Päivän autokuva

Aloittaja Marklin, 10 tammikuu, 2020, 16:25

« edellinen - seuraava »

TwistOla



Työkaverilla oli eilen 50 v pippalot. Hänen emäntänsä oli järkännyt pienen keräyksen, jonka tuloksena saatiin hankittua tuo Finni. Oli Tero sangen liikuttunut kun Finni eilen illalla kesken pippaloiden hälle luovutettiin. Hänen eka autonsa oli ollut juurikin tuollainen.

1320

Pari viikkoa sitten kun ajeltiin nimimerkin WC kanssa Oslo Motor Showhun, niin matkalla poikettiin Oslon lähistöllä EAC Car History Center - museossa. Hieno paikka, jossa autoja kahdessa kerroksessa. Kaikki autot oli "kuolleiden merkkien" autoja, eli näyttelykalusto koostui automerkeistä Hudson, Packard, Studebaker, Nash, Rambler, Kaiser, Henry J, Willys ja DeSoto.

Kalustoa oli yllättävän paljon, ja joukossa useita todellisia harvinaisuuksiakin, toki mitään näistä näytillä olleista autoista ei pahemmin tavallisissa autotapahtumissa näe.

Kannattaa ehdottomasti poiketa, jos liikkuu Oslon lähettyvillä.

EAC Car History Center, Norway












Gary Grand

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 09 marraskuu, 2025, 19:35Pari viikkoa sitten kun ajeltiin nimimerkin WC kanssa Oslo Motor Showhun, niin matkalla poikettiin Oslon lähistöllä EAC Car History Center - museossa. Hieno paikka, jossa autoja kahdessa kerroksessa. Kaikki autot oli "kuolleiden merkkien" autoja, eli näyttelykalusto koostui automerkeistä Hudson, Packard, Studebaker, Nash, Rambler, Kaiser, Henry J, Willys ja DeSoto.

Kalustoa oli yllättävän paljon, ja joukossa useita todellisia harvinaisuuksiakin, toki mitään näistä näytillä olleista autoista ei pahemmin tavallisissa autotapahtumissa näe.

Kannattaa ehdottomasti poiketa, jos liikkuu Oslon lähettyvillä.

EAC Car History Center, Norway












Niillähän olis mahdollisuus laajentaa repertuaaria vaikka viime aikoina kuolleisiin.
Pontiac, Olds, Plymouth.. :))

Pertti K


Toyopet

Onkohan tämän majapaikan omistajan projekti, "kyllä minä sen vielä laitam kuntoon".


LPR

Koskivirran Pate -vainaalla oli tuollainen käyttiksenä...

Poke

Peugeottiin on kuvan perusteella kiinnitetty huomiota viime vuosina. Huomaan myös alkaneen suojakatoksen rakennusprojektin. :+1:

pantera

Paikallinen elokapinallinen  :))

1320

Parisen viikkoa sitten tuossa muutama viesti ylempänä laitoin kuvia kun käytiin Oslon liepeillä EAC Car History Centerissä. Tässäpä sitten kuvia reissun päätapahtumasta eli Oslo Motor Showsta.

Ehkä viimevuonna näyttelyssä oli hieman enemmän nähtävää itselle, mutta kyllä nytkin näyttelyhalleissa riitti paljon hienoa ja erikoista kalustoa. Näyttely tuli kierreltyä ja illalla käytiin ihmettelemässä sumuista Holmenkollenia ja erästä toistakin näköalapaikkaa, josta oli hienot näkymät alas Oslon kaupunkiin.

Oslo Motor Show 2025

Hieno Oakland. Hyvä rodiaihio. :))


Vanhoja kiihdytyspyöriä täynnä ollut osasto oli mielenkiintoinen. Vastaavia laitteita ei kotimaan tapahtumissa ole liiemmin näkynyt.









Näyttelyn säväyttävin ajoneuvo oli varmaan joku näistä kolmesta. Viimeisen päälle hieno '36 Auburn:



Erittäin hieno '50 Mercury Coupe:



Tai sitten '58 Packard Hawk. Erittäin harvinainen viimeisen vuosikerran Packard, jossa tekniikkana Studebakerin 289 McCulloughin remmiahtimella.




Parkkiksella oli sateisesta säästä huolimatta muutamia autoja:




Pande

Lainaus käyttäjältä: 1320 - 27 marraskuu, 2025, 16:40
Tuo 3200 CS on vähän outolainen Bemarin mallistossa. Ulkonäkö viittaa jo 2000 CS:ään ja muihin uudemman polven Bemareihin, mutta teknisesti se on sangen vanhahtavan 501/502-sarjan viimeinen ilmenemismuoto.

603 kappaletta valmistettu ja niistä olen itse bongannut muunmuassa tällaiset yksilöt.




Gary Grand


Marklin

Black Friday...
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Pertti K

"Musta ei ole väri vaan kokopäivätyö". Tämä on ainoa musta mikä on ollut ja vähän meinaa olla ikävä. Jospa tummansininen vähän paikkais aukkoa.


Pande


leivonharri

Aistikas Firebird-pickup.