Joitakin kirjoja

Aloittaja Pande, 01 toukokuu, 2025, 12:12

« edellinen - seuraava »

Pande

Kirjojani koetan saada jonkunlaiseen järjestykseen. Näistä on tuplakappaleet joten nämä joutavat tarvitsijalle.

- American Car Spotters Guide 1966-80, selailtu mutta ehjä, aikaisemman omistajan nimi alkusivulla meni jo
- Raimo O. Kojon Automatkailun opas, Tekniikan Maailman julkaisema oman aikansa bestseller vuodelta 1968 meni jo
- John Hedgecoen Valokuvaajan käsikirja, aikanaan harrastajan perusteos mutta kyllä minä yhdellä kappaleella pärjään

Olisiko nämä kympin kappaleelta postikuluineen.

Mitä Missä Milloin -kirjoja ei taida nykyään kerätä kuin minä ja muistaakseni @puu , mulla on täysi setti 1951-2025 mutta lisäksi on kuvassa olevat tuplakappaleet. Maksa jotakin jos huvittaa, postitankin kyllä ihan yksittäinkin jos jollakin on aukko kokoelmassa.

Transistoreita ja muuta elektroniikkaa, puhelin- ja sähkötekniikkaa koskevaa kirjallisuutta on lähinnä 1950-70-luvuilta edelleen suomeksi, englanniksi, saksaksi ja ruotsiksi kuvassa olevien lisäksi muitakin, jos jotakuta kiinnostaa niin teen tarkemman inventaarion. Ei maksa mitään, kiva jos joku harrastunut tarvitsisi. Etenkin saksan kieli taitaa nykyään olla vähän kynnyskysymys, yksi tuttava otti hyvällä halulla ison määrän mutta ei huolinut mitään saksankielistä. Näistäkin meni jo niin paljon että loput säästän kuriositeetteina.  :)

Sitten muuten oli Olli Aulion Vapaa-ajan kalastaja, yleisopas kalamiehelle. meni jo
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

puu

Joo, kaikki mitämissämilloimet löytyy hyllystä.

Pande

Hyvä palstatoveri! Ole kuin minä ja puu, kerää koko MMM-sarja! Pääset hyvään alkuun noilla minulta joutavilla kappaleilla.
If money is your hope for independence, you will never have it. The only real security that a man can have in this world is a reserve of knowledge, experience and ability.

leivonharri

Hei @Pande , tuo spotters guide kiinnostaa. Ollaan "naapureita", niin voisin tulla noutamaan ihan itse.

PS. Rouva kerää MMM -sarjaa vähän tahtomattaan. Se löytyy joulupaketista joka vuosi Guinnessin ennätysten kanssa.
Vielä on eilinen jossain.

Pande

Tule vaan. Pistän yv:llä infoa.

Edit: Spotters Guide siis menee Harrille, muut vielä olisi.

Poju

@Pande

Mä ostan Automatkailun oppaan, jonka lisäksi voisin ottaa tuon Vapaa-ajan kalastajan oppaan ja ylipäänsä tekniikkaa käsitteleviä teoksia niin paljon kuin raaskit antaa tai keksitään jokin molempia miellyttävä könttäsumma.

Nouto onnistuu, liikun kuitenkin milloin missäkin.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Poju - 01 toukokuu, 2025, 20:48Mä ostan Automatkailun oppaan, jonka lisäksi voisin ottaa tuon Vapaa-ajan kalastajan oppaan ja ylipäänsä tekniikkaa käsitteleviä teoksia niin paljon kuin raaskit antaa tai keksitään jokin molempia miellyttävä könttäsumma.
Kiva! Mulla on näitä nyt kahdessa osoitteessa, mutta jos kokoan toiseen paikkaan nipun + muita oheen ehdolle ja laitan sitten viestiä niin katsotaan koska nähtäisiin. Tässä muutaman päivän sisällä pistän viestiä, noudolla ei sinänsä kiire.

Poju

Lainaus käyttäjältä: Pande - 01 toukokuu, 2025, 20:53Kiva! Mulla on näitä nyt kahdessa osoitteessa, mutta jos kokoan toiseen paikkaan nipun + muita oheen ehdolle ja laitan sitten viestiä niin katsotaan koska nähtäisiin. Tässä muutaman päivän sisällä pistän viestiä, noudolla ei sinänsä kiire.

Tehdään näin.  :)

leivonharri

Vielä on eilinen jossain.

OpaS

Pitäisköhän mun tarvita tuommoinen valokuvaajan käsikirja...?

Pande

Lainaus käyttäjältä: OpaS - 02 toukokuu, 2025, 22:53Pitäisköhän mun tarvita tuommoinen valokuvaajan käsikirja...?
Kyllä sinä sellaisen hyvinkin saatat tarvita. Onhan siinä sentään kolme ja puolisataa sivua asiaa. Ei ne perusjutut vaikkapa kuva-alan käytöstä ja sään vaikutuksesta ole mihinkään muuttuneet, vaikka filmi on vaihtunut digiin. Ja jos vintage-kalustolla kuvaa niin sitten varsinkin tieto on aivan ajantasaista.

Pistä viestiä kun tulet siihen tulokseen että tuon tarpeessa olet  :) niin katsellaan asiaa eteenpäin.