Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

Pande

Maanantain Mazda.



Tämän varmaan monet tietävätkin, mutta konepellistä erottaa 1500- ja 1800-mallit. Pienemmässä on sileä pelti, tässä suurtehomallissa on tuo scooppirakennelma.

Ja sanon jo etukäteen että jos joku ehti kyllästyä näihin "viikonpäiväautoihin" niin ainakin minun osaltani loppuu huomenna.  :D  Loppuu kekseliäisyys. Sellainen ruotsalainen kuorki- ja bussimerkki on kuin Tidaholm, mutta ei mulla sellaisesta ole omaottamaa kuvaa niin ei tule tiistain Tidaholmia.

leivonharri

Tiistain-turbo-tiisseli?

leivonharri

Tiistain Tigra. Mut ei kiitos Tiistain Tiguan.

Kalu

Tiistain Tucker, missähän vaan semmosen lähimmillään pääsis kuvaamaan...?

Pertti K

No eikä Trumpasta ole Pandella yhtään kuvaa?

"Mulla" ois myynnissäkin https://autot.tori.fi/vaihtoautot/muut/muut/73572874?ma=1

Marklin

 

Muistaakseni @Pande osasi kertoa tämän yksilön historiasta enemmän.

Pertti K

Kuuluiko siihen Minna S.?

1320

"Mitä Bongasit Liikenteessä" ketjuun laitoin pari kuvaa viikonlopun Ruotsinreissulla tehdyistä bongauksista. Nämäkin tuli samalla reissulla nähtyä, mut eivät ole varmaan hetkeen liikenteessä olleet, niin laitetaan vaikka tähän ketjuun sitten...

'59 Dodge paikallisen harrastetallin pihassa aidan takana.


Saman vanhan huoltiksen pihassa, josta laitoin Tjorvenin kuvan bongausketjuun, oli muutakin mielenkiintoista... Useita takamoottori-Skodia ja yksi SiipiMersu sekä muutamia jotain uudempia kikkareita, sekä myös pari Wartburg 1.3:sta, eli ainoa nelitahtikoneella varustettu Warre. Farmari, ja sen takaa kuvan vasemmasta laidasta pilkottaa Sedanin keula.


Tämä oli jo vähän enempi raatokuntoinen, enkä nyt ihan äkkiseltään keksinyt että mikä laite mahtaa olla kyseessä...

Pande

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 29 marraskuu, 2021, 17:56Tämä oli jo vähän enempi raatokuntoinen, enkä nyt ihan äkkiseltään keksinyt että mikä laite mahtaa olla kyseessä...

Lloyd Arabella.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Marklin - 29 marraskuu, 2021, 14:57Muistaakseni @Pande osasi kertoa tämän yksilön historiasta enemmän.
Tuo on aito Hämeenlinna-auto.  :) Eka omistaja tosiaan Minna Sillankorva kuten @Pertti K tiesikin. Toimi Sillankorvan siviiliautona 1986-90 ja nyttemmin auton vaiheita uudesta saakka seurannut henkilö on sen suurella vaivalla entisöinyt. Varmasti todella vaativa entisöitävä, kun juuri mikään ei ole samanlaista kuin vakio 323:ssa. Varaosaraatojakaan ei joka nurkalla loju, kun suurin osa on ollut kovassa kilpakäytössä. Autohan on siis Mazda 323 Turbo 4wd GTX.

@Antti saattoi tuosta olla TM:ssäkin juttua mutta sitä en nyt pysty tarkistamaan kun TM:t mulla on toisessa osoitteessa (enkä ole nettitunnareita ottanut käyttöön, joku raja ettei mene kaikki aika nettiä tutkiessa  :)  ) mutta Klassikot-lehdessä 6/2018 ainakin on laaja juttu. Sen jutun mukaan GTX-versioita tuotiin Suomeen uutena vain kolme kappaletta, halvempia GT-versioita parikymmentä ja tämä BBU-323 on jutun mukaan ainoa ajokunnossa oleva Suomi-neliveto-Turbo kaikki versiot mukaanlukien.

