjauksia, mutta nämä harrasteet sitten erikseen. On kai nämä kuvat jo kaikki nähny, mutta laitetaan nyt vaikka Belvederen lokasuojan paikka tähän. Harjotteluahan tämä ihtelläkin on, paljon olisi opittavaa. Lokasuojan yläreunaakin oli jo joskus hitsattu, kovasti oli vedellyt ja pakkelilla piilotettu. Tuli siitä vähän parempi.








Mopar on parsa

Camino79

Ennenkin tätä kuvaa varmaan näyttäny täällä, mutta isäukko valitti kun ei ollu lokasuojaa trumppaan. No mitäs käsipuoli allekirjottanu sit keksi ratkaisuksi. No soiro suoraa millistä peltiä, vähän kutistusta/venytystä ja sikkikonetta ni tommonen synty. Isäukko sinisti ja lakkas sen ja kiinnitti ton vanhan pösön merkin ihan piruillessaan siihen  :))

GM only 😉
+Pihatraktori :D

Kustom STW

Lainaus käyttäjältä: Camino79 - 18 maaliskuu, 2025, 09:39Ennenkin tätä kuvaa varmaan näyttäny täällä, mutta isäukko valitti kun ei ollu lokasuojaa trumppaan. No mitäs käsipuoli allekirjottanu sit keksi ratkaisuksi. No soiro suoraa millistä peltiä, vähän kutistusta/venytystä ja sikkikonetta ni tommonen synty. Isäukko sinisti ja lakkas sen ja kiinnitti ton vanhan pösön merkin ihan piruillessaan siihen  :))



Kappas, muillakin samanlainen merkki uusiokäytössä. Mulla Rodin katolla.

1purehell

Tuo hitsauspisteen vasaroiminen ei ole kyllä mulla onnistunut ikinä. Vaikea saada paukutettua niin paljoa , että se venyy. Ja edellyttää, että taakse saa vastimen, mikä ei ole joka paikassa mahdollista.  :thinking:
Vakavammanpuoleinen katsastusrikos, 2 litrainen kone 1,6 Taunuksessa.