Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 23 lokakuu, 2021, 13:45Stroukkaat ton koneen. 400 lohkot oli joidenkin huhujen mukaan paksua valua.
Tääkään tornihuhu ei ole pitänyt paikkaansa käytännön mittauksissa..
Kaikki isolohkojen valut on vahvempaa tavaraa runkopukkien yläpuolelta kun mennään -72 vuodesta eteenpäin. Putkien valut ei käytännössä muutu miksikään. Koneen korvakkeiden paksuutta lisättiin jonkin verran -73 eteenpäin.
Materiaalista ei sitten sen parempaa tietoa tunnu olevan oikein kenelläkään. :thinking:

Mutta poraus noissa 400-lohkoissa on mukavan avara ja kuitenkin sisään mahtuu pitkäiskuinen akseli. :P

Erinomaisia stroukkiaihioita.

35830_man

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 23 lokakuu, 2021, 13:45Stroukkaat ton koneen. 400 lohkot oli joidenkin huhujen mukaan paksua valua.
Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 lokakuu, 2021, 14:14Tääkään tornihuhu ei ole pitänyt paikkaansa käytännön mittauksissa..
Kaikki isolohkojen valut on vahvempaa tavaraa runkopukkien yläpuolelta kun mennään -72 vuodesta eteenpäin. Putkien valut ei käytännössä muutu miksikään. Koneen korvakkeiden paksuutta lisättiin jonkin verran -73 eteenpäin.
Materiaalista ei sitten sen parempaa tietoa tunnu olevan oikein kenelläkään. :thinking:

Mutta poraus noissa 400-lohkoissa on mukavan avara ja kuitenkin sisään mahtuu pitkäiskuinen akseli. :P

Erinomaisia stroukkiaihioita.

RB:n kampura mahtuu, kun tasapainoja koneistaa pienemmäksi, mutta valmiista stroukkiakseleista pisin isku on muistaakseni 4.25", jolla tulee jo yli 500 motti.

Pikkasen himottaa laittaa 3.75" akseli ja porauttaa sylkät 030 ylikokoon (451), mutta katotaan nyt.  :P

Vasta tänä syksynä tilattu nokka jäisi pieneksi ja pikkupalotilaisten alsakansien kanssa pitäisi laittaa joko ammetta muistuttavat männät tai järkyt kansipahvit, ettei puristukset karkaa liian ylös.

Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: Poju - 23 lokakuu, 2021, 15:35RB:n kampura mahtuu, kun tasapainoja koneistaa pienemmäksi, mutta valmiista stroukkiakseleista pisin isku on muistaakseni 4.25", jolla tulee jo yli 500 motti.

Pikkasen himottaa laittaa 3.75" akseli ja porauttaa sylkät 030 ylikokoon (451), mutta katotaan nyt.  :P

Vasta tänä syksynä tilattu nokka jäisi pieneksi ja pikkupalotilaisten alsakansien kanssa pitäisi laittaa joko ammetta muistuttavat männät tai järkyt kansipahvit, ettei puristukset karkaa liian ylös.
Noihin kyllä löytyy ihan törkeän paksuja nahkoja.. :o

35830_man

Lainaus käyttäjältä: Gary Grand - 23 lokakuu, 2021, 16:51Noihin kyllä löytyy ihan törkeän paksuja nahkoja.. :o

Orggis peltinen taitaa olla vaatimattomat 0.02".  :thinking:

Pertti K


Lakeuden el Loco

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 23 lokakuu, 2021, 17:15Ja sinne seuraavaks, vai mitä @Lakeuden el Loco ?

Kyllä...

Mut on tää muiluttaminen kyllä melkosta ympäri finlandiaa juoksemista!  :shitfan:

1320

Lainaus käyttäjältä: Mikaa7146 - 23 lokakuu, 2021, 10:18Vähän pakko jollain muulilla päästellä kun ei noita poni-koreja kaikille riitä, vanhoista hautureista puhumattakaan. Samanlaisia tuulipusseja kaikki ameriikanlotjat.

Jokainen tietysti ajelee sillä mistä ite tykkää. ;)  Eipä noi E-Bodyt kovin paljoa sytytä nekään omistusmielessä, juuri siksi että vaikka hienoja ovatkin, niin aika paljon niitä näkyy. Mut kuskin paikalta katseltuna ja kurvailtuna on varsin hieno laite. ;)

Jos Mopari pitäisi hankkia, niin '50-'60 luvun taitteen Forward Look mallit tai sitten '62-'65 B-Body olisi mun valinta...


Mikaa7146

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 24 lokakuu, 2021, 14:50Jokainen tietysti ajelee sillä mistä ite tykkää. ;)  Eipä noi E-Bodyt kovin paljoa sytytä nekään omistusmielessä, juuri siksi että vaikka hienoja ovatkin, niin aika paljon niitä näkyy. Mut kuskin paikalta katseltuna ja kurvailtuna on varsin hieno laite. ;)

Jos Mopari pitäisi hankkia, niin '50-'60 luvun taitteen Forward Look mallit tai sitten '62-'65 B-Body olisi mun valinta...


Näinhän se on, että kuka tykkää mistäkin kori/vuosimallista. Vaikka itelläni on c-koppa, onhan se ruma, niin ruma, että omaan silmään yksinkertaisuudessaan on hieno. Suomen autotyylisuunta ollut kallellaan aina muskeli/poni korisiin. Omista romuista puuttuu vielä farmari ja avo, ehkä jonakin päivänä nekin on hankintalistalla.

WBBC

Lainaus käyttäjältä: manha - 23 lokakuu, 2021, 11:26Njääh,viime talvena tuollaisella penkkoja levitin...ei jatkoon.



Hienoa, että ei kaikki ole viimeisenpäälle entisöityjä. Miehekkään näköinen.

1320

Tänään oli taas kuukauden vika maanantai, joten Kääpiöautot kokoontui KehäKessalla. Kelit oli kohdallaan, niin kurvailin katselemaan kalustoa, ja olihan siellä muutama auto paikalla. :) 

Kääpiöautot KehäKessalla 25.10.2021



Pande


Marklin


Pande

Ei messuja etteikö jollakin osastolla ole autoa maskottina tai vetonaulana. Kirjamessuilla tämmöinen Kupla Sun Maid -rusinoiden jakopisteenä. Vieressä olisi saanut osallistua johonkin Risto Räppääjä -kilpailuun.


WBBC

Lainaus käyttäjältä: TwistOla - 23 lokakuu, 2021, 11:44


Siisti kokonaisuus  :+1:

Kappas vain. Tuli lapsuus mieleen.
Marjaniemen Elanto -myymälällä oli samanvärinen Duett. Siinä luki ELANTO -toki tuossa vaalelalla alueella. Tämä siis 60-70 -luvun taitteessa.

palontie

Lainaus käyttäjältä: WBBC - 28 lokakuu, 2021, 18:05Kappas vain. Tuli lapsuus mieleen.
Marjaniemen Elanto -myymälällä oli samanvärinen Duett. Siinä luki ELANTO -toki tuossa vaalelalla alueella. Tämä siis 60-70 -luvun taitteessa.

Mun kaiffalla tais olla tuo samainen duett -80luvulla.