1320

Lainaus käyttäjältä: Pande - 29 marraskuu, 2021, 18:30Lloyd Arabella.

Joo-o, enpä ollut ikinä kuullutkaan joten piti Googlettaa :)) . Hieno autohan tuollainenkin on.

Pande

Lainaus käyttäjältä: Pertti K - 29 marraskuu, 2021, 14:08No eikä Trumpasta ole Pandella yhtään kuvaa?

"Mulla" ois myynnissäkin https://autot.tori.fi/vaihtoautot/muut/muut/73572874?ma=1
On on, mutta Riumppi tai Rapantti eivät mielestäni soinnu hyvin yhteen tiistai-sanan kanssa.  :D  Mutta yleisön pyynnöistä huolimatta hokasin kuvistani kyllä huomisellekin laitettavaa.

Oli jo aiemminkin juttua, mutta linkin GT6 on kyllä nätti malli ja vielä paras versio noilla uudemmilla takavaloilla. Vielä rostyle-vanteet alle niin on hieno, mielestäni pinnavanteet kuuluvat vähän vanhempaan.  :D

Pande

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 29 marraskuu, 2021, 18:40Joo-o, enpä ollut ikinä kuullutkaan joten piti Googlettaa :)) . Hieno autohan tuollainenkin on.
Saksalainen laatuauto, Borgward-yhtymän tuote. On noita Suomessakin aikanaan jonkin verran ollut.

Ei sulla sellaista kuvaa ole missä paremmin näkyy tuo lähinnä kameraa oleva auto? Minä kun vähän luulen että se ei ole välttämättä se mikä ensisilmäyksellä näyttäisi olevan.  ;) 

Pertti K

Lainaus käyttäjältä: Pande - 29 marraskuu, 2021, 18:41On on, mutta Riumppi tai Rapantti eivät mielestäni soinnu hyvin yhteen tiistai-sanan kanssa.  :D  Mutta yleisön pyynnöistä huolimatta hokasin kuvistani kyllä huomisellekin laitettavaa.

Oli jo aiemminkin juttua, mutta linkin GT6 on kyllä nätti malli ja vielä paras versio noilla uudemmilla takavaloilla. Vielä rostyle-vanteet alle niin on hieno, mielestäni pinnavanteet kuuluvat vähän vanhempaan.  :D
Ostelee pois. On oikeasti siisti peli (kuvat huonoja), aikansa oli myynnissä 15 k€, nyt mallia tarjoa. Ei se 15:kaan minusta paha ollut kun katseleen Euroopan hintatasoa:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/search.html?damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=24400&makeModelVariant1.modelId=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=searchNetGrossPrice&sortOption.sortOrder=ASCENDING

Eiku ei mitn, minähän rupeen vaihdattelemaan sitä Cadillacciin...

1320

Lainaus käyttäjältä: Pande - 29 marraskuu, 2021, 18:48Saksalainen laatuauto, Borgward-yhtymän tuote. On noita Suomessakin aikanaan jonkin verran ollut.

Ei sulla sellaista kuvaa ole missä paremmin näkyy tuo lähinnä kameraa oleva auto? Minä kun vähän luulen että se ei ole välttämättä se mikä ensisilmäyksellä näyttäisi olevan.  ;) 

Joo, onhan tuossa yhdennäköisyyttä Borgwardin kanssa jonkun verran. :)

Tuosta Sitikan merkillä varustetusta tötteröstä ei valitettavasti näy enempää kuin tuo mitä ylempänä olevassa kuvassa on. Ja taitaa olla, ettei siihen tullut paikanpäällä pahemmin kiinnitettyä huomiotakaan, kun ei nuo tuon ikäluokan autot ole ihan ominta alaa. ;D