SU, Strömberg, ym. juuttuvakurkkuiset kaasarit

Aloittaja LPR, 26 huhtikuu, 2025, 04:31

« edellinen - seuraava »

LPR

Onkos noista brittien juuttuvakurkkuisista kukaan perillä?

Vanha MG kuseskelee alleen. Jotain täytyis tehdä. Töissä on niin kiirettä, että harrastaminen jää keväällä, niin voisin ulkoistaa homman. Tai ainakaan ei nyt inressi ole opiskella 50 luvun kaasutinteknologiaa.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Ne muut missä on erillinen uimurikammio, on monimutkaisuus asteeltaan mopon bing mutta se viimeisin HIF on inan monimutkasempi. 50- lukusissa lie vanhempia erillisellä uinurikammiolla.

Muoviiputkellisista malleista muoviputki tai sen kiinnitykset on usein rikki Uimurikammion läpiruuvit katkeaa vanhemmissa helposti.


LPR

Nuo 50-lukuiset on ihan eri näköiset kuin uudemat.

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Mutta sitä samaa mitä muut poislukien HIF, mikä on oikeasti ihan eri näkönen ja muistaakseni omasi jotain lisäominaisuuksia, ryyppyä ei kai enää käytetty kiskomalla suutinta alas vaan oli oma kanava tai jotain.

Uimurikammio kiinnittyy  ja tiivistyy 50 lukuseen joko yhdellä pultilla tai laipalla, se lie se todennäkösin vuotopaikka jos kaasutin ei tulvi. Se muoviputkimalli taisi tulla ihan 50- luvun lopussa tai 60- luvun alussa. Jos ei ole erillistä uimurikammiota, ne kaasarit ei ole 50- lukusesta. Se HIF missä uimurikammio on kaasuttimen alla on jostain 70- tai 80- luvulta.

LPR

Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Lainaus käyttäjältä: LPR - 26 huhtikuu, 2025, 14:21Tuollaiset


Toi on ihan perus vanhan mallin SU, missä joko laippakiinnitys tai pulttikiinnitys uimurikammiolla kaasarin alaosassa. Kurkkaisin sinne peilillä ens alkuun että tiputteleeko sieltä kaasarin ja uimurikammion yhtymäkohdasta. Noi uimurikammion päältä banjolla lähtevät kupariputket on ylivuotoputkia mun muistaakseni, ja jos se kaasutin tulvii sillon niistä tiputtelee bensaa.

E: noi on niitä nopeita tarkastuksia tehtäväksi eikä korjauskaan ole kovin aikaa vievää

LPR

Uimurikammion kansi oli märkä, en yhtään tarkemmin joutanut tutkimaan, kun illalla nopeasti talvipesältä hain tallille.
Jeep XJ, Willys CJ3A, MGF, MGB, MG Midget TD, Ferguson TEA-20

sössö

Voi se itestäänkin "korjaantua" jos tiiviste päässyt talvella kuivumaan ja nyt turpoo kun kastui. Semmosia noi vanhat forditkin tuntuu olevan, kun muutaman kk seisoo niin johan suihkuu ja tippuu kaikkea nestettä kaikkialta kun laittaa käymään, mutta kun hetken antaa olla ja käynnistää uudelleen niin ei enää tiputtele saati suihkua.